• ارسال کننده: زهرا صانعی
  • تاریخ انتشار: 2016 / 09 / 21

روش های کسب درآمد از طریق اینستاگرام

از ژانویه سال 2015، بالغ بر 300 میلیون کاربر، روزانه بیش از 70 میلیون عکس و فیلم را در شبکه اجتماعی اینستاگرام به اشتراک می گذارند.

جالب است بدانید که بیشتر کاربران اینستاگرام را مردم عادی تشکیل می دهند این افراد با مداومت در ارسال پست و تعامل با دیگر حساب های کاربری اینستاگرام درصدند تا تعداد فالوورهای خود را در طول زمان افزایش دهند.

اینستاگرام

اگر شما جزء افرادی هستید که عاشق تعامل در این شبکه اجتماعی بوده و تعداد قابل توجهی فالوور هم دارید یا اینکه حداقل مایلید برای ایجاد و ارتقاء یک حساب کاربری اینستاگرام تلاش نموده و مدت زمانی را صرف چنین کاری کنید پس دیگر هیچ دلیلی وجود ندارد که نتوانید صدها یا هزاران دلار را تنها از طریق این پلتفرم اجتماعی بدست بیاورید.

برای شروع یک کسب و کار اینستاگرامی، راه های متعددی وجود دارد که می توانید یکی را انتخاب کنید. به خاطر داشته باشید گرچه ممکن است در ابتدای امر این روش ها، آسان به نظر برسند اما قبل از آنکه بتوانید نتایج واقعی هر یک از استراتژی های آنلاین کسب درآمد را به چشم ببینید باید زمان و کار دراز مدتی را صرف این موضوع کنید.

در این مقاله، با فرض اینکه شما دنبال کنندگان بسیار و یا پست های فوق العاده ای در اینستاگرام دارید، به پنج گزینه محبوبی اشاره می کنیم که می توانید برای درآمدزایی نسبتا سریع از آن ها بهره بگیرید.

فروش تصاویرتان به مالکان برندهای تجاری

اگر صرفا عاشق عکاسی با دستگاه تلفن همراه خود هستید و مصرید که تصاویرتان قبل از پست شدن در بالاترین حد از کیفیت و زیبایی باشند، می توانید مجوز استفاده از تصاویرتان را به شرکت هایی بدهید که مشتاقند این تصاویر را برای اهداف برندسازی خود استفاده نموده و در ازای آن مبلغی را به شما بپردازند.

Foap یک بازار آنلاین عکاسی است که به شما اجازه می دهد دقیقا چنین ایده ای را عملیاتی کنید. شما می توانید به صورت رایگان در آن ثبت نام نموده و حساب کاربری جدیدی را ایجاد کنید و برای جذب خریداران، نمونه کارها و گزیده تصاویر خود را بسازید همچنین درصورتیکه خریدار کافی را برای تصاویرتان نیافتید می توانید بخش” Missions ” را هم بررسی کنید و فهرست پروژه هایی با میزان پرداختی بالا که برخی از شرکت ها به طور خاص پیگیر آن ها هستند را بیابید و شانس خود را امتحان کنید.

شاید ساده ترین راه برای پولدار شدن از طریق تصاویر اینستاگرامی موجودتان همین روش باشد چرا که برای عملی سازی آن، لزوما نیازی به داشتن فالوورهای بسیار ندارید. در این بازار آنلاین، روند فروش به این صورت است که خریداران به ازای هر تصویر ۱۰ دلار می‌پردازند و این مبلغ میان شرکت عرضه کننده و عکاس نصف می‌گردد.

پرداخت ها از طریق درگاه پرداخت اینترنتی به شما تحویل داده می شود، و از آنجایی که  Foapیک فروشگاه اجتماعی است، لذا می توانید تصاویر کاربران دیگر را نیز جستجو نموده و هر کاربری را که دوست دارید دنبال کنید تا بتوانید تصاویر هنری آن ها را هم در صفحه خانگی خود ببینید و به ارائه و دریافت بازخورد بپردازید.

فقط به خاطر داشته باشید که شما در بخش Missions در حال رقابت با کاربران دیگر و تصاویر ارسالی آنان هستید، پس سعی کنید بهترین تصاویر را ارائه کنید.

دریافت حق کمیسیون برای فروش محصولات شرکت های دیگر

فروش محصولات و خدمات شرکت های دیگر و یا هدایت آن ها به صفحه های هدف، یک راه سریع و آسان دیگر برای پولسازی از طریق اینستاگرام است  Peerfly یک شبکه وابسته پرطرفدار است که اجازه می دهد به صورت رایگان در آن ثبت نام نموده و شروع به کار کنید.

پس از تائید صلاحیت در شبکه Peerfly، قادر خواهید بود فهرست پیشنهادات تبلیغاتی اخیرا لیست شده در بخش “Traffic Methods”  و تحت عنوان Social را جستجو نموده و در مرحله بعد پیشنهادات موجود را برحسب معیارهایی همچون میزان پرداختی(pay)، سود هر کلیک (EPC) و نرخ کلیک (CR) دسته بندی کنید تا بتوانید تبلیغ دلخواه خود را بیابید.

تمام کاری که باید برای شروع تبلیغ یک پیشنهاد انجام دهید این است که URL مورد نظر را در محدوده بیوگرافی پروفایل اینستاگرام خود قرار دهید. حال چنانچه کاربران دیگر اینستاگرام بر روی این لینک کلیک کرده و اطلاعات شخصی خود را در آن وارد نموده و یا کالایی بخرند، شما از این طریق حق کمیسیون دریافت خواهید کرد.

ممکن است قبل از آنکه بتوانید تبلیغات خود را در Peerfly شروع کنید نیاز به تائید صلاحیت این سایت داشته باشید اما این کار چندان مشکل نیست، فقط مطمئن شوید که پیشنهادات لیست شده در بخش social traffic  را دائما دنبال می کنید.

ثبت ایمیل مشترکین و ارجاع آن ها به لینک های وابسته و یا محصولات خودتان.

بازاریابی وابسته، به نوعی از ارتباط کاری با یک تولیدکننده یا فروشنده گفته می شود که براساس آن، سایت فروشنده با هدف بالا بردن تعداد بازدید کننده و یا میزان فروش و یا برندسازی محصولش اجازه می دهد که تبلیغات و یا لینک سایتش را در سایت خودتان قرار دهید و در نهایت بابت هر فروشی که سایت هدف از طریق سایت شما انجام دهد شما هم درصدی از مبلغ فروش وی را به عنوان کارمزد و حق کمیسیون دریافت می کنید.

حال چنانچه بخواهید از طریق هدایت مشتریانتان به شبکه های وابسته (affiliate network) و یا شبکه های CPA ای همچون شبکه Peerfly (که تمرکزش بر روی شبکه های وابسته است) کسب درآمد کنید اولین چیزی که نیاز دارید تهیه یک ایمیل لیست از مشتریانتان می باشد چرا که هرچه تعداد ایمیل های شما بیشتر شود فروش شما هم بیشتر خواهد بود علاوه بر این ممکن است در آینده با یک تغییر ساده در الگوریتم اینستاگرام دیگر نتوانید هیچ یک از مشترکان پست هایتان را ببینید پس با تهیه این لیست از تنها دارایی خود محافظت کنید. MailChimp یکی از پرطرفدارترین سرویس های ارسال ایمیل است که به شما این امکان را می دهد که تا سقف 2000 ایمیل را به طور رایگان برای مشترکانتان ارسال کنید. علاوه بر این می توانید ایمیل های زمان بندی شده ای را به مشترکانتان بفرستید که حاوی لینک خرید محصول وابسته  یا حتی محصولاتی متعلق به خودتان باشد که تمایل به فروششان دارید.

MailChimp یک ابزار فوق العاده برای این روش کسب درآمد از اینستاگرام است، به دلیل اینکه به شما این امکان را می دهد که صفحه فرم و قالب های ایمیل خود را دقیقا آنطوری که دوست دارید طراحی کنید هنگامی که شما صفحه فرود فرم خود را راه اندازی کردید حال می توانید آدرس این صفحه را در قسمت Bio حساب اینستاگرام خود کپی و پیست کنید.

صفحه فرود صفحه ای از وب سایت شماست که به جای آنکه مشتری را مستقیما به صفحه فروش سایت CPA هدایت کنید، به این صفحه هدایت می‌کنید و می توانید بدین وسیله آمار بازدیدکنندگان و ایمیل هایشان را جمع آوری کنید.

شما در این روش، به ازای هر کاربری که ثبت نام کند مبلغی دریافت نمی کنید ولی در عوض، قادر خواهید بود که با مشترکانتان در تماس بوده و با آن ها ارتباط برقرار کنید و محصولاتتان را تا زمانیکه آن ها مایل باشند که همچنان در لیست شما باقی بمانند بارها و بارها به آنان بفروشید.

کار با سرویس MailChimp برای مبتدیان آسان بوده و در حد نیاز آنان کفایت می کند اما اگر شما خواهان لیستی هستید که بیش از 2000 مشترک را پوشش دهد و یا اینکه گزینه های بیشتری را برای تعامل با کاربرانتان نیاز دارید، در این صورت باید اکانت خود را ارتقا دهید.

پیوستن به یک شرکت بازاریابی چند سطحی برای ایجاد تیم بازاریابی شبکه ای خودتان

کمپانی Beachbody  یک شرکت بازاریابی چندسطحی است که در زمینه تهیه و فروش فیلم های تناسب اندام و کاهش وزن فعالیت می کند و یکی از مواردی است که می توانید بر روی همکاری با آن حساب باز کنید.

بازاریابی چندسطحی به این صورت است که شما محصولات یک کمپانی را مستقیما و بدون هیچ گونه واسطه ای خریداری کرده و با انجام کارهای تبلیغاتی محصول و معرفی آن به دیگران، از طریق پورسانت دریافتی بابت فروش مستقیم خود و نیز بابت فروش زیر مجموعه هایتان کسب درآمد می کنید. این زیرمجموعه‌ها می‌توانند تا چندین سطح ادامه داشته باشند و هر چه تعداد زیرمجموعه هایتان بیشتر شود می‌توانید پورسانت بیشتری کسب کنید.

روال کار به این صورت است که شما به راحتی از وعده های غذایی سالم خود، روال تمرینات خود و هر چیزی که ممکن است برای دنبال کنندگان شما الهام بخش و محرک باشد شروع به ارسال عکس می کنید. فراموش نکنید که آدرس اینترنتی وب سایت بازاریابی شبکه ای طرف قراردادتان و یا لینک محصولتان را در قسمت بیوگرافی صفحه اینستاگرام خود قرار دهید. همچنین مطمئن شوید که برای پرسش های بعدی کاربران، برخی از اطلاعات تماس خود را در این صفحه ذکر نموده اید.

برقراری ارتباط با آن دسته از صاحبان آگهی ها که مایل به حمایت مالی از کاربران با نفوذ اینستاگرام هستند.

آخرین تاکتیکی که برای درآمدزایی از طریق اینستاگرام می توان اتخاذ نمود تنها در صورتی آسان است که فالوورهایی را بدست آورده و با آن ها تعامل داشته باشید. اگر شما کسی هستید است که در حالت ایده آل، شمار فالوورهایتان دهها هزار نفر و یا بیش از این تعداد است و بر روی لایک ها و کامنت های بسیاری که در هر دقیقه به پست هایتان هجوم می آورند حساب باز کرده اید، در این صورت می توانید با تبلیغ برند شرکت های دیگر به مخاطبانتان درآمدزایی کنید.

در این شیوه کسب درآمد می توانید مستقیما با بخش بازاریابی شرکت هدف ارتباط برقرار کنید. MML سایت خلاقی است که تلاش می کند صاحبان آگهی های تبلیغاتی و کاربران با نفوذ اینستاگرام و عکاسان حرفه ای و با استعداد سراسر دنیا را در یکجا کنار هم جمع کند.

در صورت انتخاب شدن از سوی صاحبان آگهی های تبلیغاتی، می توانید در ازای هر پستی که در آن به تبلیغ و معرفی محصول برندهای معروف می پردازید صدها یا هزاران دلار کسب درآمد کنید.

به راستی اینستاگرام درهای جدیدی را بر روی صاحبان کسب و کار و کارآفرینان سراسر جهان باز نموده است و می تواند کمک شایانی به اقشار مختلف جامعه اعم از دانش آموزی که در پی کسب چند دلار اضافی است تا مدیرعامل یک شرکت بین المللی که به دنبال برندسازی محصول خود و دستیابی به مخاطبان جدید است، بنماید.

 

ترجمه: رقیه آقایاری

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها: -









صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید