• ارسال کننده: سمیه مظفری
  • تاریخ انتشار: 2020 / 04 / 12

هواپیمای ای سی 130 در حال شلیک با همه سلاح های غول پیکر تمرین جنگی

لاکهید ای‌سی-۱۳۰ نوعی هواپیمای تهاجمی تا دندان مسلح و یکی از انواع هواپیمای ترابری نظامی سی-۱۳۰هرکولس است. بدنهٔ این هواپیما توسط  لاکهید مارتین ساخته شده و بوئینگ مسئول تجهیز و تبدیل آن به هواپیمایی جنگی و پشتیبانی از آن است.

از زمان جنگ ویتنام اولین مدل از این هواپیما با نام پروژه کانشیپ 1 به عنوان جایگزین هلی کوپتر ساخته شد تا هم بتواند در ارتفاع بالاتر و هم با سرعت بیشتر حرکت کند. از این هواپیما در جنگ خلیج فارس استفاده شد و پشتیبانی نزدیکی از نیروهای زمینی آمریکایی داشت.

در این فیلم می توانید عملکرد همه سلاح های این غول پرنده را در عمل مشاهده کنید

تنها ایالات متحده آمریکا از این هواپیما استفاده می کند. که از آن برای پشتیبانی نزدیک هوایی مانند حمایت از نیروهای زمینی و محافظت از کاروان‌ها و عملیات‌های پروازی شهری، حملات هوایی تاکتیکی به اهداف زمینی و پیشگیری از حمله دشمن همچون محافظت از پایگاه‌های هوایی و تأسیسات مشابه استفاده می‌کند.

هواپیمای نظامی ac130

این هواپیما در دو مدل AC-130H Spectre و AC-130U Spooky تولید شده‌ است. مدل ای‌سی-۱۳۰ اسپکتر مجهز به دو توپ ۲۰ میلی‌متری ام۶۱ ولکان، یک توپ اتوماتیک ۴۰ م‌م بوفورس و یک توپ هویتزر ۱۰۵ میلی‌متری ام۱۰۱ است. مدل اسپوکی نیز به جای توپ‌های ولکان از یک توپ ۲۵ م‌م جی‌ای‌یو-اکوالایزر استفاده می‌کند و مجهز به سیستم کنترل آتش پیشرفته‌تر و فضای بیشتری برای حمل مهمات است. این هواپیمی نظامی از همه نظر مسلح شده است می تواند مسافت های طولانی پرواز کند و سلاح های ضد زمینی بسیار در اختیار دارد این سلاح ها از سنسور های بسیار دقیقی بهره می گیرند که از آخرین فناوری ها استفاده می کنند و دارای سیستم کنترل ناوبری و کنترل آتش هستند. این هواپیما قادر است با دقت بالا نقاط مورد نظر را هدف قرار دهد یا منطقه را از آتش خود برای مدت طولانی اشباع کند. فرقی نمی کند شب باشد یا روز هوای صاف یا آب هوای نا مساعد به کمک سیستم های ردیابی و سنسور های پیشرفته با بالاترین دقت کار خود را انجام می دهد.

 

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها: - -



 

در یاد بگیر دات کام مشترک شوید و آخرین مطالب را در ایمیل خود دریافت نمایید

نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.




بستن تبلیغات

تبلیغات اینترنتی در یاد بگیر دات کام



صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید