• ارسال کننده: سمیه مظفری
  • تاریخ انتشار: 2019 / 02 / 26

نقش رنگ و مُد در عکاسی، محبوب ترین رنگ ها در عکاسی

تِرِند رنگ یا مُد رنگ چیست؟

تِرِند رنگ یک مسیر و جهت یابی است که آگاهانه حرکت می کند و یک یا چندین رنگ را در الویت قرار می دهد که این روند می تواند طرز فکر مشتری را در مورد رنگ خرید کالاهای مصرفی تغییر دهد این محصولات و خدمات می تواند از مُد رنگ مو تا فناوری، محصولات نوجوانان، سرگرمی، فضاهای عمومی، رنگ محیط برای دفتر و … باشد.

این ترند یا روند مُد رنگ در عکاسی نیز تاثیر می گذارد. در عکس ها و ویدئو ها چه رنگ هایی چشم گیر تر هستند؟ شرکت رسانه ای شاتر استوک اخیرا سه رنگ جذاب و پر طرفدار را به عنوان رنگ هایی معرفی کرده که بیش از همه در فضای اینترنت و در بیشتر دانلود ها دیده شده اند.

طی گزارش ترند رنگ های این شرکت در سال 2019 مشخص شده که سه رنگ سبز یوفو (ufo)، صورتی پاستیلی و بنفش پروتونی، بیش از سایر رنگ ها در صفحه عکس ها دانلود شده اند و عنوان می کند که رنگ های روشن درست همان طور که تحت تاثیر فرهنگ و احساسات هستند، تحت تاثیر تکنولوژی های مربوط به رنگ ها نیز قرار دارند.

سبز یوفو

این رنگ را که عکاسان می توانند با تایپ 7fff00 # در پالت رنگ فتوشاپ، آن را بیابند_ در میان سه رنگ برتر دنیا قرار دارد، در حالی که رنگ محبوب مردم آمریکا نیز هست. هم چنین اعلام کرده که این رنگ می تواند هم رنگ طبیعت مثل رنگ سبز روشن ییلاق ها باشد و هم رنگی غیر طبیعی مثل رنگ کد باینری. کد باینری یک سیستم کدگذاری با استفاده از ارقام دودویی 0 و 1 برای نشان دادن حرف، رقمی یا دیگر کاراکتر در رایانه یا سایر دستگاه های الکترونیکی.

 سبز یوفو محبوب ترین رنگها در عکاسی2019

بنفش پروتونی

بنفش پروتونی_ 8a2be2 #_ بنفش روشن است. به این رنگ لقب” بار مثبت قابل لمس” داده اند.

بنفش پروتونی محبوب ترین رنگها در عکاسی2019

صورتی پاستیلی

صورتی پاستیلی رنگی فوق العاده و محبوب است به طوری که بر اساس گزارش ها بیشتر محبوبیت این رنگ در عکس منظره شهری در هنگام شب است.

صورتی پاستیلی محبوب ترین رنگها در عکاسی2019

براساس گزارش این شرکت این سه رنگ به دلیل کاربرد و استفاده روز افزونشان، موجی از محبوبیت را به خود جذب کرده اند. این گزارش نشان می دهد این سه رنگ هر روزه با سرعت زیادی از اینترنت دانلود می شوند، به علاوه در پی این گزارش ترند رنگ ها در برخی دیگر از کشور های دیگر نیز مشخص شده است، چنان چه در ژاپن بنفش استخودوسی و در بریتانیا ارغوانی ترند شده اند. این رنگ ها براساس مقایسه داده های پیکسلی از تصاویری مشخص شده است که از این شرکت دانلود شده اند.

محبوبترین رنگ در عکاسی کشورهای دنیا

در گزارشی که منتشر شد، لوو ویس مدیر ارشد بازار یابی عنوان کرده است که: شاید ندانید، هر رنگی که ما در هر شرایطی معرفی می کنیم، تنها ترند رایج مد و فشن نیست، بلکه آن ها اهمیت عمده ای در فرهنگ نیز دارند. اگر ما نگاهی به ایده هایی بیاندازیم که روی فرهنگ امروز ما تاثیر گذار هستند، می بینیم که تکنولوژی در راس آن ها قرار دارد. در جریان این حرکت ما شاهد موجی از انرژی خواهیم بود، از این رو قرار دادن مجموعه رنگ های ترند شده در کنار بخشی از تکنولوژی و وسایل دیجیتال چیز عجیبی نیست.

گزارش ترند رنگ های 2019 در واقع پیش درآمد گزارش هایی مربوط به ترند، درست با شروع سال نو است. عکاسان می توانند نگاهی به ترند های خلاقانه 2018 انداخته که شامل همه موضوعات فانتزی، مینیمال های تازه، فضا، لوکس، رنگ های گیرا، آثار دیجیتالی، هندسه باستانی، پول دیجیتال، فویل هولوگرافی و غیره می شود.

ترجمه: آتنا هوایی

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها:









صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید