• ارسال کننده: زهرا صانعی
  • تاریخ انتشار: 2016 / 09 / 06

لنزهای چشمی به گوشی های هوشمند متصل می شوند

اپلیکیشن ها یا برنامه های کاربردی شرایطی را فراهم می کنند تا بتوانید هر چیزی از جمله کفش ها، جواهرات و زنگ در خانه ها را به گوشی های هوشمند خود متصل کنید و به زودی کاربران قادر خواهند بود تا لنزهای چشم خود را نیز به این لیست اضافه کنند.

لنز هوشمند

مهندسان دانشگاه واشنگتن یک روش ابتکاری برای برقراری ارتباط طراحی کرده اند که اجازه می دهد ابزارهای کمک پزشکی مانند لنزهای چشمی و ایمپلنت های مغز سیگنال هایی را به گوشی های هوشمند ارسال کنند.

این تکنولوژی جدید که ارتباطات interscatter نامیده می شود با تبدیل سیگنال های بلوتوث به وای فای عمل می کند. یعنی این تکنولوژی سیگنال بلوتوث دریافتی را به امواج وای فای حاوی اطلاعات که به تلفن همراه هوشمند ارسال می شود تبدیل می کند.

پایه ارتباطات interscatter روی روشی که backscatte (انعکاس امواج، ذرات یا سیگنال ها) نامیده می شود است. Interscatter در اصل همان کار را انجام می دهد اما تفاوتش در این است که  شرایطی را فراهم کند تا سیگنال های بلوتوث و سیگنال های وای فای با یکدیگر در ارتباط باشند.

برای اثبات کردن ارتباطات interscatter  مهندسان، یک لنز چشمی که مجهز به یک آنتن کوچک بود طراحی کردند. سیگنال های بلوتوث در این نمونه مانند ساعت های هوشمند بود. آنتن روی لنز تماس قادر  است تا سیگنال های بلوتوث را دستکاری کند و داده های لنز چشمی را رمز گشایی کند و به سیگنال های وای فای تبدیل کند تا بتوانند به وسیله دستگاه دیگری خوانده شوند. برای مثال نظارت بر سطح قند خون فرد از طریق اشک چشم امکان پذیر است. بنابراین لنزهای چشمی می توانند سطح قند خون شخص را بررسی کنند و در صورت تغییر سطح قند خون به گوشی هوشمند شخص هشدار بفرستند.

هرچند مفهوم لنز چشمی هوشمند ممکن است کمی غلط انداز باشد ولی در واقع آن ها می توانند اطلاعات پزشکی گران بهایی از بیماران فراهم کنند.

مهندسین این پروژه عنوان کرده اند: ارسال اطلاعات از طریق امواج انرژی قابل توجهی نیاز دارد که فراهم کردن این انرژی برای وسایل کوچکی مانند لنزهای چشمی که قابلیت نصب باتری ندارند یک مشکل اساسی محسوب می شود.

همچنین پژوهشگران گفته اند ارتباطات  interscatter می تواند داده ها را از مغز نیز انتقال دهد امیدواریم روزی با استفاده از این تکنولوژی بیمارانی که دچار فلج شده اند و قادر به حرکت نیستند بتوانند دوباره حرکت کنند.

همه کاربردهای بالقوه این تکنولوژی مربوط به دستگاه های پزشکی نیست. ارتباطات interscatter همچنین می تواند اطلاعات بین کارت های بانکی را نیز تغییر دهد. به عنوان مثال به افراد اجازه می دهد تا پول را بین کارت های بانکی فقط با نگهداشتن آن در نزدیکی یک گوشی هوشمند انتقال دهند.

ترجمه: زهرا صانعی

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها:



 

در یاد بگیر دات کام مشترک شوید و آخرین مطالب را در ایمیل خود دریافت نمایید

نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.




بستن تبلیغات

تبلیغات اینترنتی در یاد بگیر دات کام



صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید