• ارسال کننده: سمیه مظفری
  • تاریخ انتشار: 2014 / 09 / 23

Play sight، تکنولوژی شبیه SportVU در دنیای تنیس

تنیسور ها همواره به دنبال راهی برای بهبود عملکرد خود هستند. مربی و جلسات تمرینی به پیشرفت آن ها کمک می کند اما برای درک بهتر بازی و افزایش حس رقابت در خود، آن ها به تکنولوژی نیاز دارند.

یکی از این تکنولوژی ها، تکنولوژی پیگردی حرکات بازیکن است که در ورزش هایی مثل بسکتبال بکار می رود. این تکنولوژی که به نام SportVU شناخته می شود اطلاعات لحظه ای بازیکن را ارائه می دهد. مسافتی که بازیکن دویده یا مثلا میزان دقت دراپ شات او. چنین اطلاعاتی هم به مربی و هم به ورزشکار کمک خواهد کرد. رسانه و هوادار نیز می توانند از این داده ها بهره ببرند. داده هایی مانند درصد سرویس های از آن خود کرده یا تعداد شوت هایی که قبل از یک امتیاز خاص داشته اند، خصوصا اگر هوادار در یک لیگ فانتزی هم شرکت داشته باشد.

تکنولوژی در بازی تنیس

سازندگان playsight از AAR یا گزارش پس از عمل بهره برده اند تا به تمرکز در یک دنباله از عمل های هدف گرا کمک کنند تا ضعف ها را شناسایی و سپس هدف گیری کنند. به طور مثال می توان دید بازیکنی که در زدن سرویس مشکل دارد در لحظه راکت خود را چگونه در دست گرفته تا با رویکرد «درس آموخته lessons learned» مشکل را برطرف کنند.

این همان چیزی است که ورزشکاران نیاز دارند چرا که مربی می تواند ویدئو حرکات آن ها را ضبط و پس از پایان تمرین با بازبینی فیلم، نظراتشان را بیان کنند. این تکنولوژی با ارائه ی داده های لحظه ای این قابلیت را به مربی می دهد که با قطع تمرین با استفاده از نمایش سه بعدی به ورزشکار نشان دهد چه اشتباهی انجام داده است.

در تکنولوژی playsight هم همچون SportVU در بسکتبال، چندین دوربین در اطراف زمین و تمام چیپ ها و تجهیزات در لباس ورزشکار قرار داده می شود که همگی وایرلس هستند.

همچنین قرار است تکنولوژی play sight در آینده در ورزش های دیگر همچون فوتبال نیز به کار رود. فناوری SportVU اخیرا در لیگ قهرمانان اروپا فصل 2013-14 و جام جهانی برزیل نیز به کار رفت و اطلاعاتی همچون تعداد گل های زده شده، خطاهای گرفته و داده ی هر تیم، کارت های زرد و قرمز و همچنین مسافتی که هر بازکن دویده را نیز با استفاده از streaming XML feed ارائه داد.

ترجمه: میلاد خراسانیان

مطالب مرتبط:

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها:









صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید