• ارسال کننده: سمیه مظفری
  • تاریخ انتشار: 2019 / 02 / 19

بهترین دانشگاه ها و کشور های خارجی برای دانشجویان ایرانی

برای ادامه تحصیل در دانشگاه های خارج از کشور، فاکتور هایی وجود دارند که برخی کشور ها را برای این منظور ایده آل تر و مناسب تر می سازند. هزینه دانشگاه، مخارج زندگی، زبان بومی، رتبه دانشگاه، دریافت ویزا و فرصت های شغلی و مهاجرت از جمله مواردی هستند که ایرانی ها برای مهاجرت تحصیلی باید در نظر بگیرند.
ما در ادامه لیستی از بهترین کشور ها برای مهاجرت تحصیلی ایرانیان برای شما گرد آورده ایم و امیداریم این مقاله اولین مرحله مهاجرت تحصیلی را برای شما آسان تر سازد. حتما در انتخاب دانشگاه در نظر داشته باشید که مدارک تحصیلی آن ها در ایران معتبر بوده تا وقتی به ایران بازگشتید از مدرک خود بتوانید استفاده کنید. در ادامه می توانید لیستی از دانشگاه های خارجی که مدارک آن ها در ایران معتبر هستند را ببینید.

بهترین کشورهای برای مهاجرت دانشجویان ایرانی
استرالیا

در سراسر دنیا، استرالیا از محبوب ترین مقاصد تحصیلی برای تمام دانشجویان به شمار می رود. اگر قصد دارید برای ادامه تحصیل به استرالیا مهاجرت کنید، می توانید از مزایای مدارک آکادمیک معتبر، زندگی با کیفیت، فرصت های شغلی و برنامه های آموزشی به زبان انگلیسی بهره مند شوید. با این وجود، آن چه استرالیا را برای ایرانیان تبدیل به مقصدی ایده ال می کند، فرصت زندگی در جامعه ای غنی از فرهنگ ها و به طور عمده چند فرهنگی و داشتن شانس درخواست برای اقامت دائمی است. از آن جایی که دولت استرالیا برای برخی حرفه هایی که نیاز به مهارت های خاصی دارند، مشروط بر این که تحصیلات خود را در آن مهارت به اتمام رسانده باشند، امکان دریافت اقامت دائم را فراهم آورده، دانشجویان شانس استخدام شدن و دریافت اقامت دائم این کشور را خواهند داشت.

کاهش هزینه در سفر به استرالیا

کانادا

از آن جایی که کانادا فرصت های پژوهشی خلاقانه بسیاری داشته و هم چنین امکان مهاجرت به آن وجود دارد، به این کشور لغت سرزمین فرصت ها داده شده است. از آن جایی که پس از تکمیل تحصیلات در این کشور امکان اقامت دائم در کانادا بالا می باشد، این کشور تبدیل به مقصد ایده آلی برای دانشجویان ایرانی شده است. با این وجود، تحصیل در کانادا برای دانشجویان بین المللی مزایای دیگری نیز دارد، از جمله می توان به جامعه چند فرهنگی، زندگی با کیفیت ایده آل، برنامه های آکادمیک با استاندارد های بالا و تحصیلات با کیفیت نام برد.

 آلبرتا، کانادا

مالزی

برای جذب شدن هزاران دانشجو به این کشور طی چند سال اخیر دلایل متعددی وجود دارد. مالزی از جمله کشور هایی که به دلیل سیاست های دریافت ویزای مربوط به این کشور، مهاجرت تحصیلی به آن برای ایرانیان بسیار آسان است. هم چنین در این کشور شعبات بسیاری از دانشگاه های معتبری از کشور های استرالیا، آمریکا و بریتانیا وجود دارد. از جمله دانشگاه ناتینگهام که بسیار محبوب ایرانیان است. در این دانشگاه ها دروس به زبان انگلیسی تدریس شده، از این رو دانشجویان بسیاری از سراسر دنیا برای تحصیل به این کشور مهاجرت می کنند. سومین دلیل هزینه های پایین زندگی در مالزی است. هم چنین دلایل دیگری وجود دارد که این کشور را برای دانشجویان ایرانی تبدیل به مقصد ایده آلی تبدیل می کند، از جمله زبان مردم این کشور که انگلیسی است، و همچنین فرهنگ مختلط و چند فرهنگی آن به طوری که بیشتر جمعیت آن را مسلمانان تشکیل می دهند، آب و هوای استوایی و ساختار طبیعی زیبای آن.

انگلستان

انگلستان از بهترین مقصد ها برای دانش جویان بین المللی است چرا که در کنار جامعه چند فرهنگی آن، دانشگاه های معتبر داشته و زبان مردم آن انگلیسی است. هم چنین از آن جایی که جمعیت ایرانیان و مسلمانان مقیم انگلستان بسیار زیاد است، این کشور یکی از بهترین و محبوب ترین مقصد ها برای دانشجویان ایرانی است. شما در هر گوشه ای از این کشور می توانید رستوران ها و قصابی هایی را پیدا کنید که گوشت حلال عرضه می کنند. با تحصیل در بریتانیا، دانشجویان ایرانی می توانند در کنار تحصیل در بهترین و معتبر ترین دانشگاه های دنیا، شانس این را داشته باشند تا مهارت های خود را در زبان انگلیسی تقویت کرده در حالی که در میان جامعه ای ایرانی زندگی می کنند.

آلمان

آلمان برای کیفیت بالای سیستم تحصیلی اش شهرت بسیاری دارد. تحصیل در آلمان برای دانشجویان ایرانی مزایای متعددی دارد اما مهم ترین و بهترین مزیت تحصیل در آلمان هزینه های تحصیل در مقطع لیسانس است که در دانشگاه های دولتی این کشور این هزینه ها به طور کل رایگان می باشند. تعداد بسیاری از ایرانیان، مقیم این کشور هستند و از همین روی به راحتی می توان در میان هم وطن ها زندگی کرد و طی دوران تحصیل، دوستان ایرانی پیدا کرد. هم چنین در هر شهر از آلمان می توان رستوران ها و یا خوار و بار فروشی های ایرانی پیدا کنید، از این رو غربت، کمتر شما را آزار خواهد داد. با این وجود، برای تحصیل در این کشور باید زبان آلمانی را بیاموزید چرا که بیشتر دروس در مقطع لیسانس به زبان آلمانی تدریس می شوند.

تالار قدیمی شهر (بامبرگ)

نروژ

نروژ از لحاظ استاندارد های زندگی همیشه به عنوان یکی از بهترین کشور ها شناخته می شده و همچنین برای ایرانی ها مقصدی عالی برای ادامه تحصیل به شمار می رود. نروژ شهری است که زندگی در آن پر هزینه است، با این وجود، تحصیل در این کشور رایگان بوده و ایرانی ها می توانند از مزایای تحصیلات با کیفیت و زندگی با سطح کیفی بالا در این کشور بهره مند شوند. بیشتر مردم این شهر زبان انگلیسی را خوب یاد دارند. در مقطع دکترا و ارشد تمام دوره های آموزشی به زبان انگلیسی بوده اما در مقطع کارشناسی دانشجویان باید مهارت کافی در درک و استفاده از زبان نروژی داشته باشند.

ترکیه

از آن جایی که ترکیه همسایه ایران است، از لحاظ فرهنگی شباهت های بسیاری با فرهنگ ما دارد. هم چنین ایرانی ها برای سفر به ترکیه نیاز به ویزا نداشته و به علاوه هزینه های زندگی و تحصیل در آن چندان زیاد نیست. در کنار این ها سفر به ایران برای رفع دلتنگی نیز راحت و بدون مشکل است. همه این موارد، ترکیه را تبدیل به مقصدی ایده آل برای دانشجویان ایرانی نموده است. همچنین دانشجویان در این کشور می توانند از زیبایی های طبیعی ترکیه از جمله خورشید، اقیانوس و آب و هوای مدیترانه ای هم بهره مند شوند.

بندرگاه قدیمی

امارات متحده عربی

طی سال های اخیر تمایل برای تحصیل در امارات متحده عربی میان دانشجویان ایرانی افزایش داشته، دلیل اصلی این مساله این است که آنها تحصیل در این دانشگاه ها را پلی برای مهاجرت به استرالیا، آمریکا و انگلستان می دانند. چرا که در امارات متحده عربی دانشگاه های آمریکایی، انگلیسی و استرالیایی هم چون دانشگاه ولونگونگ وجود دارند که این فرصت را در اختیار دانشجویان قرار می دهند که پس از دو سال تحصیل در این دانشگاه ها، برای ادامه تحصیلاتشان به این کشور ها مهاجرت کنند. از دیگر مزایای این انتخاب می توان مجاورت آن را با خلیج فارس نام برد که این امر باعث می شود سفر به ایران برای مهاجرین آسان تر باشد.

ترجمه: آتنا هوایی

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها:



نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

لطفا جای خالی را پر کنید







صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید