• ارسال کننده: زهرا صانعی
  • تاریخ انتشار: 2016 / 08 / 06

جذابیت های یونان

کشور یونان در جنوب شرقی اروپا واقع شده است. یونان در محل پیوند سه قاره اروپا، آسیا و آفریقا قرار گرفته است و یکی از بزرگترین مقاصد گردشگری در جهان است.

 یونان از کوه های بلند و صدها جزیره که هر کدام به سهم خود چشم اندازهای متحیر کننده ای دارند تشکیل شده است. سواحل آرام و کوه های مرتفع، نقاط جذاب گردشگری برای سیاحت در یونان بوجود آورده است. از مناطق دیدنی یونان به نقاط زیر می توان اشاره نمود.

دماغه سونیون

این دماغه در 69 کیلومتری جنوب شرقی آتن در اقصی نقاط شبه جزیره آتیک واقع شده است، دماغه سونیون بزرگترین مکان معروف خرابه های یونان باستان و پرستشگاه پوزئیدون بود. در یونان باستان پوزئیدون نام خدای دریاها و محافظ تمامی آب ها است. غروب آفتاب بالای دریای اژه چشم اندازی زیبا برای توریستان است.

دماغه سونیون

تِسالونیکی

سالونیک دومین شهر بزرگ و مقر حکومت یونان شمالی است. جشنوارهای زنده، رویدادهای اجتماعی، آوازه تفریحات شبانه، این شهر را سرمایه فرهنگی یونان ساخته است. این شهر شامل یک شهر تاریخی مرکزی و ناحیه تجاری است. سالونیک به هردو چهره قدیم و جدیدش اشاره دارد. جذابیت های آن شامل دیواره های بیزانس، برج سفید و حمام ترکی، بازارهای رنگارنگ غذا، موزه و گالری های هنری است. تفریحات شبانه سالونیک بی نظیر است.

تسالونیکی

زگوری

زگوری یکی از مناظر بزرگ و دیدنی طبیعی است با دانش زمین شناسی برجسته و دو پارک طبیعی در شمال غربی یونان. این منظره طبیعی با جنگل های متراکم و کوهستانی ناهموار پوشیده شده است و با رودخانه های پرآب و قدرتمند شیار خورده و با دهکده های باستانی خالکوبی شده است. دهکده های واقع در این سرزمین با سیمای معروف خانه های سنگی از قرن هجده میلادی به یادگار مانده است. بهترین روش برای لذت بردن از این سرزمین از طریق پیاده روی دسته جمعی از طریق مسیرهایی که به دهکده ها متصل می شود.

زگوری

خالکیدیکه

خالکیدیکه یک شبه جزیره و شبیه یک نیزه سه شاخه، نزدیک شهر سالونیک است. این شبه جزیره معروف است به ساحل ورزش های عالی.

خالکیدیکه شامل سه شبه جزیره است که به طور خلاصه می توان بیان کرد:

  • شبه جزیره کساندرا پر از ساختمان بهم فشرده و آرام.

  •  سیدونیا زمین های اردوگاهی، خلیج کوچک پنهان و آب های زلال دارد. هردوی آن ها از نقاط معروف یونان و مکان های توریستی اروپای شرقی هستند.

  • شرقی ترین نقطه شبه جزیره کوه آتوس اجتماع رهبانیت است. این نقطه از طریق قایق های کوچک قابل دسترس است و فقط برای مسافران آزاد است.

    خالکیدیکه

پلوپونز

یک شبه جزیره بزرگ در یونان است. این شبه جزیره خیلی شبیه یک برگ بزرگ است. پلوپونز طبق سخن گذشتکان مویه نامیده می شود که معنی آن برگ توت سفید است. پلوپونز یک شبه جزیره پهن است که از طریق پل ریو آنتیریو به خشکی متصل می شود. این شبه جزیره به وسیله معبد کلاسیک یونان، استحکامات نظامی ونیسی، کلیسای بیزانس، مکان های شهر مسین قدیم یونان پراکنده شده است.

پلوپونز

دلفی

دومین دژ معروف آتن است و مکان باستانی معروف یونان است. فاصله آن از آتن حدود دو ساعت و نیم است. دلفی مورد احترام یونانیان باستان بوده است. دلفی وقف خدایان و آپولو (خدای روشنایی) شده است. دلفی یکی از مهمترین پیشگویی های الهی است. در یونان باستان مردم به این مکان مقدس می رفتند برای پرستش کردن کاهنه ها  و همچنین برای مشورت روی مسائل مهمی مانند ساسیت و کشتزارها.

دلفی

متئورا

متئورا در اصطلاح یونانیان به معنای معلق بودن در هوا بوده است. و این اصطلاح مناسب توضیحش است پرتگاهی تماشایی که متعلق به قرن 14 و 16 می باشد و ارتفاع آن به 366 متر می رسد. صومعه متئورا بوسیله راهب های تارک دنیا ساخته شده است.

متئورا

کرت

بزرگترین جزیره یونان، کرت است زمین وسیعی با چشم اندازی زیبا.

کرت

آتن

بیش از 3000 سال است که مردم در آتن ساکن شده اند. آتن به مهد تمدن غربی و زادگاه دموکراسی شناخته شده است. شهر کنونی آتن ترکیبی از چهره تاریخی و چهره مدرن است. آتن معروف است به خرابه های باستان شناسی و مقبره های معروفی مانند آکروپولیس، معبد پارتنون، آگورا (میدان عومی مهم در هر شهر یونان باستان) و تئاتر دیونیسوس و … . با این وجود آتن به خاطر خرابه های تاریخی معروف نیست، شلوغی شهر، آن را یک مرکز مهم برای تجارت، فرهنگ و تفریحات شبانه ساخته است.

آتن

جزیره های یونان

زیباترین و عجیب ترین جزایر در یونان واقع شده اند که این مساله باعث شده یونان هر ساله یکی از نقاط برتر و جذاب گردشگری باشد. یونان بیش از 2000 جزیره دارد که تعداد و تنوع این جزایر برای نخستین بار انتخاب، ممکن است سردرگم کننده باشد. از سواحل پر زرق و برق گرفته تا خرابه های تاریخی، بندرگاه های رنگی و آتشفشان های فعال در جزیره ها آن را از جذاب ترین نقاط دنیا ساخته است.

جزایر یونان

در کشور یونان بیش از 60 جزیره مسکونی و مکان های تاریخی وجود دارد، که هزاران سال قدمت دارند که در این مقاله به تعدادی از این جزایر و مکان ها اشاره شده است.

ترجمه: زهـرا صانعی

مطالب مرتبط:

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها:









صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید