• ارسال کننده: زهرا صانعی
  • تاریخ انتشار: 2016 / 09 / 27

آموزش ساخت قورباغه جهنده کاغذی_اریگامی قورباغه

قورباغه ها جز دوزیستان محسوب می شوند نوع بالغ آن ها بدون دم و معمولا به حالت چمباتمه زده هستند و از پاهای بلند عقب خود برای پریدن استفاده می کنند و زبان بلند و چسبناکی دارند که برای گرفتن طعمه است. شاید ساختن قورباغه کاغذی کار دشواری باشد در این مقاله آموزش ساخت یک قورباغه زیبا به سادگی آموزش داده شده است.

برای ساخت قورباغه جهنده باید یک کاغذ رنگی مربعی شکل انتخاب کنید چون قورباغه ها معمولا سبز رنگ هستند بهتر است کاغذ رنگی که دو طرف آن سبز باشد انتخاب کنید.

ابتدا کاغذ رنگی را از روی قطرهای آن تا زده و باز کنید. برای اینکار گوشه بالای سمت راست کاغذ را روی گوشه پایین سمت چپ منطبق کرده و باز کنید همچنین گوشه بالای سمت چپ را روی گوشه پایین سمت راست منطبق کرده و باز کنید.

قورباغه کاغذی

کاغذ را روی قطر افقی تا زده و باز کنید یعنی گوشه های بالا و پایین کاغذ را روی یکدیگر منطبق کنید و باز کنید.

قورباغه کاغذی

کاغذ را به پشت کار برگردانید تا خط تاها به حالت برجسته مشخص شود. چهار مثلث در کل کار می بینید حال بایستی دو مثلث بالا و پایین را روی هم منطبق کنید و دو مثلث راست و چپ را به داخل تا کنید، در نهایت دو مثلث روی هم قرار گرفته اند که فضایی بینشان دیده می شود.

قورباغه کاغذی

گوشه سمت راست مثلث رویی را به سمت بالا تا بزنید.

قورباغه کاغذی

مانند مرحله قبل این بار، گوشه سمت چپ مثلث رویی را به سمت بالا تا بزنید. آنچه در شکل می بینید یک لوزی کوچک روی مثلث قرار دارد.

 قورباغه کاغذی

گوشه سمت راست لوزی را به سمت چپ تا بزنید طوریکه لبه کاغذ بر قطر عمودی لوزی منطبق شود.

قورباغه کاغذی

همانند مرحله قبل گوشه سمت چپ لوزی را به سمت راست تا بزنید طوریکه گوشه کاغذ در وسط کار قرار بگیرد در این مرحله یک مثلث روی کار ایجاد می شود.

قورباغه کاغذی

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها:

صفحه بعد >>



نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

لطفا جای خالی را پر کنید







صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید