• ارسال کننده: میترا نامجو
  • تاریخ انتشار: 2017 / 08 / 09

دختران ربا‌ت‌ساز افغان هواپیمای بی‌سرنشین می‌سازند

در این مسابقه ۱۶۲ کشور در رقابت های بین المللی ربات برای شاگردان مکتب ها شرکت کرده بودند و ربات ساخته شده توسط گروه دختران ربات ساز افغان در سه روز رقابت، توانست با کسب ۲۴۳ امتیاز، جایگاه ۱۰۳ را در میان تمام کشورها از آن خود کند. با این حال جوایز این مسابقه ها در بخش های جداگانه تقسیم بندی شده بود که افغانستان توانست در بخش دست آوردهای شجاعانه جایگاه دوم را کسب کند.

 تیم روباتیک افغانستان

دختران ربات ساز افغان در هرات اعلام کردند، تلاش دارند تا یک هواپیما بی سرنشین و روبات انسان نما را در آینده نزدیک بسازند.

لیدا عزیزی، یاسمین یاسین زاده، سمیه فاروقی، رودابه نوری، کوثر روشان و فاطمه قادریان اعضای گروه رباتیک افغانستان را تشکیل می دهند.

این دختران از حکومت افغانستان و نهادهای بین المللی خواستند که آنها را در این زمینه همکاری نمایند تا چالش هایی که مانع ساختن این روبات ها می شوند برطرف کنند.

دختران ربات ساز افغان

علی رضا مهربان مسئول تیم رباتیک افغانستان در نشست خبری در هرات گفت، برنامه آینده شان ساختن هواپیما بی سرنشین و روبات انسان نما می باشد اما دولت باید اجازه دهد تا موادهای سازنده این روبات ها وارد کشور شود.

مهربان افزود، در گذشته مخالفان مسلح دولت از این وسایل استفاده می کردند اما در حال حاضر وارد کردن موادهای سازنده این روبات ها به کشور دشوار می باشد.

ساخت هواپیمای بدون سرنشین دختران افغان

 قرار است در آینده نزدیک، تیم روباتیک افغانستان در مسابقات جهانی روباتیک در کشورهای آلمان، هلند، مکزیک و عربستان سعودی شرکت کنند.

اعضای این تیم روباتیک بعد از شرکت در آن مسابقات از موجودات تهدیدات امنیتی از سوی گروه طالبان ابراز نگرانی کرده و از دولت افغانستان خواستند تا امنیت آنها را تأمین کنند اما مقام های امنیتی افغان تاکید دارند، نیروهای امنیتی برای تأمین امنیت آنها تلاش خواهند کرد.

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها:



 

در یاد بگیر دات کام مشترک شوید و آخرین مطالب را در ایمیل خود دریافت نمایید

نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.




بستن تبلیغات

تبلیغات اینترنتی در یاد بگیر دات کام



صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید