• ارسال کننده: سمیه مظفری
  • تاریخ انتشار: 2018 / 11 / 03

براي مراقبت از دوربين ديجيتال چه بكنيم و چه نكنيم؟

در این مقاله نکات کاربردی را می خوانید تا با روشهای ساده و پیش پا افتاده بتوانید از دوربین گران قیمت خود محافظت کنید و عمر آن را افزایش دهید:

1- به طور منظم دوربين را با پاک کننده ها یا اسپری مخصوص لنز یا دستمال مرطوب تميز كنيد.

2- دفترچه راهنمای دوربین را به دقت مطالعه کنید.

3- برای محافظت بیشتر همیشه از کیف های مخصوص نگهداری دوربین استفاده کنید این کیف ها باید در برابر رطوبت و بسیاری از ضربات مقاوم باشند. به طور مرتب کیف دوربین را نیز تمیز کنید.

4- دوربين خود را در برابر ضربه، لرزش، ميدان مغناطيسي، دود، آب، بخار، شن يا مواد شيميايي محافظت كنيد. بند دوربین را متصل کنید تا از افتادن دوربین از دستتان جلوگیری شود. استفاده از هود لنز (Lens hood) می تواند در ضربه هایی که به جلوی دوربین وارد می شود از آسیب دیدن لنز جلوگیری کند.

5- كليه قطعات متحرك دوربين ديجيتال را بادقت حركت دهيد.

روشهای مراقبت از دوربین دیجیتال

6- هميشه قبل از اينكه كابل برق يا رابط را قطع كنيد يا وصل كنيد يا حافظه يا باتري را جا بزنيد يا در بياوريد، یا قبل از برداشتن لنز، دوربين را خاموش كنيد.

7- اگر به مدت طولانی از دوربین استفاده نمی کنید باتری را داخل دوربین نگذارید.

8- در زمانی که از دوربین استفاده نمی کنید برای جلوگیری از خش و کثیف شدن لنز، درپوش آن را بگذارید.

9- دوربين را در جاهاي مرطوب، پرگرد و غبار و كثيف استفاده نكنيد و چنانچه مجبور به استفاده در یک منطقه‌ی گرد و خاکی یا شنی هستید، منتظر بمانید تا ذرات و گرد و غبار نشست کنند، سپس اقدام به برداشتن لنز یا تعویض آن کنید. کاورهای مخصوص باران نیز برای در امان ماندن دوربین در هنگام بارندگی مناسب است.

10- وقتی از حالت Live View استفاده می کنید، هرچه سنسور دوربین به مدت طولانی تری در معرض نور مستقیم خورشید قرار گیرد احتمال صدمه دیدن آن بیشتر خواهد بود. حتی ممکن است پرده های مقابل سنسور (در صورتی که آینه مقابل آن بالا رفته است) بر اثر تابش مستقیم نور خورشید بسوزد، بنابراین تا جایی که می توانید سریع عکس خود را بگیرید.

11- با به روز کردن نرم افزار دوربین می توانید از معایب احتمالی دوربین جلوگیری کنید و یا حتی قابلیت های جدیدی به دوربین خود اضافه کنید، مانند دقت و سرعت بالاتر در فوکوس کردن.

12- دوربين را در دماي خيلي بالا يا خيلي پايين قرار ندهيد.

13- دوربين را در برابر نور مستقيم آفتاب براي مدت طولاني قرار ندهيد به خصوص در داخل ماشين وقتي پشت شيشه قرار دارد.

14- دوربين خود را در محيط خشك نگهداري كنيد. چند کپسول و بسته های سیلیکاژل برای رطوبت گیری را در کیف دوربین خود قرار دهید.

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها:









صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید