• ارسال کننده: سمیه مظفری
  • تاریخ انتشار: 2014 / 12 / 28

هواکاچینا

هواکاچینا، شهری بسیار کوچک در قسمت جنوبی پرو در منطقه ی ایکا است که تنها یک ساعت با اقیانوس آرام فاصله دارد.

این شهر، در واقع، مجموعه ای از رستوران ها و استراحتگاه هاست در کنار دریاچه ای سبز آبی که دور تا دورش را صحرا و شن فرا گرفته و به «واحه آمریکا» معروف شده است.

تصویر قدیمی این شهر بر روی اسکناس های 50 سول جدید این کشور چاپ شده است. جاذبه ی این شهر برای توریست ها سه جنبه دارد: زیبایی و یگانگی صحرای خشک با تپه های شنی بزرگ، سند بوردینگ (Sandboarding) و بوگی رایدینگ (Buggy Riding) (ماشین های چهار چرخ مخصوص صحرا) که روی تپه ها با سرعتی دیوانه وار، بالا پایین می شوند. درآمدزایی این شهر کاملا وابسته به توریسم است چراکه بیشتر آن ها بازدیدکنندگان خارجی هستند.

افسانه ای میان مردمان این منطقه هست مبنی بر این که دریاچه زمانی شکل گرفته که یک پرنسس بومی زیبا در هنگام حمامش توسط یک شکارچی جوان تسخیر شده است و او گریخته و برکه ای که در آن حمام می کرده تبدیل به دریاچه شده و چین های شنلش، پشت سرش به راه افتاده و تبدیل به تپه های شنی پیرامون دریاچه گشته اند.

افسانه دیگری نیز هست که می گوید یک پری دریایی که ساکن دریاچه است هر سال یک مرد را با خود می برد. البته به نظر می رسد، بلد نبودن شنا در میان برخی پرویی ها دلیل بهتری برای غرق شدن های سالانه می باشد. گمان دیگر این است که ماهیچه های شناگران در اثر گرمای قسمت بالای آب و خنکی قسمت های پایین تر می گیرد، برای همین غرق می شوند.

امروزه برای رفتن به هواکاچینا، از چندین شهر اطراف، اتوبوس های مستقیمی وجود دارند که پرو هاپ نامیده می شوند. اتوبوس های پروهاپ، شما را مستقیما به خود شهر می رسانند. باقی شرکت ها شما را به ترمینال های خود در ایکا (شهری در چند کیلومتری هواکاچینا) می برند. پرو هاپ همچنین، ترانسفر هتل ها را هم در خدمات خود گنجانده است. تاکسی های خطی و اتوبوس های دربستی نیز از دیگر راه های رفتن به هواکاچینا از ایکا است.

هواکاچینا شهری بسیار کوچک است و توریست می تواند در چند دقیقه از یک انتها به انتهای دیگر حرکت کند. البته برای بازدید از جاذبه های ایکا تاکسی و موتور تاکسی هم موجود است.

دیدنی های هواکاچینا

تماشای غروب آفتاب از کناره ی تپه های شنی، رنگ های شگفت انگیز و چشم انداز زیبا و پیاده روی برای رسیدن به جایی که بتوان طلوع آفتاب را دید ( البته باید مراقب بود چراکه هیچ مسیر علامت گذاری شده ای وجود ندارد)، همه از دیدنی های هواکاچینا هستند.

تجاربی که می توان در هواکاچینا به دست آورد

گردشگری هواکاچینا

قایق و شنا

در دریاچه ی شهر می توانید سوار قایق (هم پارویی هم موتوری) شده، گشتی بزنید یا شنا کنید.

پیاده روی در تپه های بزرگ شنی

تماشای چشم انداز ها از فراز تپه های شنی، دریاچه و شهر در کنار شن های روان محو در افق؛ تجربه ای شگفت انگیز اما نفس گیر است که بسته به آمادگی بدنی فرد و تپه ای که بر می گزیند تا یک ساعت به درازا می کشد. کافیست یک دوربین، مقدار زیادی آب و یک دستمال سر برای محافظت چشم و دوربین از شن هایی که به هوا برخاسته اند به همراه داشته باشید تا این همه زیبایی ناب را تجربه کنید.

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها:

صفحه بعد >>



  1. خوب بود خوشم اومد 2







صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید