• ارسال کننده: میترا نامجو
  • تاریخ انتشار: 2017 / 08 / 05

معرفی چندین کتاب در زمینه ارتباطات و مدیریت رسانه ها

کتاب تحقیق در رسانه های جمعی

نویسنده: راجر دی. ویمر جوزف آر.دومینیک

مترجم: دکتر کاووس سید امامی

موضوع: علوم ارتباطات

سال چاپ: ۱۳۹۱

ناشر: انتشارات سروش

کتاب تحقیق در رسانه های جمعی

معرفی کتاب

در این اثر علاوه بر روش‌های کمی و آماری مبحثی نیز درباره روش‌های کیفی مطرح شده است. مراحل طراحی پژوهش، اجرای پژوهش، نمونه‌گیری، فرآیندهای پژوهش (روش‌های پژوهش کیفی، تحلیل محتوا، پژوهش پیمایشی، پژوهش طولی، پژوهش آزمایشی)، تحلیل داده‌ها (مقدمه‌ای بر آمار، آزمون فرضیه، روش‌ها آماری پایه)، کاربردهای پژوهش (در رسانه‌های چاپی، در رسانه‌های الکترونیکی، در آگهی بازرگانی و روابط عمومی، در تأثیر رسانه‌ها) و تحلیل داده‌ها و گزارش‌دهی (رایانه در پژوهش و اصول اخلاقی و حمایت مالی در گزارش‌نویسی) فصل‌ها و بخش های اصلی این کتاب‌اند و نویسندگان با ذکر مثال های متعدد از حوزه پژوهش های ارتباطات، مباحث و فصول کتاب را برای خواننده بسیار روشن ساخته‌اند.

دو نویسنده کتاب با ذکر مثال های متعدد از حوزه پژوهش های ارتباطات، مباحث کتاب را تشریح می کنند. آنان به جای تاکید بر پیچیدگی های نظری بر راه حل های پژوهشی عملی تاکید دارند و مناسب ترین فنون پژوهشی را برای یافتن راه حل های واقعی به خواننده معرفی می کنند.

کتاب سیاست گذاری رسانه ای

نویسنده: دکتر طاهر روشندل اربطانی

ناشر: انتشارات دانشگاه تهران

سال چاپ: 1394

تعداد صفحه: 275

کتاب سیاست گذاری رسانه ای
معرفی کتاب

این کتاب شامل 12 فصل می باشد که نویسنده به تبیین مفهوم سیاست گذاری رسانه ای و تعیین نسبت آن با سیاستگذاری عمومی و بویژه دولت یا حاکمیت می پردازد.

کتاب مدل شایستگی مدیر رسانه

نویسنده: زیبا امیر خانی

تعداد صفحه: 134

ناشر: نوید صبح

تاریخ نشر: 1394

کتاب مدل شایستگی مدیر رسانه
معرفی کتاب

مسئله اصلی که این کتاب به آن پرداخته یافتن شایستگی‌های مدیریت رسانه است، که شایستگی‌های مدیران در سازمان‌های رسانه‌ای در محیط رقابتی برای کسب مزیت رقابتی بسیار مهم است. در صورتی‌ که سازمان‌های رسانه‌ای مدیران فاقد شایستگی برای مدیریت رسانه را در رأس سازمان قرار دهند، با بحران مدیریتی روبرو خواهند شد و در محیط رقابتی بازار رسانه‌ای به مشکل برخورد خواهند کرد. همچنین مدیر شایسته با تدبیر و سیاست‌ورزی با تدوین استراتژی‌های مدیریت یک سازمان را به اهدافش خواهد رساند.

کتاب بررسی مدیریت رسانه

نویسنده: چارلز وارنر

مترجم: پیام زین العابدینی

موضوع: رسانه های گروهی_ مدیریت

تعداد صفحه: 304

ناشر: تیسا

تاریخ نشر: 94

کتاب بررسی مدیریت رسانه
معرفی کتاب

رشد و گسترش رسانه‌ها در دهه 90 میلادی سبب پیدایش و شکوفایی رشته‌هایی شد که بتوانند بسیاری از نیازمندی‌های جامعه امروزی را تأمین کنند. مدیریت رسانه یکی از رشته‌های نوپا و بین‌رشته‌ای است که از علوم دیگر بهره می‌گیرد و هدف آن، تأمین خواسته‌های مردمان امروزی است. به همین علت است که روز به روز بر اهمیت این رشته افزوده شده و ویژگی‌های آن نمایان می‌شود. بیش از دو دهه از آغاز و گسترش رشته مدیریت رسانه در ایران نمی‌گذرد، ولی نیاز به پیشرفت و توسعه این رشته در وطن به خوبی درک شده است. کتاب حاضر با هدف تأمین منبع علمی در این رشته تدوین شده است.

کتاب مدیریت رسانه

نویسنده: ژانلوبلان ویکس، استفن لیسی، جورج سیلوی، سی. آن هالیفیلد، آردیس برودریک سان

موضوع: رسانه‌های گروهی – مدیریت

مترجم:طاهر روشندل اربطانی

ناشر: تهران

تعداد صفحات: 539

تاریخ نشر: 93

معرفی کتاب مدیریت رسانه

تنظیم: میترا نامجو

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها: - -









صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید