• ارسال کننده: زهرا صانعی
  • تاریخ انتشار: 2017 / 04 / 15

جدیدترین زبانهای برنامه نویسی (اینفوگرافیک)

در چند سال اخیر، حجم تولید اپلیکیشن‌های گوشی‌های هوشمند رشد فوق العاده‌ای را در نمودارها نشان می دهد و احتمالا شما با دانستن این واقعیت که فقط در سال 2016 حدود 1.4 بیلیون اپلیکیشن به فروش رسیده است، شوکه شوید. این خبر، خبر خوبی است چرا که پیش بینی می‌شود در سال 2017، نرخ فروش اپلیکیشن‌ها از این تعداد هم عبور کند.

زبانهای برنامه نویسی

حقیقت دیگر این است که پیش بینی می شود تا سال 2020، حدود 189 بیلیون دلار آمریکایی از طریق فروشگاه‌های اپلیکشن‌های موبایل و تبلیغات درون برنامه ای، درآمد حاصل شود. جالب است بدانید که از سال 2016 تاکنون، تنها در پلی استور گوگل حدود 2 میلیون برنامه و در اپ استور اپل،2 بیلیون اپلیکیشن وجود دارد و این فروشگاهها، دو فروشگاه مهم و پیشتاز در سراسر جهان به شمار میروند.

همانطور که فروش تلفن همراه، به سیطره یافتن بر قلمرو بازاریابی دیجیتال ادامه میدهد، بسیاری از شرکت‌ها هم به منظور آگاهی بخشی به مردم و به دست آوردن مشتریان بیشتر و افزایش درآمد، به سرمایه گذاری در زمینه جدیدترین فناوری های موبایل و اپلیکیشن های موبایل روی می‌آورند.

به خاطر این نرخ رشد بالا در فروش اپلیکیشن هاست که در حال حاضر به نظر میرسد هر کسی درصدد است تا در توسعه یک اپلیکیشن برای شرکت کوچک و یا متوسط خود مشارکت کند.

بنابراین سعی نکنید خود را از این بازار پر فروش عقب نگه دارید. شجاع باشید و خود را در این بازار غوطه ور ساخته و اپلیکیشن تلفن همراه خود را بسازید.

اگر در این عرصه تازه کار و مبتدی هستید برای ایجاد یک اپلیکیشن به ابزار هدفمندی نیاز خواهید داشت.

زمانیکه برای توسعه اپلیکیشن خود، درگیر انتخاب یک زبان برنامه نویسی می‌شوید، ممکن است گیج شوید. چرا که تازه می‌فهمید که برای اینکار، هزاران زبان برنامه نویسی پیشنهادی وجود دارد در نتیجه انتخاب زبانی که بیشترین تطبیق و تناسب را با خصوصیات اپلیکیشن شما داشته باشد واقعا کار دشواری خواهد بود زیرا هر زبانی برای یک کاربرد خاصی طراحی شده است و در همان زمینه، بهتر جواب میدهد.

بنابراین، ما در این مقاله قصد داریم جدیدترین و آخرین زبان های برنامه نویسی مورد استفاده برای توسعه نرم افزارهای تلفن همراه را به شما معرفی کنیم تا بتوانید زبان سازگار با نرم افزار گوشی‌های هوشمند خود را از بین این زبانها انتخاب کنید.

جدیدترین زبانهای برنامه نویسی برای توسعه دهندگان اپلیکیشن
HTML5

 HTML5 یکی از سودمندترین زبان هاییست که کار برنامه نویسی را برای شما آسان می کند.

زبان برنامه نویسی HTML5

ویژگی های اصلی

سهولت استفاده از آن برای ساخت هر اپلیکیشن و وب سایتی

طراحی با رویکرد Device agnostic

ارائه سبک واکنش گرا (ریسپانسیو) برای هر دستگاه و یا اندازه صفحه نمایشی

پخش رسانه توکار (اضافه شدن تگ های< video > و < audio > برای اجرای فایل های صوتی و تصویری بدون نیاز به یک پلاگین جانبی مثل فلش و بدون نیاز به استفاده از زبان های برنامه نویسی جانبی مثل جاوااسکریپت برای قرار دادن و پخش رسانه)

مجوزهایی برای محدود کردن دسترسی آفلاین در مرور آفلاین کاربر (با توسعه تکنولوژی  Application Cache): به کمک این ویژگی می‌توان یک وب‌اپلیکیشن را در حالت آفلاین نیز استفاده کرد و کاربران امکان مرور آفلاین کل سایت شما را پیدا می کنند. در عین حال شما به عنوان یک توسعه دهنده وب اپلیکیشن می توانید انتخاب کنید که کدام فایل ها کش شوند و کدام فایل ها تنها باید از سرور دریافت شوند.

 برترین سایت های طراحی شده با HTML5:
  • مرد عنکبوتی شگفت انگیز (The Amazing Spider-Man)

  • سایت Dribble

  • سایت نایک

زبان برنامه نویسی پایتون

یک زبان مناسب برای مبتدیان، پایتون است. در این زبان برنامه نویسی شما مجبور نیستید که برنامه خود را قبل از اجرا کامپایل (compile) کنید.

زبان برنامه نویسی پایتون

ویژگی های بارز پایتون

سهولت یادگیری و استفاده: از انجا که پایتون زبانی است که علاوه بر زبان های سیستمی همچون c، از زبان های اسکریپتی همانند perl مشتق شده است لذا ضمن برخورداری از قدرت بالا، راحتی کار زبان های اسکریپتی را هم دارا می باشد. به طوریکه حتی کودکان نیز قادر به آموختن آن هستند و این سادگی در کنار قدرت، معجزه پایتون است.

رایگان و متن باز بودن (Open Source)

مفسری بودن: پایتون یک زبان تفسیر ‌شده (Interpreted) است. همانطور که می دانید در زبان‌های مفسری، کار خواندن سورس کد برنامه، ترجمه به زبان ماشین و در نهایت اجرای آن توسط یک مفسر انجام می‌گیرد. لذا برنامه های نوشته شده با  زبان اسکریپتی پایتون، به فایل اجرایی تبدیل نمی شوند بلکه یک ماشین مجازی (مفسر پایتون) خط به خط سورس کد را خوانده و همزمان آنها را تفسیر و اجرا می کند. در نتیجه قابلیت تشخیص خطای بهتری دارد و هر کاربری می تواند حتی در زمان اجرای برنامه اش، سورس کد را ویرایش و تغییر دهد.

شی گرا بودن: پایتون یک زبان شی گراست و از ویژگی هایی همچون وراثت، چندریختی، سربارگذاری عملگرها و … پشتیبانی می کند.

داشتن کتابخانه های بسیار: شما می توانید از قطعه کدها و کلاس هایی که در زبانهای شی گرایی همچون  ++C و Java نوشته اید در برنامه پایتون خود استفاده کنید و یا اینکه از توابع کتابخانه ای و کامپوننت هایی همانند  COM  API در آن بهره مند شوید.

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها:

صفحه بعد >>



نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

لطفا جای خالی را پر کنید







صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید