• ارسال کننده: سمیه مظفری
  • تاریخ انتشار: 2018 / 07 / 28

پول عاشق سرعت است!

نسخه صوتی

خوب در این مقاله می خواهم یک راز ساده را با شما در میان بگذارم که به شما کمک خواهد کرد در 12 ماه آینده بیش از سه سال گذشته در آمد داشته باشید.

برای اینکه پول بیشتری بدست آورید نیاز دارید رفاه بیشتری خلق کنید اما چگونه رفاه بیشتری خلق کنیم؟ ساده است همان قانون 20- 80 در این زمینه هم صدق می کند.

پول عاشق سرعت است!

“80 درصد از خلق ثروت به طرز فکر و نگرش شما باز می گردد و 20 درصد از آن، کارهای فیزیکی است که باید انجام دهید!”

این قانون طلایی است که سبب شده برخی رفاه و ثروت فراوان داشته باشند و برخی به سختی روزگار بگذرانند.

آن بیست درصد شامل همه کارهایی است که باید انجام شود از فنون، چگونه انجام دادن، چه بگوییم، چه انجام دهیم، فرایند کاری، فرایند تولید، بازاریابی مدیریت و…

فقط 20 درصد از کار لازم برای خلق ثروت و رفاه کار فیزیکی است و درست کردن طرز فکر و برداشتن موانع ذهنی، مبارزه با منفی ها و بد بینی ها -که همه در درون شما هستند- 80 درصد از فرایند خلق ثروت را تشکیل می دهند.

فکر می کنید چند نفر هستند که می دانند چه باید بکنند ولی کاری انجام نمی دهند به جرات می گویم بیش از 80 درصد جمعیت جامعه چنین هستند چون در ذهن منفی باف و باورهای نادرست خود زندانی شده اند، دشمن، درون آنها را شکست داده است و کاری انجام نمی دهند. باید بگویم آنها برای بدست آوردن پول، بسیار کُند هستند. این طرز فکر و باورهای آنهاست که نمی گذارد ریسک کنند، سرمایه گذاری کنند، یک بازاریاب خوب استخدام کنند، فروشگاهی در مکانی پر رفت و آمد اجاره کنند، از بهترین مواد اولیه استفاده کنند، برای تبلیغات هزینه کنند، یا حتی گوشی تلفن را بردارند و به چند مشتری احتمالی زنگ بزنند!

بیشتر کارآفرینان هزینه های زیادی می کنند اما به یک دلیل مشترک موفق نمی شوند. آنها هنوز در آن انسان کوچک قبلی گیر افتاده اند! چون قرار است وارد دنیای بزرگان شوند ولی مانند افراد معمولی عمل می کنند. چون طرز فکر و باور خود را اصلاح نکرده اند.

هیچ کس و هیچ چیز نمی تواند شما را متوقف کند به غیر از باور شما! اگر بهترین مشاوران و بازاریابان دنیا را استخدام کنید ولی باورهای منفی خود را دور نریزید هر چه آنها به شما راهکارهای عالی ارائه دهند کمکی نخواهد کرد. شاید به همین دلیل است که در عصر اطلاعات، بسیاری هنوز در فقر زندگی می کنند، چون خود اطلاعات به تنهایی کارساز نیستند:

“استفاده از اطلاعات به شما قدرت می دهد به شرطی که به این قدرت باور داشته باشید.”

در حقیقت در دنیای امروز مهم نیست که شما چقدر می دانید مهم این است که با چه سرعتی از آنچه می دانید استفاده می کنید، و با چه سرعتی می توانید بیاموزید و خود را با شرایط جدید وفق دهید تا ثروت و رفاه خلق کنید و در نهایت به درآمد خود بیفزایید.

این جمله طلایی را بنویسید و در جایی قرار دهید که آن را فراموش نکنید:

“پول عاشق سرعت است”

وقتی که اطلاعاتی جدید بدست می آورید و می خواهید از آن استفاده کنید و یک شکاف بازار را پر کنید یا نیازی را به شیوه ای بهتر برطرف کنید، افکار منفی هستند که به سراغ شما خواهند آمد این کار چقدر طول می کشد یک هفته، یک ماه، شش ماه، چقدر هزینه؟ اوه ولش کن همین پول هم از دستم میره! من دانش این کار رو ندارم؟ کی حوصله داره! دوندگی اداریش رو که اصلا حوصلشو ندارم و …

به این ترتیب یا آن کار انجام نخواهد شد یا وقتی انجام خواهد شد که عده ای با ذهن بازتر و طرز فکر بزرگتر از شما سریعتر اقدام کرده اند و آن شکاف را قبلا پر کرده اند، آنها توانسته اند “به سرعت از اطلاعات استفاده کنند و آن را تبدیل به رفاه، پول و ثروت کنند!”

تا حالا چند بار شنیده اید که یکی از آشنایان شما با افسوس گفته فلانی که این کار را راه انداخته من چند سال پیش در فکرش بودم! او به ثروت نمی رسد چون سرعت عمل لازم را ندارد! چرا؟ چون باورهای منفی و نمی توانم ها و نشدن ها در ذهن او بسیار قوی هستند او در ذهن خود زندانی شده است این افراد معمولا هم نبود سرمایه را بهانه اصلی خود قرار می دهند!

پس قبل از هر کاری به جای اینکه شروع کنید روی باور خود کار کنید مثبت نگری و اعتماد به نفس و جنگجو بودن را تمرین کنید چون اگر باورهای خود را اصلاح نکنید همه آن دانش فنی و استراتژی، پشیزی ارزش ندارند.

اما با دید مثبت و اصلاح طرز تفکر چون متفاوت می اندیشید متفاوت هم عمل خواهید کرد و جزء آن 20 درصد ثروتمند خواهید بود چون به نتایج متفاوتی دسترسی خواهید داشت.

این مقاله برای شما مفید بود؟ آیا هنوز هم فکر می کنید نمی توانید میلیاردر باشید؟ منتظر دیدگاه های ارزشمند شما عزیزان هستم.

علی یزدی مقدم

 

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها:



نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

لطفا جای خالی را پر کنید







صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید