• ارسال کننده: سمیه مظفری
  • تاریخ انتشار: 2014 / 07 / 03

نکاتی در مورد استفاده از رژ لب

از زیباترین روش های آرایشی، برجسته نشان دادن لب به کمک ماتیک است. در این مقاله به چند روش به کارگیری رژ لب و چند نکته پیرامون آن اشاره می شود.

  • زنانی که از آرایش غلیظ پشت چشم استفاده می کنند نباید ماتیک تیره استفاده کنند. اگر از ماتیک قرمز استفاده می کنید بقیه صورت را آرایش روشن کنید. اگر پشت چشم را سایه پر رنگی زده اید، برای لب یا ماتیک بی رنگ براق استفاده کنید و یا از رنگ روشنی بزنید که خیلی مشخص و متمایز نباشد.

 نکاتی در مورد استفاده از ماتیک لب

  • برای فربه و برجسته نشان دادن لب ها نباید روی لب را پر از ماتیک کنید بلکه ابتدا از مداد لب استفاده کنید و دور خط طبیعی لب را  مداد بکشید، سپس وسط لب پایینی را کمی ماتیک یا برق لب (ماتیک براق کننده لب) بزنید و در حالی که لب حالت ماچ کردن را دارد، دو لب را به هم بمالید تا هر دو لب به ماتیک آغشته شود.

 

  • اگر ابتدا به کمک مداد لب، دور لب خط بکشید دوام ماندن ماتیک روی لب بیشتر می شود. اگر ماتیک رنگ روشنی استفاده می کنید خط کم رنگ یا تقریبا بی رنگ بکشید.

 

  • برخی خانم ها ترجیح می دهند ابتدا خط لب را بکشند و استدلال آن ها این است که اگر ابتدا ماتیک بزنند بعد خط لب بکشند، در این صورت خط طبیعی لب به خوبی مشخص نخواهد بود. ولی عده ای معتقدند کشیدن خط بعد از ماتیک، شکل لبی که با ماتیک ترسیم کرده اند را طبیعی تر جلوه می نماید. پس هر دو روش، بسته به نظر شما، کاربرد دارد.

 

  • هرگز خط لب تیره را برای رژ رنگ روشن نکشید، چرا که این کار باعث می شود لب بی روح و رنگ و رو رفته جلوه گر شود.

 

چگونه رنگ ماتیک را در مغازه به درستی و مناسب انتخاب کنید
  • درست است زمانی از رنگ مناسب رژ مطمئن می شوید که روی لب خود امتحان کنید اما این کار بافت و نو بودن ماتیک را از بین می برد و فروشنده اجازه این کار را به شما نخواهد داد. اما روش مناسب تست رنگ ماتیک، کشیدن حالت جارویی ماتیک روی انتهای انگشت است. انتهای انگشت نسبت به پشت دست به رنگ لب نزدیک تر است.

 

  • اگر دندان ها به رژ آغشته شد حتما با انگشت آن را پاک کنید.
  • اگر دندان های زردی دارید، ماتیک با ته رنگ آبی استفاده کنید مثل رنگ آلو سیاه، صورتی، بنفش و شرابی.

 

  • اگر از ماتیک به عنوان رژگونه استفاده می کنید، با ماتیک چند نقطه روی گونه بزنید سپس به کمک تکه ای اسفنج یا ابر، ماتیک را روی گونه پخش کنید اگر پوست کمی مرطوب باشد، رژگونه بهتر پخش می شود.
  • گاهی پیش می آید که رنگ رژی روی لب دوست شما خیلی زیبا و خوش رنگ به نظر می رسد ولی همان رژ برای شما مناسب و زیبا نیست. بهترین رنگ ماتیک، رنگی است که دو درجه تیره تر از رنگ طبیعی لب شما باشد. رنگ نارنجی یا قهوه ای جزء رنگ هایی است که در مورد افراد معدودی مناسب است، این رنگ ها، باعث زرد جلوه دادن رنگ دندان می شوند.

 

  • برخی خانم ها از برس مخصوص زدن ماتیک استفاده می کنند و برخی برای زدن ماتیک از انگشت وسط کمک می گیرند. اما بهترین روشی که بیشتر زنان نیز از آن استفاده می کنند، استفاده از تیوپ خود ماتیک است.

 

  • اگر خانم سالخورده ای هستید سعی کنید از رژ بی رنگ یا براق کننده لب و یا رنگ های شیری همچنین ماتیک های تیره استفاده نکنید.
  • در سنین میانسالی و بالاتر، چربی لب کاهش می یابد و بنابراین لب ها نازک تر می شوند، بنابراین از براق کننده و مات کننده لب استفاده نکنید. همچنین در استفاده از رژهای تیره احتیاط کنید.

 

  • اگر ماتیک شکست آن را دور نیندازید چون می توانید قسمت شکسته را به بافت سالم ماتیک متصل کنید. ابتدا قسمت شکسته را از پایه سالم ماتیک جدا کنید. انتهای پایه سالم را با انگشت لمس کنید تا سطح آن صاف شود. قسمت شکسته را روی حرارت غیر مستقیم ذوب کنید و روی پایه سالم بریزید. تیوپ ماتیک را بچرخانید و پایین بکشید و اجازه دهید به مدت 30 دقیقه در یخچال بماند. وقتی از یخچال خارج کردید ملاحظه می کنید که دو قسمت کاملا به هم چسبیده اند و رژ مثل روز اولش شده!
  • وقتی ماتیک به انتهای تیوپ رسید و هنوز کف تیوپ مقداری باقی مانده است. به کمک یک تکه پارچه پنبه ای یا تکه ای از پوست پرتقال، ماتیک باقی مانده را خارج کنید و با وازلین یا براق کننده لب مخلوط کنید. این ترکیب را با استفاده از قلم مو به عنوان رژ لب استفاده کنید.

ترجمه: سمیه مظفری

مطالب مرتبط:

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها:



 

در یاد بگیر دات کام مشترک شوید و آخرین مطالب را در ایمیل خود دریافت نمایید

نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.




بستن تبلیغات

تبلیغات اینترنتی در یاد بگیر دات کام



صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید