• ارسال کننده: زهرا صانعی
  • تاریخ انتشار: 2017 / 05 / 04

دیدنی های باکو – مرکز کشور آذربایجان

پایتخت آذربایجان باکو، شهری هیجان انگیز که در فهرست یونسکو به عنوان مکانی تاریخی آمیخته شده با سبک معماری معاصر ذکر شده است. زمانی که پایتخت را ترک می کنید پاتوق های ساحلی دریای خزر، چشم اندازهای نیمه بیابانی با کوههای آتشفشانی رسوب کرده و پدیده های جالب توجه آتش های طبیعی دامنه کوهها، دهکده های زیبای بی انتها، کشتزارهای سبز  و پر آب، باغ ها و پس زمینه ای حیرت آور از دامنه کوههای عظیم قفقاز را خواهید داشت. اروپایینان، باکو را یک مقصد موسیقی برای سفر خود انتخاب می کنند. آذربایجان یک مقصد توریستی جذاب با فرهنگی غنی، غذاهای لذیذ، شهرهای تاریخی و فعالیت های ماجراجویی است.

باکو- آذربایجان

کارهایی که باید در باکو انجام دهید:

با تورهای پیاده روی همراه شوید و چهره قدیمی شهر باکو را ببینید جذاب ترین مکان های دیدنی باکو شامل برج دختر، بنای باستانی Divankhana، شروانشاهان، مساجد و مناره ها است را دیدن فرمایید.

بنای باستانی Divankhana

در مرکز شهر قدم بزنید و در اطراف بازار Teze پرسه زنی کنید تا هیاهوی بازار محلی با محصولات فصلی و محلی را ببینید.

از دیدن بناهای افسانه ای جواهر نشان مدرن امروزی که برج‌های شعله است، شگفت زده خواهید شد. این سه برج مرکز تجارت شهر، مشرف به دریا هستند.

برج های شعله

در راس کوهستان آتش Yanar Dag، یک دامنه کوه اسرار آمیز درست خارج از شهر باکو وجود دارد که به خاطر سوختن طبیعی آتش همیشگی اش، معروف است.

درست بیرون از شهر صدها آتشفشان رسوب کرده پیدا خواهید کرد بنابراین به آذربایجان لقب سرزمین آتشفشان های رسوب کرده داده اند.

باکو سرزمین غذاهای خارق العاده و مهمان نوازی افسانه ای

تعطیلات را در آذربایجان سپری کنید و در باکو سرزمین آتش سیاحت کنید و در میان جنگلهای شیبدار دامنه کوههای قفقاز مستقر شوید. باکو پایتخت آذربایجان در بسیاری از سبک ها شباهت زیادی به دبی دارد.

شهر باکو طوری اداره می شود که ظاهر مدرن خود را داشته باشد و در همین زمان میراث باستانی و جذابیت جهان قدیم خود را نیز حفظ کرده است. باکو به واسطه داشتن دیواره های قدیمی قرون وسطایی آن مشهور است.

باکو

برترین جذابیت های توریستی باکو شامل مجموعه سلطنتی عظیم، بنای شروانشاهان، مجسمه سنگی برج دختر و برج‌های شعله است. صرف نظر از جذابیت های توریستی، کارهای بیشمار دیگری در باکو برای انجام دادن وجود دارد.

تعطیلاتی رمانتیک در باکو

زمانی که مقاصدی را برای جشن عروسی و ماه عسل لیست می کنید، بی نهایت انتخاب وجود دارد اما فقط چند مکان مسحور کننده همراه با ترکیبی یکپارچه از محیطی زیبا، لوکس و الهام بخش می توان پیشنهاد کرد .

لحظات اولیه زندگی زناشویی را با گذراندن یک ماه عسل باور نکردنی در شهر باکو پایتخت جذاب آذربایجان گرامی بدارید. جذابیت های چهره مدرن و فریبندگی عجیب و غریب، باکو را واقعا منحصر به فرد ساخته است و شهری ایده آل برای گذراندن تعطیلاتی رومانتیک در آذربایجان است.

سواحل باکو

هر لحظه از ماه عسل تان را در این شهر دوست بدارید، از سواحل زیبا و پناهگاهایشان، خلیج های ماسه ای، کریستال های لاجوردی آب ها و سرسبزی تازه باکو لذت ببرید.

زندگی شبانه باکو

در بین کارهایی که در آذربایجان باید انجام دهید زندگی شبانه در باکو است. باکو دارای تعداد زیادی استراحت گاههای شیک برای لذت بردن از یک عصر زیبا است که تا ساعاتی از صبح نیز بر قرار هستند.

اطراف میدان فواره باکو، کلوپ های شبانه مشهوری وجود دارد که مشهورترین آن شکسپیر و … است که دوستداران موسیقی جاز می توانند از آن لذت ببرند.

میدان فوار- باکو

اگر قصد دارید موزیک کلاسیک و تئاتر را تجربه کنید از آکادمی ملی اپرا و تئاتر باله، آکادمی ملی اركستر سمفوني‌، تالار نمایش روس ها و مرکز موسیقی مقامی بین المللی آذربایجان دیدن کنید. دوستداران موزیک راک، از کلوپ های موسیقی راک را بازدید کنند و از راهپیمایی های خانوادگی با کودکان و دیدن نمایش های عروسک گردانی لحظات خوشی را خواهید داشت.

آکادمی ملی اركستر سمفوني

مراکز خرید باکو

آذربایجان بهترین مکان برای لذت بردن از خرید است. این کشور کمبودی از لحاظ صنعتگران محلی خلاق و ماهر ندارد. بیشترین مکان ها برای لذت بردن از خرید در آذربایجان، شهر باکو است. این شهر دارای تعداد زیادی مراکز خرید مدرن، بازارهای سنتی و مکان های مجهز و فروشگاههایی با برند جهانی دارد. بهترین مکان ها برای خرید در باکو Nizami Street، Taza Bazaar و Fountain Square است. چیزهایی که می توانید در باکو بخرید کیف پول چرمی، لباس، عطر و کفش است. بازارهای صنایع دستی محلی را برای بردن سوغاتی به منزل را فراموش نکنید. از یخچال های مغناطیسی، روسری های رنگی ابریشمی آذربایجان، ظروف سفالی محلی مانند بشقاب ها و کاسه های سرامیکی بازدید کنید.

بازار Nizami Street

بازدید از پارک آبی باکو

با طیف وسیعی از جذابیت های توریستی، سواحل متحیر کننده، فرصت های زیاد خرید، خوراکی های خوشمزه و فرصت برای انجام بیشمار فعالیت برای انجام و گذراندن تعطیلاتی خوش در باکو وجود دارد. پارک آبی باکو به عنوان یکی از پربازدیدترن جذابیت های خانوادگی مطرح شده است.

پارک آبی- باکو

فعالیت های ماجراجویانه در باکو

اگر دنبال ورزش های تابستانی، فعالیت ها و گذراندن اوقات فراغت هستید خط ساحلی دریای خزر و زمین های کوهستانی کشور آذربایجان مقصد نهایی برای مشتاقان هوای آزاد برای کشف و سیاحت است. کوههای قفقاز در بین کوهنوردان و کویرگردان به علت وجود چشم اندازهای برجسته با یخچالهای طبیعی، قله های بلند و دره های جنگلی زیبا آن را مکانی ایده آل برای کسانی است که دنبال تجربه مکانهای بکر هستند.

قایقرانی

منطقه قفقاز آذربایجان فرصت رانندگی پر ماجرا و کندوی زنبورهای عسل کوهستانی را نیز پیشنهاد می کند. حتی می توانید از فرصت هایی برای اسکی در کوههای قفقاز، امکان قایق رانی در بسیاری از مناطق رودخانه ها لذت ببرید.

ترجمه: زهرا صانعی

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها:



نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

لطفا جای خالی را پر کنید







صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید