• ارسال کننده: میترا نامجو
  • تاریخ انتشار: 2017 / 11 / 04

حذف موهای زائد با لیزر

اگر برای از بین بردن موهای زائد از اصلاح، کندن و یا موم کردن راضی نیستید، لیزر موهای زائد شاید گزینه ی با ارزشی باشد. این روش درمان برای موهای زائد نسبتا ایمن است و حداقل آسیب در سطح پوست به وجود می آید.

حذف موهای زائد با لیزر برای افرادی که دارای موهای تیره و پوست روشن هستند بهتر است. زیرا پوستهای با رنگدانه تیره لیزر را بیشتر جذب می کنند. لیزر برای افرادی با موهای خاکستری، سفید، قرمز روشن، قهوه ای روشن یا بلوند کاربردی ندارد.

لیزر موهای زائد

حذف مو با لیزر یکی از روش های معمولی در آمریکا است. این پرتو به شدت روی فولیکول مو متمرکز می شود، طوری که انرژی گرمایی خارج می شود، اشعه جذب عمق ریشه هر رشته مو می شود، توسط رنگدانه ها در فولیکول مو جذب می شود و به فولیکول آسیب می زند. حذف مو با لیزر برای بسیاری از انواع مو و رنگ پوستها موثر است، این صدمه به فولیکول سبب می شود برای مدت طولانی موی زائد رشد نکند و گاهی اوقات نیز هرگز رشد نمی کند.

موفقیت درمان لیزر بستگی به دو عامل دارد:

رنگ مو و نوع پوست.

نتیجه لیزر از فردی به فرد دیگر متفاوت است اما به طور موثر 40 تا 80% از مو را کاهش می دهد. شانس رشد دوباره مو همیشه وجود دارد، اما درمان های مکرر می تواند طول مدت ریزش مو را افزایش دهد.

فواید حذف مو با لیزر

لیزرها برای از بین بردن موهای ناخواسته صورت، پا، بازو، زیربغل، خط بیکینی و مناطق دیگر مفید هستند.

مزایای حذف موی لیزر شده عبارتند از:
دقت

دقت لیزرها طوری است که می تواند انتخابی تاریک را هدف قرار دهد و موهای زبر را از بین ببرد، بدون اینکه آسیبی به پوست اطراف برساند.

سرعت

هر پالس (ضربه) یک ثانیه طول می کشد و موهای زیادی را در آن واحد می تواند از بین ببرد. لیزر می تواند تقریبا یک چهارم از هر قسمت را در هر ثانیه از بین ببرد.

نواحی کوچک مانند لب فوقانی را می تواند در کمتر از یک دقیقه انجام دهد و مناطق بزرگتر مانند پشت پا و یا پاها ممکن است تا یک ساعت طول بکشد.

پیش بینی پذیری

اکثر افراد پس از سه تا هفت جلسه دچار ریزش موی دائمی می شوند.

حذف مو با لیزر

چگونه برای حذف مو با لیزر آماده شوید

اگر در حال برنامه ریزی برای برداشتن مو با لیزر هستید باید شش هفته قبل از درمان کارهایی از قبیل عمل جراحی، اپیلاسیون و الکترولیزر را محدود کنید. این کار به این دلیل است که لیزر ریشه های مو را هدف قرار می دهد که به طور موقت با موم یا چیدن از بین می رود.

شما باید شش هفته قبل و بعد از لیزر از قرار گرفتن در معرض نور آفتاب جلوگیری کنید. قرار گرفتن در معرض نور آفتاب سبب اثر کمتر حذف مو با لیزر می شود و عوارض بیشتری بعد از درمان به جای خواهد گذاشت.

آنچه که در طول لیزر انتظار دارید

درست قبل از لیزر، موهایی که قرار است لیزر شوند باید اندازه آنها چند میلی متر بالاتر از سطح پوست باشند. تجهیزات لیزری با توجه به رنگ، ضخامت، محل موی و همچنین رنگ پوست شما که قصد لیزر را دارید، تنظیم می شود.

برخی از بیماران اظهار می کنند که حذف موهای زائد با لیزر دردناک است و برخی عقیده دارند تنها برای بعضی نقاط حساس بدن دردناک می باشد.

حذف مو با لیزر

شما و تکنسین با توجه به لیزر یا منبع نور مورد استفاده شده باید از محافظ مناسب چشم استفاده کنید. همچنین لازم است لایه های بیرونی پوست خود را با ژل سرد یا دستگاه خنک کننده مخصوص محافظت کنید. این کار به لیزر کمک می کند تا به پوست نفوذ کند.

هنگامی که عمل لیزر به پایان رسید، ممکن است به شما کمپرس یخ، کرم ضد التهابی یا لوسیون یا آب سرد برای کاهش هرگونه ناراحتی داده شود. ممکن است جلسه بعدی درمان بین چهار تا شش هفته بعد برنامه ریزی شود.

درمان هایتان را تا زمانی که رشد موها متوقف می شوند باید انجام دهید.

بازیابی و خطرات

بعد از یک یا دو روز در محل تحت درمان، احتمالا پوست احساسی مانند آفتاب سوختگی دارد. در این حالت کمپرس سرد و مرطوب کننده می تواند به شما کمک کند.

اگر صورت خود را لیزر کرده باشید، روز بعد می توانید آریش داشته باشید، مگر اینکه پوست شما تاول زده باشد.

در طول ماه آینده موهای لیزر شده شما از بین می رود. برای ماه بعد از آن از کرم های ضد آفتاب برای جلوگیری از تغییرات موقتی در رنگ پوست محل لیزر شده استفاده کنید.

تاول ها نادر هستند اما به احتمال زیاد در افرادی که دارای پوست های تیره هستند به وجود می آید. از اثرات جانبی دیگر، قرمزی، زخم و تورم می تواند باشد. آلرژی دائمی یا تغییرات در رنگ پوست نیز نادر است.

درمان با لیزر احتمال دارد منجر به پوسته پوسته شدن محل شود. کبودی خفیف نیز ممکن است روی پوست دیده شود اما این عوارض جانبی در چند روز اول بعد از لیزر ظاهر می شوند و بعد از مدت کوتاهی از بین می روند.

ترجمه: میترا نامجو

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها:



نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

لطفا جای خالی را پر کنید







صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید