• ارسال کننده: زهرا صانعی
  • تاریخ انتشار: 2018 / 02 / 26

نحوه انتخاب کفش مناسب بانوان برای سفر

بستن چمدان و برداشتن لباس مناسب از مهم ترین بخش های هر سفر است، اما اکثر افراد از میزان اهمیت انتخاب کفش مناسب برای سفر غافل هستند. توجه کردن به پاها در طول سفر نه تنها به زیباتر شدن ظاهرتان کمک کرده بلکه از پاهای شما در برابر آسیب هایی از جمله تاول زدن و زخمی شدن آنها محافظت می کند.

نحوه انتخاب کفش مناسب بانوان برای سفر

در این مقاله بهترین نکات لازم برای انتخاب کفش مناسب ذکر شده که علاوه بر زیبا بودن، برای هر سفری نیز کاربرد دارند.

بهترین کفش مناسب سفر برای بانوان
دوست داران طبیعت

فرقی نمی کند که شما در سفرتان قصد کوهنوردی ساده دارید و یا حرفه ای، به هر حال احتمالا تمایلی ندارید چکمه های کوهنوردی سنگینتان را با خود حمل کنید. من یک جایگزین عالی برای این کفش های بزرگ پیدا کرده ام که می توانم در سفرهایی که برنامه کوهنوردی دارم، آنها را با خود می برم، اما همچنان در فضای چمدانم برای گنجاندن آنها با محدودیت جا مواجه هستم. این کفش های کوهنوردی سبک حتی برای حرفه ای ترین و سخت ترین ماجراجویی ها مناسب هستند و من اغلب آنها را در هواپیما می پوشم تا چمدان خلوت تری داشته باشم.

کفش مناسب دوستداران طبیعت

کفش های کوهنوردی دیگری نیز هستند که هم راحت در چمدانتان جای میگیرند و هم سبک تر هستند. کفش های کراس ترینر بسیار راحت هستند که می توان آنها در هر برنامه و فعالیت بیرون از خانه پوشید.

برای سفرهایی که با برف و یخ سر و کار دارید، پیشنهاد من چکمه های سورل است که بسیار هم راحت و خوش پا هستند و فرقی نمی کند هوا چقدر سرد باشد، به هر حال پاهای شما را به خوبی گرم نگه می دارند.

دوست داران مهمانی های پر هیاهو

برخی دوست دارند در طول روز به شادی پرداخته و برخی شب های شاد و پر از هیاهوی را ترجیح می دهند؛ برای آن دسته از شما عزیزان که دوست دارند از مهمانی های شبانه لذت ببرند، شاید انتخاب کفش مناسب مهمانی مورد نظرشان (البته کفشی که راحت بوده و به پا آسیب نرساند) برایشان چالش بر انگیز باشند.

راهکار پیشنهادی من چیست؟ یک جفت کفش تغییر پذیر روز به شب، که به راحتی و با توجه به شرایط موجود می توان آن را به راحتی پوشید و یا از پا در آورد. من معمولا صندل های پاشنه بلوک و یا دمپایی های مجلسی را برای این کار انتخاب می کنم، که ترجیحا کف نرم و قابل انعطافی داشته که در این صورت جاذب ضربه هستند. بهتر است صندل های پاشنه بلندتان را در خانه بگذارید.

کفش مناسب دوست داران مهمانی های پر هیاهو

بودجه سفر

بودجه سفر شامل جریمه اضافه بار نیز می شود و این وقتی رخ می دهد که می خواهید از پرداخت هزینه بیشتر برای چمدان های بیشتر پرهیز کنید. من شخصا به این نتیجه رسیده ام که وقتی چمدانی با گنجایش محدود دارم، به همراه آوردن یک جفت کفش همه کاره برای کل سفرم کافی خواهد بود.

کفشی انتخاب کنید که بتوانید در طول شبانه روز، برای هر فعالیتی (و به هر منظوری) و با هر لباسی به پا کنید. در همین راستا من کفش های پاشنه کوتاه و یا تخت کژوال را توصیه می کنم. شخصا به این نتیجه رسیده ام که نیم بوت هایی مثل این مورد در هر فصلی و با هر لباسی قابل استفاده هستند. جیر نرم و کف قابل انعطاف آن بسیار مناسب پا است و در عین حال که سبک و ساده است، رنگ خنثی آن باعث می شود که بتوان به راحتی آن را با جین، دامن و حتی لگ پوشید.

همچنین من تعداد زیادی صندل های کشی دارم که طی سال های اخیر تبدیل به صندل های محبوب من شده اند چرا که در عین ارزان بودن، دوام بالایی داشته و بشدت مناسب سفر هستند.

کفش های پاشنه کوتاه و یا تخت کژوال مناسب برای سفر

صندل های مناسب ساحل

بیایید رو راست باشیم- هیچ کس کفش های برند را در ساحل نمی پوشد. حتی در جذاب ترین نواحی نیز مطمئن باشید کفش لژ دار چندان به چشم نمی آید. پس حتما شما ترغیب شده تا همه رنگ کفش های ارزان قیمت انگشتی را تهیه کنید. توصیه من به شما خرید یک صندل چرمی یا پارچه ای بادوام انتخاب کنید.

احتمالا صندل های انگشتی رنگین کمانی شناخته شده ترین نوع صندل های چرمی برای این منظور هستند(که به همراه داشتن آنها را در طول سفر توصیه می کنم)، اما جایگزین های دیگر مثل صندل های بندی با دوام تر بوده و مناسب تر هستند. اگر که به دنبال کفشی جذاب تر برای گشت زنی های شبانه هستید، صندلی زیبا با پاشنه ای یکسره علاوه بر این که راحت بوده شبیه کفشهای پاشنه دار نیز هست.

صندل های مناسب ساحل

فرهنگ دوستان

علاقه مندان به تاریخ و فرهنگ نقاط مختلف به خوبی می دانند که کفش های شیک، راحت و محافظه کارانه کاملا مناسب اماکنی همچون موزه ها، مساجد و به طور کلی نقاط تاریخی و مذهبی هستند. با پوشیدن کفش های نه چندان برجسته و البته ساده شاید فکر کنید که جانب احتیاط را در نظر گرفته اید، اما همان طور که پیش از این گفته ام، هر کفشی برای هر موقعیتی مناسب نیست (با پوشیدن چنین کفشی یا خیلی معمولی می شوید و یا بیش از حد به چشم می آیید).

پشنهاد من: یک جفت کفش راحتی مثل کفش های تخت کلاسیک. ماجراجویان خوش لباس هم شاید دوست داشته باشند کفش هایی مثل این کفش پوست ماری به پا کنند.

کفش های تخت کلاسیک مناسب برای سفر

عکاس سفری

فرقی نمی کند که شما یک عکاس حرفه ای فصلی باشید و یا یک عکاس اینستاگرامی مستقل، بی شک شما تمایل دارید برای عکس برداری به سبک و سیاق خود بیرون بروید( و یا خارج از عرف معمول و متفاوت از دیگران به نظر برسید). الزاما نیازی نیست که شما برای رفتن به هر جایی کفش اسپرت و ورزشی بپوشید، اما استفاده از کفش های کتانی خوش ساخت که تمیز کردن خاک و گل و آب از روی آن آسان باشد از بهترین انتخاب های شما خواهد بود.

کفش اسپرت و ورزشی

بی شک کفش های کانورس که امتحان خود را نیز پس داده اند برای عکاسی از هر منظره ای گزینه خوبی هستند، اما به نظر من مدل چرمی آن کاربردی تر است. به علاوه می توان آن را به راحتی با استفاده از یک پارچه نرم و خیس تمیز کرد و به علاوه کیپ بودن بخش مچی آن باعث می شود تا از پیچ خوردگی مچ پا جلوگیری به عمل آید.

ترجمه: آتنـا هوایی

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها:









صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید