• ارسال کننده: سمیه مظفری
  • تاریخ انتشار: 2013 / 12 / 08

چهار نکته برای عکاسی با ارزش هنری بالاتر

عکاسی حرفه ای

وقتی هنرمندانه عکس می گیرید تصاویری منحصر به فرد و جالب خلق کرده اید. اما برای این که بهترین نتیجه را بگیرید باید از تکنیک های خاصی استفاده کنید. عکاسی هنری یکی از پر درآمد ترین شاخه های عکاسی است. و همه عکاسان حرفه ای دوست دارند در دوره هایی از عمر حرفه ای خود این نوع عکاسی را تجربه کنند. این نوع عکاسی بسیار مفید است و عکاسی به این روش هم مزایایی دارد که از آن جمله عکاسی مبتکرانه است. در این مقاله چهار نکته ارائه می شود که به شما کمک می کند عکس های هنری بهتری بگیرید.

از تنظیمات از پیش تعیین شده دوربین استفاده نکنید

وقتی که می خواهید عکس ها هنری بگیرید به نظر می رسد که ساده ترین کار استفاده از تنظیمات از پیش تعیین شده دوربین باشد اما لزوما بهترین نتیجه را به این روش به دست نخواهید آورد. می توانید دوربین را روی حالت sepia یا سیاه و سفید قرار دهید اما این کار ها را می توانید در کامپیوتر خود هم انجام دهید حتی فیلتر های مختلف را هم می توانید در برنامه ویرایش عکس خود اعمال کنید اما بازی کردن با زوم دوربین و تنظیمات مختلف نور و ISO می تواند جلوه های مختلفی بیافریند حتی می توانید از تنظیماتی که نباید استفاده کنید و نتایج را بررسی کنید تا عکسی متفاوت خلق کنید. درخشندگی زیاد همیشه هم بد نیست! کمی مات شدن قسمتی از تصویر می تواند پیامی را برساند، استفاده از تنظیمات عکاسی در شب برای عکاسی در میان روز هم تصویری کاری است که کسی در حالت عادی انجام نمی دهد خوب این به شما بستگی دارد تا چگونه با استفاده از این تکنیک ها تصویری هنری و متفاوت خلق کنید. فراموش نکنید که این دوربین است که در دستان شماست برای عکس هنری از محدودیت های دوربین خود بهره ببرید و آن را تبدیل به فرصت کنید!

خود را محدود نکنید

نباید با گرفتن عکس های با کیفیت پایین خود را محدود کنید. باید مطمئن شوید که با بالاترین کیفیت ممکن عکس می گیرید. اگر یک دوربین حرفه ای با کیفیت مناسب داشته باشید می توانید عکس های هنری با کیفیت مناسب بگیرید. این ویژگی به شما فرصت ایجاد عمق میدان دید بالا را می دهد.

از یک سیستم نور پردازی مناسب استفاده کنید.

نورپردازی برای همه انواع عکاسی فوق العاده مهم است. در نورپردازی هنری از نور، به اشکال مختلف استفاده می کنند تا عکس هایی منحصر به فرد و جالب توجه خلق کنند. عکس حرفه ای عکسی است که به وضعیت نور دقت بسیاری انجام شود که می تواند عکس هنری خلق کند.

تجربه

کلید گرفتن عکس های هنری، تجربه کردن است. سعی کنید تعداد زیادی عکس های متفاوت در وضعیت ها و شرایط مختلف بگیرید، با نور بازی کنید، دوربین را در وضعیت های مختلف قرار دهید و تنظیمات آن را تا جایی که ممکن است تغییر دهید آن قدر این کار را انجام دهید تا ببینید کدام یک بهترین تاثیر را دارند آنگاه است که سبک و روش خاص خود را برای عکاسی هنری به دست خواهید آورد. آنگاه است که عکس های شما شناسنامه کاری شما خواهند شد و همه، شما را با عکس هایتان خواهند شناخت نه فقط به عنوان یک عکاس حرفه ای بلکه به عنوان یک عکاس هنری!

ترجمه: علی یزدی مقدم

مطالب مرتبط:

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها: - - -



نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

لطفا جای خالی را پر کنید







صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید