• ارسال کننده: میترا نامجو
  • تاریخ انتشار: 2017 / 04 / 09

کاردستی هواپیمای جنگنده

برای ساخت این هواپیمای زیبا به یک تکه بزرگ مقوا یا کارتن نیاز دارید که با برش زدن آن به شکل های مختلف و چسباندن آن ها به یکدیگر یک هواپیمای جنگنده زیبا بسازید.

وسایل لازم:
طرز برش و تهیه قسمت های مختلف هواپیما

ابتدا از مقوا یا کارتن یک شکل مستطیلی برش بزنید و سپس آن را با چسب نواری به شکل استوانه ای درست کنید. و در قسمت هایی که طبق شکل روی استوانه دیده می شود برش های را ایجاد کنید. یک برش بزرگ در جلوی استوانه، برش کوچکتر در پشت و یک برش در بالای استوانه ایجاد کنید. همچنین دو برشی که در یک طرف استوانه ایجاد کردید در طرف دیگر به صورت متقارن ایجاد کنید که محل قرار گیری باله های هواپیماست.

شکل بعدی که به اصطلاح پروانه هواپیما است را برش بزنید، بدین صورت که یک دایره در وسط قرار دارد که سه تا پره هم اندازه در اطراف دایره به آن متصل است و در مرکز دایره نیز یک سوراخ کوچک ایجاد کنید.

یک دایره متوسط برش بزنید و در مرکز آن یک سوراخ کوچک ایجاد کنید. دقت کنید این سوراخ هم اندازه سوراخ وسط پروانه باشد.

یک بیضی افقی، بلند و کشیده که شبیه چوب بستنی می باشد را برش بزنید و یک بیضی دیگر همانند آن ولی در سایز خیلی کوچکتر، مطابق شکل، ببرید.

یک دایره دیگر برش بزنید و آن را به چهار قسمت مساوی تقسیم کنید که در اینجا یک قسمت آن یعنی یک چهارم دایره را نیاز دارید.

قسمت بالای و میانه استوانه، محل قرار گرفتن خلبان است می توانید یک نیم دایره یا نصف مستطیل را همانند شکل زیر برش بزنید و روی آن، چشم و ابرو نقاشی کنید.

کاردستی هواپیمای جنگنده

برای زیباتر شدن هواپیمای جنگنده می توانید آن را رنگ آمیزی کنید و از شکل ها و مارک هایی که روی این مدل های هواپیماها وجود دارند ایده بگیرید و نقاشی کنید. بگذارید رنگ روی مقوا خشک شود و سپس در مرحله بعد این قطعات را به یکدیگر بچسبانید.

کاردستی هواپیمای جنگنده

طرز اتصال قسمت های مختلف هواپیما به یکدیگر

قسمت اصلی ساخت هواپیمای جنگنده را انجام داده اید حال نوبت به مونتاژ قطعات می باشد.

با توجه به شکل استوانه را به صورت افقی روبه روی خود قرار دهید. شیارهایی روی استوانه برش زده بودید که محل قرار گیری باله های هواپیماست.

دو باله بزرگ در جلو و دو باله کوچکتر را عقب تر و یک باله را در بالا و انتهای استوانه نصب کنید.

پروانه های آن را در قسمت جلوی استوانه قرار دهید و با میخ دو پایی که در شکل می بینید آن را سفت کنید.

مونتاژ هواپیما

خلاقیت در ساخت هواپیمای جنگنده

کاردستی این هواپیمای جنگنده زیبا به پایان رسید و می توانید چند هواپیما در سایز ها، طرح و رنگ های مختلفی بسازید و از دوستان خود دعوت کنید تا یک بازی هیجان انگیز را با یکدیگر انجام دهید.

میترا نامجو

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها:



 

در یاد بگیر دات کام مشترک شوید و آخرین مطالب را در ایمیل خود دریافت نمایید

نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.




بستن تبلیغات

تبلیغات اینترنتی در یاد بگیر دات کام



صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید