• ارسال کننده: علی یزدی مقدم
  • تاریخ انتشار: 2013 / 10 / 02

دانش یکی از کلید های موفقیت

نسخه صوتی

قبل از اینکه بخواهیم درباره دانش صحبت کنیم باید بدانیم که دانش با اکتشاف چیز هایی شروع می شود که تا قبل از این نمی توانستیم آنرا درک کنیم اما شعله ای در درون ما ایجاد کرده بود تا بیشتر بدانیم و این اشتیاق منجر به تلاشی برای بیشتر دانستن شد دانش سرزمین خِرَد است که پس از یک سفر طولانی می توان به آن دست یافت.

دانش یکی از کلید های موفقیت

شکی نیست که برای طی مسیر در جاده موفقیت باید کوله باری از دانش جمع کرد و از آن بهره برد معمولاً همه دانش شما بوسیله اطرافیان درک نمی شود و به صورت راز باقی می ماند یا حداقل کسی که مسیر موفقیت را طی نکرده است نمی تواند نیاز شدیدی که به دانش وجود دارد را به خوبی درک و لمس نماید.

دانش یعنی قدرت و هر چه بیشتر بدانید قدرتمند تر هستید. با پر بار کردن درخت دانش خود می توانید خلاقیت بیشتری به خرج دهید و شانس های بیشتری برای کسب موفقیت در اختیار خواهید داشت.

چگونه می توان به این گوهر گرانبها دست یافت؟

آیا می دانید ما بیش از یک سوم عمر خود را در خواب می گذرانیم؟ آیا می دانید در سال بیش از 900 ساعت از وقت خود را در خودرو ها و وسایل نقلیه می گذرانیم؟ آیا می دانید نیمی از عمر مفید خود را در صف های مختلف از بانک گرفته تا رستوران و… می گذرانیم؟

پس چگونه می توانیم از وقت خود بهترین استفاده را ببریم چه کنیم به حدی از معرفت و دانش برسیم که با دیدی باز و روشن افق ها را ببینیم. باید گفت امروزه منابع و روش های مختلفی وجود دارد که می توان به بهترین وجه از آنها بهره برد. اما بهترین و اصلی ترین منابع خواندن، تجربه کردن و مشاهده کردن، استفاده از دانش دیگر افراد، تفکر و تعمق کردن و مهارت آموزی است.

مردم

من فکر می کنم عظیم ترین منبع دانش برای هر انسانی افرادی هستند که با او در ارتباط هستند، همه ما کودکانی بودیم که دانش بسیاری از والدین و به خصوص مادر خود کسب کرده ایم. و زمانی که بزرگتر می شویم و با افراد بیشتری ارتباط برقرار می کنیم دانش بیشتری از اطرافیان خود کسب می کنیم. نباید از این منابع بزرگ و کارای دانش غافل بود و باید از آن حداکثر استفاده را برد یک دوست یا استاد به بهترین شکل می تواند دانش را به شما منتقل کند و شما بهتر و سریعتر از خواندن می توانید آنرا بیاموزید این روش طبیعی آموختن است.

تجربه

تجربه یعنی چیزهای جدید را آزمایش کردن و مشاهده دقیق و توجه کردن به جزییات کوچک و بزرگ است. هر کسی می تواند به این روش حجم زیادی به دانش و اطلاعات خود اضافه کند. و همچنان که به روش سعی و خطا اطلاعات مشخصی را می توانید بدست آورید نتایجی را مشاهده خواهید کرد و با دقت بازبینی و بهره بردن از نتایج تجربه خود به دانش آن کار خاص دست پیدا کرده اید.

تفکر و تجربه

وقتی که چیز های جدیدی می آموزید باید روی آنها توجه و تمرکز کافی داشته باشید. خواندن و فکر کردن به تنهایی کافی نیست. اگر بخوانید فکر کنید و تعمق کنید به حجم زیادی از دانش در زمینه ای خاص دست خواهید یافت. که بسیار ارزشمند است.

تقویت مهارت ها

هر چه مهارت های بیشتری بدست آورید دانش بیشتری برای رسیدن به موفقیت می توانید کسب کنید. اما مهمتر از دست یافتن به مهارت های جدید سرمایه گذاری برای تقویت این مهارت هاست. به این ترتیب شما صاحب دانش و مهارت هستید زوجی ارزشمند و قدرتمند. دانش و مهارت همانند بال هایی هستند که نه تنها می توانند شما را برای رسیدن به موفقیت کمک کنند بلکه می توانند زندگی شادی برای شما فراهم کنند.

در پایان می توان گفت که روش های زیادی برای کسب علم و دانش وجود دارد و راه های بیشتری وجود دارد تا بتوان از این دانش به بهترین وجه استفاده کرد طعم خوش موفقیت را چشید و مانند حرفه ای ها زندگی کرد. هر کسی می تواند از زمان و فکر خودش استفاده کند و به هدف والایی که دارد دست یابد. در راه هدف باید دانش بیشتری کسب کند تا بتواند موفقیت های بیشتری کسب کند. فراموش نکنید هدف، دانش و مهارت همراه با تلاش برابر است با موفقیت های بزرگ و زندگی شاد.

ترجمه: علی یزدی مقدم

مطالب مرتبط:

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها: - -



نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

لطفا جای خالی را پر کنید







صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید