• ارسال کننده: میترا نامجو
  • تاریخ انتشار: 2016 / 12 / 03

درباره کاکتوس انجیر هندی بیشتر بدانید

زیستگاه و محیط زیست کاکتوس انجیر هندی

کاکتوس انجیر هندی در مکزیک گسترده و رشد پیدا کرده است. آنها معمولا در تپه و صحرا و مناطق مرتفع در 1700 تا 2100 متری از سطح دریا رشد می کنند.

نام دیگر کاکتوس انجیر هندی، گوش های خرگوش می باشد.

کاکتوس انجیر هندی

کاکتوس انجیر هندی به صورت بوته ای در محیط گرم و خشک دیده می شود و در خاک های شنی و آهکی (خاک گلدان) به خوبی رشد می کند. به دلیل فراوانی این گونه و تکثیر راحت و گسترده آن هیچ گونه تهدیدی برای انقراض این گیاه وجود ندارد. رایج ترین شکل از تکثیر این گیاه گسترش رویشی است. این روش می تواند در تمام طول سال رخ دهد یعنی شاخه های شکسته شده به زمین می افتند و شروع به رشد می کنند.

در برابر خشکسالی مقاوم است. بر خلاف دیگر گیاهان که نمی توانند در این شرایط زنده بمانند، به آسانی توسط حیوانات، مردم، آب و وسایل نقلیه و حمل و نقل از بین می روند.

کاکتوس انجیر هندی

این گیاه پتانسیل این را دارد که به صورت فراوان به صورت هرزه تکثیر شود و موجب ضرر شود.

انجیر هندی (گوش های خرگوش) معمولا قد کوتاه، بسیار منشعب و خزنده، اما گاهی اوقات تقریبا به ارتفاع یک متر می رسند و توده کمی را تشکیل می دهند. قسمت بیرونی تنه آن خاردار است اما با مجموعه ای از خارهای نزدیک به هم به رنگ طلایی (خارمو مانند) یا سفید رنگ وجود دارند.

منشعب شدن شاخه و برگ کاکتوس انجیر هندی: بندهای پهن و مسطح و گرد، حدود 5 تا 15 سانتی متر طول و 4 تا 12 سانتی متر عرض آن می باشد، دانه های ریز روی آن، بند بند است، نرم و مخملی، معمولا سبز کمرنگ، بدون ساقه مرکزی است و صفحه ها اغلب جفت جفت به شکل گوش های خرگوش کنار یکدیگر رشد می کنند.

گل کاکتوس انجیر هندی

کاکتوس انجیر هندی

گل کاکتوس انجیر هندی دارای گل های زرد رنگی است، اما برای گل آن این گیاه را کشت نمی کنند. انواع بسیاری از انجیر هندی وجود دارد آنها ممکن است در شکل، بند ها، اندازه و رنگ با یکدیگر متمایز باشند. این گیاه بسیار محبوب است و به آسانی کاشته می شود و بدون شک یکی از جذابترین گیاهان است.

گل آن معمولا به وفور تولید می شود طول گل آن چهار تا پنج سانتیمتر است و قطر آن دو و نیم تا چهار سانتیمتر می باشد و زرد خالص یا آمیخته با قرمز است.

فصل گلدهی کاکتوس انجیر هندی

دوره گلدهی در (زیستگاهش) از اردیبهشت تا نیمه خرداد و میوه آن از تیر تا شهریور می رسد.

میوه کاکتوس انجیر هندی

میوه آن هنگامی که سبز رنگ است، خام بوده و هنگامی که قرمز تیره است این میوه رسیده شده و در آخرین مرحله  زرد می شود که بسیار آبدار بوده و تقریبا کروی شکل می شود.

دانه کاکتوس انجیر هندی

دانه آن کوچک بوده و قهوه ای مایل به زرد می باشد و تقریبا کروی و کمی پهن است.

کشت و تکثیر کاکتوس انجیر هندی

پرورش آن آسان است، نیاز به آفتاب زیاد و سایه کمی دارد و با ترکیب خاک خوب و زهکشی شده، بهتر رشد می کند. گیاه را سیراب کنید و تا اینکه کاملا خاک رویه آن خشک نشده آن را دوباره آبیاری نکنید. در طول ماه های سرد زمستان این گیاه از مکان های سرد با دمای 5 تا 10 درجه سانتی گراد لذت می برند اما تا مدت کوتاهی در دمای 5_ درجه سانتی گراد دوام دارند. در طی این مدت تنها برای شاداب نگه داشتن برگ آن آب بدهید.

قلمه در هر فصل انجام می شود و رشد می کند یکی از برگ ها را جدا کرده و سپس آن را در گلدان مناسبی قرار دهید و همان طور که گفته شد برای خاک آن از شن یا خاک آهکی استفاده کنید و زهکشی شود تا زودتر رشد کند، چند روز در یک محل کاملا آفتابی قرار دهید تا از گرفتن آن مطمئن شوید و در حدود یک ماه طول می کشد تا ریشه دهد.

ترجمه: میترانامجو

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها: - -



نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

لطفا جای خالی را پر کنید







صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید