• ارسال کننده: علی یزدی مقدم
  • تاریخ انتشار: 2018 / 10 / 01

میلیاردر هاچگونه مشکلات خود را حل می کنند؟

در دنیا ی امروز آنقدر اطلاعات زیاد است که به نظر می رسد برای هر مشکلی راه حلی وجود داشته باشد اما باز هم میبینیم افراد زیادی در رنج و سختی با مشکلات دست و پنجه نرم می کنند و در همین شرایط افراد موفقی را می بینیم که به راحتی از پس مشکلات برمی آیند. در این مقاله قصد دارم تفاوت این دو گروه و نحوه نگرش آنها را برای شما توضیح دهم تا به این ترتیب در حل مشکلاتتان راه جدیدی باز شد و تا شما هم بتوانید مانند موفق ها ی خود ساخته با توانمندی هر چه بیشتر به حل مشکلاتتان بپردازید.
جعبه ای را در نظر بگیرید که در اختیار شماست و تمام تمرکز و توجه شما بر آن است که همه راه حل هایی که تا کنون آزمایش کرده اید نوشته و در درون این جعبه انداخته اید حال فرض کنید این راه حل ها را امتحان کرده اید و به نتیجه ای نرسیدید این جعبه چقدر باید بزرگ باشد؟ چند راه حل نوشته اید چند برگ کاغذ؟فرق فوق موفق ها و میلیاردر های خود ساخته در اندازه این جعبه است!

دنیای ثروتمندان

آنها به جعبه های بسیار بزرگتری از انسان های معمولی نیاز خواهند داشت اگر جعبه شما به اندازه یک بسته 200 تایی دستمال کاغذی باشد در آن تعداد زیادی کاغذ جای می شود که راه حل های مختلفی برای یک مشکل نوشته اید حال فرض کنید همه ی راه حل های ممکن را بخواههیم بنویسیم اندازه جعبه چقدر می شود اندازه یک اتاق؟ یک آپارتمان؟ یک ساختمان یک طبقه؟ شاید هم از آن بزرگتر!
نکنه در اینجاست که ما همیشه فکر می کنیم همه راه های ممکن را امتحان کرده ایم اما حقیقت غیر از این است ما فقط چند راه محدود را امتحان کرده ایم بعضی مواقع با دوستان خود صحبت می کنم و آنها می گویند من همه کار کردم اما نشد. من بی درنگ از آنها می خواهم که فقط راهایی را که امتحان کرده اند را نام ببرند و شروع به شمردن می کنم در بهترین حالت 5 یا 6 مورد بیشتر نمی شود! انها 6 راه مختلف و گاها مشابه ر امتحان کرده اند و فکر می کنند دیگر راهی نمانده است!
راه هایی که برای حل یک مشکل وجود دارند بسیار زیاد هستند اما باورهای محدود و منفی به ما القا می کنند که این آخرین راه ممکن است! همه انسان ها هم ناخودآگاه دوست دارند فکر کنند که هیچ تقصیری ندارند و بهترین کار ممکن را انجام داده اند و همه مقصر هستند و باور می کنند که راه دیگری برای امتحان کردن وجود ندارد.
اما حقیقت غیر از این است هر روز پیشرفت های و دستاورد های علمی بسیاری به چنگ بشر می افتد که می توان از انها استفاده کرد موفق ها بدنبال کشف علم جدید نیستند بلکه از آخرین دستاوردهای علمی به نفع خود و مشتریان خود استفاده می کنند. این پشیرفت های علمی و اختراعات بی نهایت راه حل در اختیار ما قرار می دهند چقدر در مورد آنها تحقیق کرده اید؟
دیگر اینکه مشکلات را باید مرحله به مرحله با توجه به توانایی خود رفع کنید قرار نیست هم اکنون همه آنها را به یکباره از سر راه خود بردارید آنها وجود دارند. اما میزان مقاومت شما تعیین می کند که چقدر قوی تر هستید مهم نیست چقدر زور دارید چقدر باهوش هستید یا چقدر پولدار هستید مهم این است که چقدر ادامه دهید و تسلیم نشوید.
از شکست ها می آموزید بازرگانان هر چه موفقتر و ثروتمند تر هستند بیشتر پول از دست داده اند می توانید از آنها بپرسید از رقم هایی که می شوپنوید سرتان سوت خواهد کشید به خاطر دارم با تاجری صحبت می کردم که بسیار ثروتمند بود شاید ثروتمندتر از هر کسی که تا کنون می شناسم او می گفت که یکبار تمام دارایی ام را برای خرید کالایی از چین سرمایه گذاری کردم و آن کشتی که محصولات را به ایران حمل می کرد به دلایل قانونی توقیف شد و من تمام دارایی ام را از دست دادم رقمی که بیان می کرد تا آن زمان حتی تصورش را هم نمی کردم! اما او اکنون موفق تر از گذشته بود نمی توانید بدون هزینه کردن موفق باشید هر پولی که از دست می دهید دردناک است ولی یک درس دردناک می آموزید که در آینده خوب در ذهنتان می ماند. پس شکست در راه میلیاردها به عنوان پایان راه نیست بلکه به عنوان بخشی از پروسه موفقیت محسوب می شود و این یکی از فرق های بزرگ میلیاردرها با انسان های معمولی است.
حقیقت این است که ما ذهن پر قدرتی داریم و چون خود را باور نداریم توانایی ذهنی خود را دست کم می گیریم. ذهن شما در مواجه با شرایط سخت و چالش ها پرورش پیدا می کند باید به او هدف را معرفی کنید و چالش های پیش رویش را به خوردش دهید چالش ها خوراک مغز هستند و وقتی که مشکلی را حل می کنید احساس شادی به شما دست می دهد در حقیقت مغز خود را به خوبی تغذیه کرده اید. و تا زمانی که با مشکلات روبرو نشده اید ترسناک به نظر می رسند اما وقتی که به خود فرصت روبرو شدن و کلنجار می دهید احساس بسیار بهتری خواهید داشت حتی اگر نتیجه مطلوب بدست نیاید مهم این است که شروع کرده اید. با مشکلات روبرو شوید و ثابت کنید که از آنها قوی تر هستید و همگان را به تحسین وادارید.
ما در دنیایی از نعمت های فراوان زندگی می کنیم منفی ها این نعمت ها و فرصت ها را نمی بینند اما میلیاردر ها هستند که می توانند در بقدترین شرایط از نظر ما فرصت ها را ببینند و آنها را تبدیل به موقعیتی جدید برای خود نمایند. با ترس از دست دادن چیزهای بی ارزش در جا نزنید همین الان حرکتی بکنید.
فراموش نکنید هنوز بی نهایت راه مختلف برای حل مشکل وجود دارد!
علی یزدی مقدم

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها:



نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

لطفا جای خالی را پر کنید







صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید