• ارسال کننده: زهرا صانعی
  • تاریخ انتشار: 2017 / 04 / 15

چگونه به موفقيتي فوق العاده دست پيدا كنيم

مي خواهيد به موفقيتي شگرف دست پيدا كنيد؟ كسي باشيد كه با كار و تلاش، دنياي خود و بسياري ديگر را ساخته است؟ كسي باشيد كه الگوي موفقيت باشد؟ مي خواهيد ثروتمند و قدرتمند باشيد؟ آيا خواستار خانه اي بزرگ و خودرويي لوكس، تعطيلاتي در هتل هاي گران قيمت هستيد يا سازماني را مي خواهيد كه خود اداره كنيد؟ اين كاملا ممكن و شدني است. شما ذاتا براي كار و تلاش آفريده شده ايد، شما تنبل نيستيد! شما كودن هم نيستيد! هيچ انساني كودن و تنبل نيست.

هر كسي در جهتي استعداد و تواني فوق العاده دارد. شما زيرك و سخت كوش هستيد. شما ذاتا سخت كوش و پرتوان هستيد و زماني از زندگي خود لذت مي بريد كه هوشمندانه كار و تلاش كنيد، كار و تلاشي فوق العاده! هم اكنون شروع كنيد فكر كردن و گوشه اي نشستن را رها كنيد، دست به كار شويد و زندگي كنيد. زندگي يعني كار و تلاش، و موفق زندگي كردن يعني پرتلاش بودن.

افراد موفق

خوب يا بد، شما همان چيزي هستيد كه اكنون هستيد ولي اگر مي خواهيد موفق باشيد بايد مانند موفق ها تلاش كنيد تا به آن كسي تبديل شويد كه آرزويش را داريد. آنها موفقيت هايي شگرف بدست آورده اند چون كارهاي شگرف و فوق العاده انجام داده اند. آنها هميشه بيش از همه تلاش كرده اند. آنها بيش از همه شكست خورده اند و بيش از همه هزينه كرده اند. اگر مانند افراد عادي تلاش كنيد دستاورد هاي شما هم مانند افراد عادي خواهد بود. اما آنها كه موفقيت هاي بزرگ بدست آورده اند نه تنها بسيار تلاش مي كنند و اراده اي فولادي دارند بلكه برايشان مهم نيست كه چند بار شكست مي خورند و تا آنجا پيش مي روند كه به هدف خود دست پيدا كنند.

آيا مي خواهيد در مسيري قرار گيريد كه سرنوشت براي شما تعيين كرده است؟ يا اين كه مي خواهيد خود مسير زندگيتان را تعيين كنيد؟ يا موفقيتي شگرف مي خواهيد، موفقيت فوق العاده بزرگ كه همه را انگشت به دهان خواهد گذاشت؟

چرا فكر مي كنيد که نمي توانيد؟

همه آنها كه اكنون در چنين موقعيتي هستند، روزي يك فرد عادي بوده اند و امروز به اين مرتبه از موفقيت دست يافته اند. ديد محدود و منفي را از خود دور كنيد و هم اكنون شروع كنيد. منتظر چه هستيد؟ هيچ چيز و هيچ كس به شما كمك نخواهد كرد. منتظر هيچ معجزه اي ننشينيد. معجزه خود شما هستيد. اين تلاش شما و سخت كوشي و مهارت هاي شماست كه معجزه مي كند.

دو انتخاب داريد. يكي اين كه در گوشه اي نشسته و ناله كنيد و احتمالا پس از مدتي هم دچار افسردگي شويد و راه ديگر اين است كه يك زندگي پويا و پر از تلاش را برگزينيد و مانند يك قهرمان، زندگي خود را بسازيد مهم نيست كه در كجا هستيد و چه داريد مهم اين است كه مانند يك قهرمان فكر كنيد مانند او تلاش كنيد و قهرمانانه براي رسيدن به هدف خود تلاش كنيد.

اگر هنوز به خواندن ادامه مي دهيد به اين معني است كه گرينه دوم را انتخاب كرده ايد. خوب اين خيلي خوب است شما مي خواهيد قهرمان زندگي خود باشيد. پس به هدف خود متعهد باشيد و خود را مجاب كنيد تا رسيدن به هدف دست از تلاش برنداريد. تكاني به خود بدهيد و تلاش كنيد از افراد معمولي بسيار بهتر عمل كنيد. وقتي كه شما در حال تلاش هستيد افراد معمولي دست از كار مي كشند و شما در حال پيش تلاشي هوشمندانه هستيد.

مهارت هاي خود را تقويت مي كنيد تا با راندمان بيشتري كار كنيد. به دنبال ابزارهاي بهتري هستيد چون شما ديگر، آن فرد معمولي نيستيد و بايد مانند حرفه اي ها كار كنيد. بايد خدمات شما با ديگران بسيار متفاوت باشد. تلاش مي كنيد اما نه تلاش بيهوده، تلاش مي كنيد براي كارهاي ارزشمند.

افراد معمولي دليلي نمي بينند كه بيشتر تلاش كنند آنها همه چيز مي خواهند ولي منتظر آن معجزه هستند و احتمالا با همين اميد يا آرزو خواهند مرد، بدون اينكه به هدف خود دست يافته باشند. آنها بيش از نيمی از وقت خود را تلف مي كنند. آنها وقت خود را به غيبت كردن، بازي با تلفن همراه خود و.. مي گذرانند. مهم نيست آنها چه كار مي كنند مهم اين است كه شما در اين چاله هاي مكنده عمر نيفتيد. عمر شما يكي از ثروت هاي ارزشمند شماست بايد از آن به بهترين شكل استفاده كنيد.

و مي خواهم به شما مژده دهم كه خوشحال باشيد چون افراد معمولي دور و بر شما بسيارند تا فرصت هاي بيشماري را در اختيار شما قرار دهند تا برتر باشيد. حال نوبت شماست تا از اين فرصت ها استفاده كنيد هر محدوديتي، هر مشكل و هر كمبودي در اطراف شما يك فرصت است براي هر كدام از اين فرصت ها يك انتخاب داريد مي توانيد به ديد منفي به آنها نگاه كنيد و همان مسير آه و ناله و افسردگي را بپيماييد يا اينكه در نقش آن قهرماني ظاهر شويد كه اين مشكلات و محدوديت ها را از مقابل خود و ديگران برمي دارد. مي توانيد كسي باشيد كه كارها را به بهترين و زيباترين شكل ممكن انجام مي دهد و كيفيتي ارائه مي كند قابل رقابت نباشد آنگاه است كه درهاي ثروت به روي شما باز مي شود شما نيستيد كه به دنبال پول برويد اين پول است كه به دنبال شما مي آيد. آنگاه است كه متوجه خواهيد شد افراد زيادي مي توانستند مانند شما باشند فقط بايد كمي بيشتر تلاش مي كردند.

تلاش برای موفقیت

آيا به دنبال مشكلات مشتري خود هستيد؟ آيا براي صحبت كردن با آنها و بازخورد گرفتن از آنها هر روز زماني را اختصاص داده ايد؟ آيا مطمئن هستيد كه مشتري صد در صد از شما راضي است؟ آيا آن كيفيتي را كه او مي خواسته است ارائه كرده ايد؟ آيا در جهت خواسته هاي مشتري بهبود هاي مستمري را سازماندهي كرده ايد؟ آيا آنها از رفتار شما راضي هستند؟ آيا مي توانيد با مشتري خود رابطه اي قوي برقرار كنيد؟ آيا آنها از رفتار شما راضي هستند؟ آيا مشتري از صحبت كردن با شما لذت مي برد؟ آيا او هنگام صحبت كردن با شما احساس خاص بودن مي كند؟ اگر پاسخ شما به همه اين پرسش ها بله باشد به جرات مي توانم بگويم كه در آينده نزديك يكي از آن افرادي خواهيد بود كه موفقيتي شگرف را بدست خواهید آورد.

موفق ها آن كارهايي را كه دوست ندارند ابتدا انجام مي دهند و آنگاه به خود جايزه مي دهند و سپس كارهايي را كه دوست دارند را انجام مي دهند و اين، چنان احساس رضايت و پيروزي در آنها ايجاد مي كند كه وصف ناپذير است. در حالي كه غير موفق ها چنين نمي كنند و كارهايي را كه دوست ندارند به تعويق مي اندازند و تمام مدت اين بار را به دوش مي كشند و حتي براي انجام كارهايي كه دوست دارند هم رغبتي نخواهند داشت. آنها از كار خود لذت نمي برند و زمان زيادي را صرف كار نمي كنند. باز هم انتخاب با شماست! كدام را انتخاب مي كنيد؟

اكنون نوبت عمل كردن است. كارهايي را انجام دهيد كه افراد معمولي از انجام آن خودداري مي كنند. خود را مجاب كنيد كه اين گونه عمل كنيد. طوري رفتار كنيد كه رهبران عمل مي كنند. اكنون ديگر اطمينان داريد كه انساني تنبل و كودن نيستيد. اگر در خود اين قابليت را مي بينيد كه براي خود كار كنيد مقدمات آن را فراهم كنيد و براي خود كار كنيد. يا اگر در خود قابليت هاي بيشتري مي بينيد كه در اين سازمان به آن بها داده نمي شود چرا به دنبال شغل جديدي نمي گرديد؟ براي اينكه كارفرماي جديد را راضي كنيد كه شما را استخدام كند چه چيزي براي عرضه فراهم كرده ايد؟ كدام مهارت ها و دانش و تجربه موفق شما مي تواند رزومه محكمي براي او بسازد و او را مجاب كند تا شما را با دستمزد بالايي استخدام كند؟ همه چيز به هدف شما بستگي دارد اگر دقيقا بدانيد چه مي خواهيد راه رسيدن به آن را خواهيد يافت. با تلاش و پشتكار راه موفقيت شگرف خود را سنگفرش كنيد.

شما يك بار فرصت زندگي كردن داريد اين فرصت ديگر تكرار نمي شود. به شما فرصت داده خواهد شد تا مانند الماس بدرخشيد ولي به شرطي كه فشاري را كه براي الماس شدن لازم است، تحمل كنيد. گاهي فكر مي كنم بايد به اين افراد تن پرور بخندم اما كمي بيشتر كه مي انديشم با خود مي گويم بايد از آنها تشكر كنم كه اين همه فرصت را در اختيار من گذاشته اند. هم اكنون برخيزيد و اقدام كنيد. آن موفقيت فوق العاده انتظار شما را مي كشد.

علي يزدي مقدم

 

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها:



نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

لطفا جای خالی را پر کنید







صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید