• ارسال کننده: سمیه مظفری
  • تاریخ انتشار: 2018 / 09 / 30

چگونه از شبکه های اجتماعی پول در بیاوریم؟

امروزه دیگر رادیو و تلویزیون رسانه هایی نیستند که بیشتر وقت مردم را پر می کنند حتی وب سایت ها مانند گذشته، پر مخاطب نیستند، بلکه امروزه همه از پلتفرمی متفاوت و مطابق با سلیقه شخصی خود استفاده می کنند. امروزه بخش بزرگی از مخاطبان از رسانه های اجتماعی استفاده می کنند و وقت زیادی را هم صرف آنها می کنند.

رسانه های اجتماعی یا بهتر بگویم همان شبکه های اجتماعی بسیار متنوع و متفاوت هستند و هر روز یک نوع آوری در دنیای آنها مشاهده می کنید. هر از چند گاهی هم یک قهرمان جدید عرض اندام می کند و پا به این دنیای مجازی می گذارند. خوب وقتی که چنین زمینه مناسبی برای ارتباط با مشتری هدف وجود دارد چرا از آن کسب درآمد نکنید؟

در این مقاله قصد دارم به شما کمک کنم از شبکه های اجتماعی در آمد کسب کنید یا به قول معروف پول در بیاورید.

چگونه از شبکه های اجتماعی پول در بیاوریم؟

مشتری هدف

شناسایی مشتری هدف قدم اول در پولسازی به کمک شبکه های اجتماعی است. قبل از هر چیز باید بدانید که مشتریان احتمالی شما از چه شبکه های مجازی استفاده می کنند و در این میان دو تا سه تای برتر را انتخاب کنید و روی آنها کار کنید. سن و سال، جنسیت، شغل، نژاد و علاقه مندی های مشتریان احتمالی خود را مشخص کنید و ببینید آنها در کدام شبکه های مجازی بیشتر فعالیت می کنند؟ حتی می توانید به دنبال گروه ها و کانال های فعال در این زمینه باشید و ببینید آنها چقدر مخاطب دارند. می توانید هشتگ های مورد نظر خود را جستجو کنید و ببینید چقدر با اقبال مخاطبان در این شبکه اجتماعی مواجه شده اند. می توانید آنها را امتحان کنید و ببینید در کدام رسانه، فالوئرهای بیشتری بدست می آورید. 2 الی 3 شبکه مجازی مورد نظر خود را انتخاب کنید که این روش بدون شک بهترین روش انتخاب شبکه مجازی شما خواهد بود.

جذب مخاطب

در مرحله بعد باید در دو مرحله به جذب مخاطب بپردازید:

1- محتوای جذاب تهیه کنید

2- به ترویج خود در این شبکه مجازی بپردازید.

محتوای جذاب و با ارزش همیشه به شما کمک می کند تا بیشتر دیده شوید و بهتر است این محتوا متناسب با خدمات یا محصول شما باشد تا مشتری هدفتان را جذب کند. اما برای ترویج خود در یک شبکه مجازی می خواهد یک گروه باشد یا یک صفحه یا یک کانال، باید به کمک هشتگ ها (#)، تیترهای جذاب، تبلیغات و روش های مختلف فالوئرهای بیشتری جذب کنید که در این زمینه روش کار برای هر رسانه یا شبکه مجازی می تواند متفاوت باشد و از حوصله این مقاله خارج است ولی بسیار لازم است که توصیه می کنم این مقالات را در یاد بگیر دات کام مطالعه کنید:

روش های کسب درآمد در اینستاگرام

چطور می توانم در اینترنت پول در بیاورم؟

چهار راز برای بهترین بودن در بازاریابی آنلاین و شبکه های اجتماعی

مجموعه مقالات شاخه کسب و کار در یاد بگیر دات کام

و اما روش های پول سازی

خوب شبکه خود را انتخاب کردید؟ فیس بوک، توییتر، اسنپ چت، اینستاگرام، تلگرام یا هر شبکه مجازی که انتخاب کرده اید. اکنون یک سری مخاطب خواهید داشت. با یک نگاه جامع به کمک شبکه مجازی در حال جلب توجه دیگران به خود هستید. شبکه مجازی جایی است که مردم زمان زیادی را در آن صرف می کنند و به همین دلیل امروزه شبکه های اجتماعی رسانه برتر دنیای ما هستند.

خوب سوال اینجاست چگونه از این رسانه برتر که در اختیار تک تک ما هست پول در بیاوریم؟

و پاسخ من این است باید بپرسید چگونه این توجهی را که به من می شود به سوی توانمندی، خدمات و کالای خودم جلب کنم؟ به عبارت دیگر چگونه این توجه را به پول تبدیل کنم؟

پولسازی با تبدیل توجه به پول!

اولین و ساده ترین راه می تواند با فروش چیزی باشد. اگر کالا و خدماتی دارید می توانید به کمک صفحه خود در این شبکه اجتماعی توجهات را به سوی آنها جلب کنید. کاری کنید که دیده شوند!

“باید این توجه را به یک مراجعه یا تماس تبدیل کنید”

آنها ممکن است شما را پس از دیدن یک پست جالب دنبال کنند، ممکن است با شما تماس تلفنی داشته باشند، ممکن است وارد وب سایت شما شوند و اقدام به خرید کنند یا ممکن است برای شما ایمیلی ارسال کنند و به این ترتیب می توانید یک معامله را آغاز کنید و هنر خود را در فروش به کار گیرید تا به کسب درآمد بپردازید.

