• ارسال کننده: سمیه مظفری
  • تاریخ انتشار: 2018 / 11 / 06

MODERN TALKING

همه افرادي كه Modern Talking را مي شناسند، داستان باور نكردني توماس آندرس ‏(Thomas Anders) و دیتر بوهلن (Diete Bohlen) را نيز به یاد دارند.

مدرن تاکینگ

توماس و ديتر يكديگر را در سال 1982 در برلين ملاقات كردند. اين دو در يكي از استوديو هاي ضبط موسيقي مشغول به كار بودند. توماس وظيفه ضبط آهنگ ها را بر عهده داشت و ديتر نيز به توليد آهنگ مشغول بود. از جمله ترانه آلماني زبان (was macht das shone). بعد از ضبط اين آهنگ چندين ترانه آلماني زبان ديگر از جمله (woron traomst do denn) نيز ساخته شد.

پس از چندي، گروه تصميم گرفت كه دست به ساخت يك ترانه به زبان انگليسي بزند و اين نقطه شروع بزرگي در كار Modern Talking بود!

ترانه you’re my heart youre my soul (تو قلب مني تو روح مني) ساخته و اجرا شد. اين ترانه بلافاصله در جدول ترانه هاي منحصر به فرد آلمان مقام اول را احراز كرد و براي 6 هفته در جدول باقي ماند. به علاوه توانست در بين 35 كشور به مقام نخست دست پيدا كند.

از آن زمان بود كه گويي Modern talking متولد شد و در آن هنگام هيچ كس گمان نمي كرد كه راهي را كه آنها مي پيمايند ممكن است روزي به صدر برسد.

هنگامي كه آنها در دو شوي تلويزيوني با نام هاي Formel و Drehscheibe اقدام به اجراي ترانه هاي خود نمودند موفقيتشان گُل كرد و ركورد فروش آنها به حد زيادي افزايش يافت و اين گروه به طور معمول هر روز بيش از 40000 نوار به فروش رساند. بعد از اينكه گروه در كشورهاي آلماني زبان توانست موفقيت چشمگيري را كسب كند، اقدام به گذاشتن تور هايي در كشور هاي آسيايي و ساير كشور هاي اروپايي نمود.

به زودي ترانه ديگري با نام you can win if you want ( اگر بخواهي مي تواني برنده شوي) راهي بازار شد. موفقيت اين ترانه نشان داد كه Modern Talking محبوبيت خود را تنها مرهون ترانه اول خويش (youre my heart youre my soul) نيست.

تعدادي از ترانه های موفق ترین گروه دو نفره پاپ آلمانی:
  • برادر لویی “brother louie”
  • بانوی قشنگ و نازنین “cheri cheri lady”
  • آتلانتیس تو را می خواند “Atlantis is calling”

اما اتفاق ناگواري كه در اين بين افتاد، ايجاد اختلاف بين توماس و ديتر بود كه منجر به آن شد كه اين دو مدتي را از هم جدا بمانند!

آنها بايد به گذشته نظري مي افكندند. آنها بيش از 60 مليون آلبوم را به فروش رسانيده بودند و نبايد اين موفقيت بزرگ را به همين سادگي از دست مي دادند.

سر انجام بازگشت دوباره آنها در سال 1998 نشان داد كه Modern Talking متعلق به كجاست.

MODERN TALKING متعلق به صدر جدول هاست !!!

توماس و ديتر پس از چند وقت دوري از كار با اجرا در شوي تلويزيوني Wetten كه يكي از بزرگترين شوهاي تلويزيوني آلمان است محبوبيت دوباره يافتند و بعد از آن ديواري كه بين توماس و دیتر كشيده شده بود ناپديد شد و آنها دوباره به هم پيوستند. هيجان زدگي تماشاگران در حين اجراي گروه، موفقيت بزرگي بود. هيچ كس فكر نمي كرد كه دوباره اين اتفاق رخ دهد!

آلبوم جديد Back for god به بازار عرضه شد. اين آلبوم كه حالت ميكس شده آهنگ هاي آلبوم هاي قديمي گروه را در برداشت و به همكاري فرد سياه پوستي به نام Eric Singleton اجرا مي شد به فروش چشمگيري دست يافت و توانست براي 5 هفته متوالي مقام اول جدول را حفظ نمايد و براي مدت يك سال در جدول پر فروش ترين ها باقي بماند. حتي در ساير كشور ها نيز موفق شد مقام كسب كند و در 15 كشور مقام اول را از آن خود نمود.

در سال 2000 آلبوم ديگري با نام Year of Dragon ( سال اژدها) به بازار عرضه شد. اين آلبوم مربوط به سنت ديرينه مردم كشور چين مي شود. در واقع اين سنت به اين گونه بيان مي شود كه وقتي نيمكره غربي روزهاي هزاره جديد را مي شمارد در آسيا تغيير سال به سال اژدها را جشن مي گيرند.

آلبوم آخر گروه American نام دارد كه در سال 2000 روانه بازار شد.

آلبوم اول با عنوان The 1st Album در سال 1985اين گروه در مجموع 10 آلبوم را به بازار عرضه نموده است:

آلبوم دوم با عنوان Lets talk about love در سال 1985

آلبوم سوم با عنوان Ready for Romance در سال 1986

آلبوم چهارم با عنوان In the Middle of Nowhere در سال 1986

آلبوم پنجم با عنوان Romantic Warriors در سال 1987

آلبوم ششم با عنوان In the garden of Venus در سال 1987

آلبوم هفتم با عنوان Back for god در سال 1998

آلبوم هشتم با عنوان Alone در سال 1999

آلبوم نهم با عنوان Year of dargon در سال 2000

آلبوم دهم با عنوان American در سال 2001

آلبوم یازدهم با عنوان Victory در سال 2002

آلبوم دوازدهم با عنوان Universe در سال 2003

آلبوم سیزدهم با عنوان The Final Album در سال 2003

بوهلن و آندرس دوباره در سال ۲۰۰۳ به دلیل ناسازگاری که با هم داشتند از هم جدا شدند (آن‌ها هیچ‌گاه با یکدیگر رابطهٔ دوستانه‌ای نداشته‌اند). توماس آندرس به محض جدایی به‌ طور انفرادی شروع به ساخت آثار کرد، در حالی که بوهلن در همان موقع بیشتر وقتش را صرف کاری جدید کرده بود.

توماس و دیتر در مدرن تاکینگ

آشنایی مختصر با دیتر بوهلن

نام: دیتر بوهلن

متولد: 7 فوریه 1954 در برن آلمان غربی

پیشه: ترانه سُرا، نوازنده، ضبط و سازنده آهنگ، خواننده، شخصیت تلویزیونی

سال فعالیت: 1973 تاکنون (خواننده)، 1978 تاکنون (آهنگساز و تولید کننده)

همسران: اریکا ساورلاند (سال ازدوج 1983، سال طلاق 1989)، ورونا فلدبوش (سال ازدواج 1996؛ سال طلاق 1997)

تعداد فرزندان: 6

ساز: گیتار

سبک ها: پاپ، یورو دنس، یورو پاپ، یورو دیسکو

دیتر پس از جدایی از توماس، گروه خودش با نام بلو سیستم را پایه‌گذاری کرد. بلو سیستم در سال ۱۹۸۷ تأسیس شد و تا ۱۹۹۷ فعال بود. او همزمان با مدرن تاکینگ، گروهی به اسم سی.سی. کچ (کارولین کاترین مولر) را نیز اداره می‌کرد.

دیتر بوهلن در مدرن تاکینگ

آشنایی مختصر با توماس آندرس

نام: توماس آندرس

متولد: 1 مارس 1963 در کوبلنز آلمان غربی

پیشه: خواننده، ترانه سُرا، ضبط و سازنده آهنگ

سال فعالیت: 1980 تاکنون

همسر: نورا بالینگ

تعداد فرزند: 1

ساز: پیانو، کیبورد

سبک ها: پاپ، یورو پاپ، یورو دنس

توماس پس از جدایی از دیتر دوباره شروع به کار انفرادی کرد و آلبوم های زیر را عرضه کرد:

  • آلبوم this time در سال 2004
  • آلبوم songs forever در سال 2006 مجموعه ای از آهنگ های قدیمی
  • آلبوم two در سال 2011
  • آلبوم کریسمس برای تو در سال 2012
  • آخرین آلبوم strong

توماس آندرس در مدرن تاکینگ

اگر چه توماس و ديتر دو انسان كاملا متفاوت هستند، اما مي توانند به خوبي با هم كار كنند و ترانه هاي زيبا و موفقيت هاي چشمگير آنها گواه اين مدعي است.

با تشكر از آقاي آرش حميدي

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها:



نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

لطفا جای خالی را پر کنید







صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید