• ارسال کننده: سمیه مظفری
  • تاریخ انتشار: 2014 / 05 / 07

مناسب ترین لباس ها برای زنان کوتاه قد

زنان کوتاه قد خصوصا آن هایی که قد زیر 150 سانتی متر دارند، معمولا لباس مناسب خود را به سختی به دست می آورند. سایز لباس های موجود در بازار، معمولا بزرگ تر از سایز آن هاست همچنین مدل های مرسوم در لباس ها مثل چاک و برش روی پیراهن، دامن یا مانتو نیز مناسب اندام ریز و کوچک آن ها نیست.

درست است که خداوند شما را کوتاه قد و ریز نقش آفریده است ولی با این حال، سبک و تکنیک هایی در پوشش وجود دارد که شما را به ظاهر بلند قدتر نشان دهد. در این مقاله با راهکارهایی آشنا می شوید که لباس متناسب قد کوتاه و اندام ریز خود را بیابید.

کلید لباس متناسب زنان کوتاه قد این است که لباسی بپوشند که اندام آن ها را کشیده و بلندتر جلوه دهد.

لباس برای زنان کوتاه قد

ترکیب رنگ لباس

از پوشیدن بلوز دامن متفاوت در رنگ و شکل، مانتوی کمردار و پیراهن از نیمه دو رنگ شده خودداری کنید. وقتی لباس یا پیراهن یکسره و همرنگ می پوشید از دید چشم بلند قدتر جلوه می کنید.

سعی کنید پیراهن، بلوز دامن، بلوز شلوار یا مانتو یکسره و یک رنگ بپوشید. لباس های دو تکه مثل بلوز دامن و یا پیراهن هایی که دو رنگ بالا و پایین تنه آن با یکدیگر متفاوت است، نپوشید. یک رنگ بودن بالا و پایین تنه شما را بلند قدتر جلوه می دهد. بنابراین رنگ پارچه یا یکدست و یکرنگ باشد و یا راه های عمودی نازکی روی پارچه به کار رفته باشد.

می توانید از ژاکت یا نیم تنه های یقه برگردان گشاد استفاده کنید.

قد لباس

بلوز و لباس های کوتاه، قد و پاهای شما را بلندتر نشان می دهد. پس از پوشیدن لباس یا پیراهن یا دامنی که تا وسط ساق پا است، خودداری کنید.

کمربند

در استفاده از کمربند و لباس های برش دار محتاط باشید. اما در مواردی که می خواهید پاهایتان بلندتر جلوه کند، می توانید از کمربندهای پهن و بلند استفاده کنید ولی این گونه کمربندها، بالاتنه شما را کوتاه تر نشان می دهد. پس می توانید از کمربندهای نازک و باریک استفاده کنید.   استفاده از خطوط افقی روی لباس یا کمربند سبب می شود که کوتاه قدتر جلوه کنید.

درز و برش لباس

سعی کنید لباس های خود را بدون درز و چاک انتخاب کنید.

معمولا روی بلوزهای افراد کوتاه قد، برش های زیاد و ریزی به کار می رود.

یقه لباس

یقه V شکل مناسب ترین یقه برای لباس زنان کوتاه قد است.

دامن

دامنی انتخاب کنید که کوتاه باشد و بیشتر پاهای شما دیده شود. دامن کوتاه، پاها را بلندتر متصور می کند. بنابراین دامن های بلند برای زنان کوتاه قد توصیه نمی شود. سعی کنید دامن خود را بالای زانو انتخاب کنید و هیچ موقع دامن های زیر زانو نپوشید.

شلوار

شلوار برای زنان کوتاه قد کمی فریبنده است، چون بیشتر انواع شلوارها برای افراد با قد متوسط، مناسب است. شلوار با سایز متوسط بخرید و سپس به یک خیاط خوب بدهید تا قد آن را برایتان کوتاه کند!

شلوار جین و پوتین، شما را بلند قدتر نشان می دهد. از پوشیدن شلوارهای پاچه گشاد خودداری کنید چرا که شما را کوتاه قدتر نمایش می دهد. قد شلوار نیز مهم است، قد شلوار به گونه ای باشد که روی کفش را بپوشاند ولی نیاز نیست که روی زمین کشیده شود. پس بهتر است لبه پایینی شلوار درست روی قوزک پا قرار گیرد.

کفش

پاشنه، پاشنه، پاشنه. این کلید بلند قدتر نشان دادن زنان کوتاه قد است. غیر از این که پاشنه قد شما را بلندتر می کند، هیکل شما را نیز متناسب تر نشان می دهد. اگر پوشیدن کفش پاشنه بلند، برایتان دشوار است، از گوه یا قطعه سه گوشی برای زیر پاشنه استفاده کنید، و یا کفشی بپوشید که پاشنه آن بلند و تخت باشد، چون بسیاری از زنان معتقدند که کفش پاشنه باریک بلند، برای راه رفتن مسافت های طولانی مناسب نیست و وقتی مدت زمان زیادی آن را بپوشید سبب کمردرد می شود.

از پوشیدن کفش های تخت و کفش هایی که پا را چاق نشان می دهد، خودداری کنید. سعی کنید که کفش های نوک باریک بپوشید.

ترجمه: سمیه مظفری

مطالب مرتبط:

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها:



  1. موضوع بسیارجالب و عالی می باشد بنده همیشه بیشتر این موارد را به خانمم یادآوری می کنم .

نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

لطفا جای خالی را پر کنید







صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید