• ارسال کننده: زهرا صانعی
  • تاریخ انتشار: 2017 / 02 / 11

بهترین عینکی که به صورت شما می آید

برای برخی، خرید عینک کاری بسیار دشوار است. زمانیکه نسخه عینک را دستتان می دهند نکاتی را باید رعایت کنید. طول و عرض عینک مسئله مهمی است که باید به آن توجه کرد بخصوص برای فرم های مختلف صورت. بعلاوه اگر واقع بین باشید می دانیم قیمت فریم بالاست، پس این خرید باید کاملا حساب شده باشد چون قرار نیست در آینده نزدیک آن را تعویض کنید.

تطبیق فریم عینک با فرم صورت

بعلاوه به احتمال زیاد قرار است صبح و ظهر و شب روی چشمتان باشد پس باید از انتخابتان راضی باشید. شاید خنده دار به نظر برسد، اما هماهنگی عینک با صورت علم مختص خود را دارد. در ادامه به توصیف فرم های رایج صورت پرداخته ایم. ابتدا توصیف صورت و سپس هماهنگی فریم عینک با هر یک از آن ها.

صورت بیضی شکل

تبریک می گوییم. شما راحت ترین فرم صورت برای انواع مختلف عینک را دارید. از آنجاییکه صورت های بیضی حالتی کاملا متقارن دارند، انواع مختلف فریم با آن ها همخوانی دارد. عینک های مستطیلی، مربعی، دایره، بیضی، لبه گرد، لبه شکسته، بدون فریم، نیمه فریم، و عینک خلبانی. دنیا متعلق به شماست!

صورت بیضی شکل

صورت قلبی شکل

معمولا قسمت بالای صورت های قلبی شکل عریض تر است و به سمت چانه باریک تر می شود. در این نمونه، عینکی مناسب است که فک شما را درشت تر نشان داده و در عین حال قسمت بالایی سر را کوچک کند (بویژه اگر پیشانی بلندی دارید). فریم های گرد همین کار را می کنند (علی الخصوص اگر بالای عینک یک نوار ابرو مانند داشته باشد). عینک های بدون فریم نیز مناسب این نوع صورت هستند.

صورت قلبی شکل

صورت گرد

صورت های گرد دقیقا همانی هستند که گفته می شوند: گرد و بدون زاویه. استخوان گونه در این صورت ها به اندازه انواع دیگر مشخص نیست بنابراین عینکی که در این ناحیه کشیدگی داشته باشد مناسب خواهد بود. عینک مستطیلی (نیازی نیست لزوما مربع باشد) که اندازه قاب آن فراتر از گونه است، بهترین انتخاب خواهد بود. فریم های زاویه دار نیز خوب هستند. این فریم ها گاهی صورت را لاغرتر و کشیده تر نشان می دهند که البته برای بعضی افراد صورت گرد مشکل خواهد بود.

صورت گرد

صورت مربعی

این شکل صورت نیز همانی است که شنیده می شود: زوایای قابل توجه از پیشانی تا چانه. ویژگی های یکسان اما چشمگیری دارد. برای این نوع صورت بهترین فریم، فریمی است که زوایای صورت را کم کند. انتخابی فریمی با زاویه های ملایم ما را به این هدف نزدیک خواهد کرد چراکه هر چیزی که زیادی چشمگیر باشد صرفا ویژگی های قوی را برجسته می کند. عینک های باریک یا بدون فریم لبه گرد انتخاب کنید.

صورت مربعی شکل

صورت الماسی یا لوزی شکل

با اینکه این نوع صورت زیاد رایج نیست، اما فرم عینک مخصوص به خود را دارد. قسمت بالایی و پایینی صورت الماسی شکل، باریکتر از میانه آن یعنی قسمت گونه هاست. نکته اصلی در این نوع چهره برجسته کردن قسمتهای باریک آن است. عینک بدون فریم یا عینکی را انتخاب کنید که قسمتی از آن فریم نداشته باشد، چرا که بالای این نوع فریم ها لبه ابرو مانندی دارد که نقاط باریک صورت را برجسته می کند.

صورت لوزی شکل

صورت کشیده

صورت های کشیده گول زننده هستند. ممکن است صورت کشیده و بینی بزرگ، همچنین گونه های پری داشته باشید. این موضوع بستگی به جزییات صورت فرد دارد. برخی از عینک خلبانی لذت می برند، درحالیکه دیگری عینک نیمه فریم را می پسندد. نکته مهم، پیدا کردن فریمی است که صورت را کوتاهتر و عریض تر نشان داده و کاری با ویژگی های برجسته صورت نداشته باشد.

صورت کشیده

در انتخاب فریم اندازه عمومی و افقی فریم، میزان گردی و یا مربع بودن شکل فریم اهمیت دارند. همچنین عواملی که در انتخاب رنگ فریم می توانند مدنظر قرار بگیرند شامل: رنگ مو، چشمان دارای PD زیاد یا کم (فاصله بین دو چشم) و ضخامت فریم هستند.

ترجمه: پروا روزبه جوان

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها:



 

در یاد بگیر دات کام مشترک شوید و آخرین مطالب را در ایمیل خود دریافت نمایید

نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.




بستن تبلیغات

تبلیغات اینترنتی در یاد بگیر دات کام



صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید