مایکروسافت مشغول کار روی قابلیت تازه‌ای برای ویندوز 10 است که به‌ موجب آن کامپیوترهای بهره‌مند از این سیستم‌عامل به‌ محض آنکه تشخیص دهند کاربر از آن‌ها فاصله گرفته به‌صورت خودکار قفل می‌شوند.

در بیلدهای اخیر ویندوز 10 از این قابلیت تحت عنوان Dynamic Lock یادشده است و وب‌سایت ویندوز سنترال نیز گزارش داده که مایکروسافت به‌صورت داخلی نام «Windows Goodbye» یا خدانگه‌دار ویندوز را بر آن نهاده.

در حال حاضر کاربران آخرین آپدیت اخیر ویندوز با استفاده از دوربین‌های موسوم به Windows Hello به داخل سیستم‌هایشان ورود پیدا می‌کنند.

در شرکت‌های بزرگ نیز کارکنان معمولا عادت دارند هر زمان که قصد دور شدن از میز کارشان را دارند با استفاده از ترکیب دکمه‌های ویندوز و L سیستم را قفل نمایند، اما به لطف این قابلیت تازه این امر به‌صورت خودکار انجام خواهد گرفت.

البته مشخص نیست که مایکروسافت چطور می‌خواهد دور شدن کاربر از میزکارش را تشخیص دهد اما انتظار می‌رود که این امر در دستگاه‌های سازگار با ویندوز هِلو محقق گردد یا شاید دستگاه بعد از تشخیص اینکه کاربر استفاده‌ای از آن انجام نمی‌کند به‌صورت خودکار وارد این وضعیت شود.

البته می‌توان با انجام پارهای تنظیمات امکانی را فراهم کرد که ویندوز بعد از مدت‌زمانی مشخص این کار را انجام دهد اما آن‌طور که این خبر نشان می‌دهد، مایکروسافت بر آن شده تا این فرایند را به شکل ساده‌تری دربیاورد.

این شرکت قصد دارد قابلیت Dynamic Lock را به‌عنوان بخشی از به‌روزرسانی در اختیار کاربرانش قرار دهد.

منبع: خبرگزاری برنا