اما ممکن است کالا یا خدماتی نداشته باشید که بخواهید از آنها کسب درآمد کنید اما شبکه مجازی شما آنقدر جذاب هست و آنقدر مخاطب جذب کرده اید که می توانید روی برندسازی کار کنید به یک برند کمک کنید تا مشهور شود و دستمزد خوبی بگیرید یا یک صفحه یا گروه را در فضای مجازی توصیه کنید و به طور خلاصه به برندها و کمپانی هایی که حاضرند دستمزد مناسبی بپردازند کمک کنید مشهورتر شوند یا کالای خود را به مردم بفروشند. آنها در حقیقت این توجهی را که به شما می شود می خرند و آن را تبدیل به پول می کنند.

فرض کنید در یوتیوب یک میلیون مخاطب یا فالوئر دارید خوب شرکت های زیادی حاضرند مبلغ مناسبی به شما پرداخت کنند تا خود را به مخاطبان شما معرفی کنند، یا می توانید به صورت همکاری و مشارکت کسب درآمد کنید مانند مشارکت در فروش، در حقیقت شما این توجه را استفاده می کنید و محصول دیگران را می فروشید و در صدی از سود به شما تعلق گرفت.

اما آنچه در مورد شبکه های اجتماعی مجازی باید توجه داشت این است که فقط داشتن تعداد زیادی فالوئر نمی تواند شما را ثروتمند کند اگر 30 هزار فالوئر در اینستاگرام داشته باشید و نتوانید از آن هزار تومان در ماه پول در بیاورید فکر می کنید با 60 هزار فالوئر می توانید کسب درآمد کنید؟ با 100 هزار فالوئر چطور؟ خوب باید بگویم اگر صفر را در هر عددی ضرب کنید باز هم می شود صفر!

دقت کنید اگر کالا یا خدمات ارزشمندی نداشته باشید، فالوئرهای زیاد نمی توانند شما را ثروتمند کنند.

حال فرض کنید کالا یا خدماتی دارید که واقعا خوب است و روی جذب فالوئر هم کار کرده اید اکنون می توانید فروش خوبی داشته باشید و خریداران بیشتری جذب کنید و رشد شما از اینجا شروع می شود.

رشد در شبکه های اجتماعی مجازی می تواند بسیار سریع انجام شود چون میلیون ها کاربر وجود دارند که می توانند مخاطب شما باشند.

بسیاری می خواهند فقط فالوئر بالایی داشته باشند بدون اینکه یک مدل کسب و کار مناسب برای خود تعریف کرده باشند و حتی هدف بعضی از آنها مشخص نیست می گویند می خواهیم پولدار و معروف شویم! خوب این هم راه به جایی نمی برد آنها شاید بتوانند یک موفقیت کوتاه مدت بدست آورند اما در بلند مدت به جایی نمی رسند و این بیماری که در بین جوانان افتاده و می خواهند معروف شوند واقعا احمقانه است و معمولا نتیجه درخشانی نخواهد داشت.

راه پولسازی و کسب درآمد از شبکه های اجتماعی این است که خیلی چیزها را برای هدف خود قربانی کنید باید به صورت منظم محتوای مفید و منحصر به فرد خود را خلق کنید باید در پی جذب مخاطب جدید باشید و مخاطب قدیمی خود را راضی نگه دارید! باید به صورت منظم و با یک روال مشخص به قرار دادن پست های جدید بپردازید.

باید به گونه ای رفتار کنید که مخاطب به شما اعتماد کند و اعتبار خود را نزد او حفظ کنید. قرار نیست یک مدل پوشالی باشید که احمق به نظر می رسد! باید روی بازار هدف خود کار کنید و بسیار مهم است که استراتژی بازاریابی خود را مشخص کرده باشید. و این کاری نیست که یک شبه بدست بیاید بلکه کاری پر زحمت است اما شدنی و دست یافتنی.

نکته دیگر که باید به آن توجه کنید این است که باید مسیر خود را از ابتدا مشخص کنید. فرض کنید راه برگشتی ندارید. وقتی که به فعالیت در شبکه های اجتماعی می پردازید زندگی خصوصی شما ممکن است تحت تاثیر آن قرار گیرد، برخی از حرف های شما خوششان نخواهد آمد، باید بدانید که مورد نقد قرار خواهید گرفت. وقتی چیزی از شما به نمایش در آمد دیگر نمی توانید جلوی نمایش آن را بگیرید حالا باید بیشتر مراقب فعالیت ها و رفتار خود باشید وقتی که میلیون ها مخاطب دارید حرف هایی که از دهان شما در یک ویدیو خارج می شود و به نمایش در می آید از حافظه مخاطبان پاک نمی شود. پس راه برگشتی نیست و قبل از شروع از خود بپرسید این همان چیزی است که شما می خواهید؟ چون راه های زیادی برای پول در آوردن وجود دارد و نیازی نیست برای اینکه ثروتمند شوید حتما خود را به نمایش عمومی بگذارید و اگر با این قضیه مشکل ندارید پس راه درستی را انتخاب کرده اید.

علی یزدی مقدم

 

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها:



نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

لطفا جای خالی را پر کنید







صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید