• ارسال کننده: میترا نامجو
  • تاریخ انتشار: 2017 / 05 / 25

خلاقیت در ساخت میز با وسایل دور ریز

در این مقاله یک نوع میز و صندلی را آموزش می دهیم که با بطری های نوشابه و پارچه های دور ریختنی و بلا استفاده درست شده اند.

برای تنوع دادن به وسایل منزل بدون پرداخت هزینه می توانید با کمی خلاقیت و استفاده از وسایلی که دیگر به کار شما نمی آیند و حتی می خواهید دور بریزید می توانید صندلی بسیار زیبایی برای اتاق نشیمن بسازید.

این وسیله را می توانید به عنوان میز و یا صندلی استفاده کنید چون بسیار مقاوم ساخته می شود. اگر به عنوان میز استفاده می کنید می توانید روی آن را با شیشه بپوشانید تا هر وسیله ای که خواستید به راحتی روی آن قرار گیرد.

وسایل مورد نیاز
  • بطری نوشابه 38 عدد
  • تخته باریک 2 عدد
  • یونولیت به مقدار لازم
  • پارچه به مقدار لازم
  • کاموا به مقدار لازم
  • نایلون ضخیم به مقدار لازم
  • چسب مایع 1 2 3

ابتدا یکی از بطری ها را بردارید و روی سطح صافی در مرکز قرار دهید سپس به صورت مرتب دور تا دور آن را با بقیه بطری ها بچینید. و به همین ترتیب به صورت دایره وار بقیه بطری ها را کنار یکدیگر بچینید.

سپس با چسب نواری پهن دور تا دور بطری ها را چسب بزنید این کار را چندین دور روی بطری ها انجام دهید تا کاملا محکم شوند و قابل جابه جا شدن نباشند.

خلاقیت در ساخت میز با وسایل دور ریز

دو عدد تخته چوبی را به اندازه ی محیط دایره ای بطری ها برش بزنید. ابتدا سطح یک تخته چوب را چسب مایع بزنید و بطری ها را روی آن قرار دهید تخته بعدی را نیز به همین شکل در بالای بطری ها قرار دهید و کنار بگذارید تا چسب آن کاملا خشک شود.

خلاقیت در ساخت میز

با نایلونی ضخیم دور تا دور صندلی را بپوشانید و با چسب نواری پهن نایلون را محکم کنید.

حال نوبت این است که صندلی را نرم کنید تا قابل نشستن و راحت باشد.

با استفاده از یونولیت هایی که تهیه کرده اید دایره ای به اندازه ی یک دایره برش بزنید. یک دایره به این علت که فقط می خواهیم روی صندلی نرم شود و تخته زیری که در تماس با زمین است نیازی به نرم شدن ندارد.

صندلی دست ساز

برای دور صندلی نیز مانند شکل یونولیت ها را به صورت مستطیلی برش بزنید و دور صندلی بپیچید تا دور تا دور کار را به طور کامل بگیرد.

ابتدا دور تا دور صندلی را با یونولیت بپوشانید و به کمک چسب مایع قوی ای که دارید کاملا چسب کاری کنید تا باز نشود. سپس لایه رویی آن را نیز بچسبانید.

خلاقت با وسایل دور ریز

تقریبا صندلی شما آماده است حال نوبت زیبا سازی آن شده است. در این جا باید روکش پارچه ای که از قبل آماده کرده اید را به صورت کاوری، روی آن بکشید.

تهیه روکش بسیار ساده است می توانید از پارچه هایی که دیگر استفاده نمی کنید اگر هم، هم شکل نیستند می توانید تکه هایی از پارچه های مختلف را کنار هم قرار دهید و به یکدیگر بدوزید. این به خلاقیت و سلیقه شما بستگی دارد چون با کاموا آن را می پوشانید اهمیتی ندارد که پارچه زیری آن چه باشد.

کاردستی و خلاقیت

مرحله آخر بافتن یک روکش زیبا است که سلیقه ای می باشد، می توانید از انواع پارچه های رنگی یا کاموا استفاده کنید.

در اینجا از کاموای پرزدار قرمز استفاده کرده ایم می توانید آن را به صورت ساده و گرد ببافید و روی صندلی خود بکشید.

خلاقیت در بافتنی

ساخت میز و صندلی

همان طور که مشاهده کردید، این صندلی از مواد دور ریزی همچون بطری های آب، تکه های یونولیت و پارچه به دست آمد. پس به جای اینکه روز به روز به حجم زباله ها اضافه کنید می توانید خلاقیت خود را محک بزنید و از کار خود لذت ببرید از طرفی صندلی ای ساخته اید که به کار شما می آید و منزل شما را زیباتر می کند.

میترا نامجو

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها:









صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید