• ارسال کننده: سمیه مظفری
  • تاریخ انتشار: 2015 / 01 / 17

نقش جدید میکروب ها در تولید سوخت های زیستی

امروزه سوخت های زیستی از گیاهان و میکروب ها تولید می شود. روغن، کربوهیدرات یا چربی هایی که از میکروب ها یا گیاهان تولید می شود، برای تولید سوخت های زیستی فرآوری و تصفیه می شوند. این یک انرژی سبز و تجدیدپذیر است که به بقای سوخت های فسیلی کمک زیادی می کند. اما تحقیقات کمتری بر روی استفاده از میکروب ها برای تولید سوخت از پروتئین ها به جای استفاده از خود پروتئین ها برای رشدشان انجام شده است.

نقش میکروب در سوخت زیستی

این تحقیقات در دانشگاه کالیفرنیا در حال انجام است. در این آزمایش ها از میکروب ها برای تولید نوع خاصی از پروتئین استفاده شده است این پروتئین ویژه، قابل تصفیه به سوخت های زیستی است. هدف از این کار استفاده از میکروب ها برای تولید این نوع از پروتئین است. این نحوه ی تولید سوخت زیستی متفاوت از نوع سنتی است که در آن میکروب ها تنها برای رشد از پروتئین ها استفاده می کردند. این کار شبیه فریب دادن میکروب ها برای تولید چربی یا هر ماده ی دیگری برای تولید سوخت های زیستی است.

اولین تلاش ها در استفاده از پروتئین ها

طبق ادعای دانشمندان، این اولین باری است که از پروتئین ها به عنوان منبع تولید سوخت استفاده می شود. تا به امروز جلبک های تولید کننده ی سوخت های زیستی، از طریق پروتئین هایی همچون منبع کربن برای تولید سوخت استفاده نشده بود. این پروتئین ها تنها برای رشد مورد استفاده قرار گرفته بودند. اما اکنون دانشمندان در فرآیند طبیعی متابولیسم نیتروژن دخالت کرده و متابولیسم نیتروژن در سطح سلولی را تغییر داده اند. دانشمندان امیدوارند در آینده تولید سوخت های زیستی از میکروب های تغذیه کننده از پروتئین ها که چربی یا سایر مواد تولید شده از آنها قابل تصفیه به سوخت های زیستی است رشد یابد. میکروب ها از پروتئین هایی که برای مصارف حیوانات مفید نیستند تغذیه می کنند و پروتئین هایی را تولید می کنند که می توانند به سوخت تبدیل شود.

ترجمه: زهرا کامران ور

مطالب مرتبط:

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها:









صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید