• ارسال کننده: سمیه مظفری
  • تاریخ انتشار: 2013 / 11 / 27

به کمک طبیعت ناخن های زیبایی داشته باشید

ناخن های زیبایی داشته باشیم

آیا فکر می کنید ناخن های شما رشد طبیعی ندارند؟ اما چیزی که شاید در مورد آن اطلاعاتی نداشته باشید این است که رشد ناخن می تواند به عوامل مختلفی وابسته باشد. ناخن هر انگشت با سرعت متفاوتی رشد می کند. اگر پدر و مادر شما ناخن های خوبی ندارند ممکن است شما هم ناخن خوبی نداشته باشید و کار زیادی در این زمینه نتوانید انجام دهید. حتی وضعیت سلامتی شما می تواند در تعیین میزان رشد ناخن های شما تاثیر گذار باشد همچنین رشد ناخن ها با افزایش سن کاهش می یابد.

کسانی که بیشتر از دستان خود استفاده می کنند ناخن هایشان رشد بیشتری دارند. ناخن ها معمولا بیش از 3.5 سانتیمتر در سال رشد دارند ناخن های دست چپ معمولاً رشد بیشتری از ناخن های دست راست دارند.

به عنوان یک قانون عمومی می توان گفت در بین انگشتان دست هر چه آن آنگشت بلندتر باشد سرعت رشد ناخن آن بیشتر خواهد بود.

ناخن ها در تابستان رشد بیشتری دارند تا در زمستان و حتی در دوران بارداری این رشد بیشتر می شود و پس از آن به حالت قبل باز می گردد. همچنین سن شما یک فاکتور در تعیین میزان رشد ناخن های شماست. در سن 10 تا 14 سالگی ناخن های شما بیشترین سرعت رشد را دارند و این سرعت رشد تا 20 سالگی به مرور کم می شود.

عواملی که رشد ناخن ها را کند می کنند شامل گردش خون ضعیف، تغذیه نادرست، آلودگی شدید و یک سری از دارو ها هستند. برخی مردم به اشتباه فکر می کنند مصرف برخی خوراکی ها یا استفاده از برخی کرم ها و روغن ها سرعت رشد ناخن ها را افزایش می دهد.

درست است که ناخن ها برای رشد بهتر نیاز به بعضی مواد غذایی دارند اما مدارک بسیار کمی در این رابطه به دست آمده است. کرم ها و روغن هایی که برای رشد سریع ناخن فروخته می شوند از نظر بهداشتی غیر قابل قبول هستند و حتی فروش آنها در ایالات متحده غیر قانونی است.

هیچ محصول آرایشی نمی تواند در رشد ناخن های شما تاثیر بگذارد این محصولات فقط برای زیبایی هستند و فقط داروهای مجاز، آن هم با تجویز پزشک باید برای درمان مشکلات ناخن استفاده شود.

نوشته: زین دورانت

ترجمه: علی یزدی مقدم

مطالب مرتبط:

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها: - - - -



 

در یاد بگیر دات کام مشترک شوید و آخرین مطالب را در ایمیل خود دریافت نمایید

نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.




بستن تبلیغات

تبلیغات اینترنتی در یاد بگیر دات کام



صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید