• ارسال کننده: میترا نامجو
  • تاریخ انتشار: 2017 / 05 / 04

حل مشکل حواس‌پرتی رانندگان با یک فناوری

محققان انگلیسی یک دستگاه مسدود کننده سیگنال موبایل ساخته اند که از حواس پرتی کاربران هنگام رانندگی جلوگیری می کند.

هدف از ساخت دستگاه مسدود کننده سیگنال موبایل جلوگیری از گسترش اپیدمی استفاده از تلفن همراه هنگام رانندگی است. جالب آنکه هدف این فناوری به طور مشخص افرادی است که نمی‌توانند در برابر وسوسه کنترل هر پیامک یا تماس صوتی مقاومت کنند!

حل مشکل حواس‌پرتی رانندگان با یک فناوری

به هرحال شرکت نیسان این دستگاه را ساخته است که Signal Sheild نام دارد و با فناوری مربوط به قرن نوزدهم راه حلی ساده برای مشکل استفاده از تلفن همراه هنگام رانندگی فراهم می‌کند.

درحقیقت دستگاه مسدود کننده سیگنال موبایل، یک جا موبایلی در دسته صندلی راننده است. این بخش هرگونه سیگنال بلوتوث و وای‌فای را نیز قطع می‌کند.

شیوه کارکرد آن نیز برپایه اصول «قفس فارادی» است که ۱۸۰ سال قبل توسط سرمایکل فارادی اختراع شد. این قفس محیط بسته‌ای است که با کمک مواد رسانا مانند توری آهنی حوزه‌های الکترومغناطیسی را مسدود می‌کند.

هنگامی که دستگاه الکترونیکی مانند تلفن هوشمند درون قفس قرار داده می‌شود، هرگونه سیگنال ورودی در اطراف قفس مختل می‌شود.

شرکت نیسان نمونه Signal Sheild در انگلیس ساخته است و در خودروهای اسپرت Juke به کار رفته است. پیش‌بینی می‌شود این دستگاه یکی از آپشن‌های خرید خودرو تبدیل شود تا میلیون‌ها نفر بتوانند آن را انتخاب و استفاده کنند.

منبع:خبرگزاری آنا

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها:



 

در یاد بگیر دات کام مشترک شوید و آخرین مطالب را در ایمیل خود دریافت نمایید

نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.




بستن تبلیغات

تبلیغات اینترنتی در یاد بگیر دات کام



صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید