• ارسال کننده: میترا نامجو
  • تاریخ انتشار: 2016 / 12 / 03

آموزش اریگامی بابانوئل

کریسمس یا نوئل جشنی در آیین مسیحیت است که به منظور گرامیداشت تولد حضرت مسیح برگزار می‌شود و آغاز سال جدید میلادی بسیاری از کشور های مسیحی است. در کریسمس درخت های کاج را تزئین می کنند و افراد هدیه هایی به یکدیگر می دهند و طبق رسوم و افسانه های قدیمی آنها بابانوئل با سورتمه و گوزن های خود این هدیه ها را برای بچه ها می آورد.

با نزدیک شدن به کریسمس در این اریگامی قصد داریم تا اریگامی بابانوئل را به طرز ساده و راحت آموزش دهیم.

همانطور که می دانید لباس بابانوئل قرمز است. برای ساخت اریگامی بابانوئل، ابتدا یک کاغذ رنگی قرمز انتخاب کنید که یک طرف کاغذ قرمز رنگ و طرف دیگر سفید باشد. سپس به صورت لوزی آن را برش بزنید.

کاغذ را به صورت لوزی و از سمت سفید آن در مقابل خود قرار دهید. دو گوشه بالا و پایین را بر روی هم منطبق کنید تا قطر افقی لوزی مشخص شود، تا را باز کنید. دو گوشه راست و چپ را نیز بر هم منطبق کنید تا قطر عمودی به دست آید سپس تا را باز کنید که فقط خط تای دو قطر باقی بماند. گوشه سمت راست لوزی را تا وسط کاغذ یعنی تا خط تای عمودی، به طرف داخل تا بزنید.

آموزش اریگامی بابانوئل

گوشه سمت چپ لوزی را نیز تا وسط کاغذ یعنی تا خط تای عمودی، به طرف داخل تا بزنید. می بینید که شکل یک مثلث متساوی الساقین رنگی به وجود می آید.

آموزش اریگامی بابانوئل

در این مرحله گوشه ی پایین کار که رنگی است را تا گوشه ی بالای کاغذ که سفید رنگ است هدایت کنید البته نباید بر گوشه بالایی منطبق شود بلکه در زیر آن قرار دهید و تا بزنید.

آموزش اریگامی بابانوئل

کار را به پشت برگردانید تا طرف قرمز کاغذ در مقابل شما قرار گیرد.

آموزش اریگامی بابانوئل

در این قسمت ضلع بالایی مثلث را به طرف پایین کار تا بزنید طوری که نوک مثلث با ضلع پایین مماس نشود و مقداری بالاتر از آن باشد.

آموزش اریگامی بابانوئل

مثلث سفیدی که به وجود آمده است را از خط افقی به مقدار کمی به طرف داخل تا بزنید تا لبه ی کلاه بابانوئل درست شود.

آموزش اریگامی بابانوئل

در این مرحله سمت راست کار را به طرف پشت تا بزنید به طوری که مماس با ضلع مثلث بالا شود همین کار را برای سمت چپ نیز تکرار کنید.

آموزش اریگامی بابانوئل

ساخت اریگامی بابانوئل به پایان رسیده است، یک ماژیک بردارید و برای بابانوئل چشم و ابرو و دهان بکشید، حتی می توانید با خلاقیت خود ریش های بلندی نقاشی کنید یا با مقداری پنبه بر روی ریش بابانوئل را برجسته کنید تا زیباتر شود.

آموزش اریگامی بابانوئل

آموزش اریگامی بابانوئل

میترا نامجو

 

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها:



نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

لطفا جای خالی را پر کنید







صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید