• ارسال کننده: سمیه مظفری
  • تاریخ انتشار: 2014 / 09 / 11

نسل جدید یو اس بی: یو اس بی های برگشت پذیر

گروه ارتقا دهنده ی USB3 اعلام کرده باز طراحی جدید USB نهایی شده است. این USB جدید که نوع C نامیده می شود با هدف رفع چندین مشکل در طراحی USB های کنونی ساخته شده که شاید مهم ترین آن ها حذف اتصال یک طرفه تعریف شده به پورت باشد. بدان معنی که مانند کانکتور لایتنینگ اپل می توان آن ها را از هر دو رو به پورت مربوطه متصل کرد.

یو اس بی های برگشت پذیر

بنا به گزارش CNET:

این یو اس بی های جدید از نظر سایز قابل قیاس با میکرو یو اس بی های 2 نوع B و دارای پورت های 4/8 با اندازه ی 6/2 میلی متر هستند. همچنین سرعتی معادل 10GbpsUSB3.1 های سوپر اسپید، 100 وات توان انتقال برق به اضافه ی قابلیت پشتیبانی نیازهای عملکردی و شارژینگ رو به افزایش آینده را نیز دارند.

براد ساندرز رییس هیئت مدیره ی گروه ارتقا دهنده می گوید توجه به USB های نوع C نه تنها جهانی شده بلکه نمایندگان صنایع اتوماسیون، کامپیوتر و موبایل به سمت ما آمده اند تا این استاندارد جدید را برای تولیدات بعدی خود پیش بینی کنند. این دستاورد نوین، مجموع تلاش و همکاری گسترده ی پیشرو های صنعت برای استاندارد کردن نسل بعدی کانکتورهای USB به عنوان راه حلی دائمی و قوی می باشد.

البته نسل جدید USB با پورت ها و پلاگ های کنونی هم خوانی ندارد. از همین رو، هم چنان که صنعت، گذار آرام به نسل بعدی را آغاز کرده، پورت های نوع C در کنار پورت های کنونی راه اندازی خواهند شد تا مصرف کننده بتواند هر دو نوع را در کنار یکدیگر استفاده کند تا گذار به نسل جدید کامل شود.

ترجمه: میلاد خراسانیان

مطالب مرتبط:

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها:



نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

لطفا جای خالی را پر کنید







صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید