• ارسال کننده: میترا نامجو
  • تاریخ انتشار: 2018 / 01 / 08

راز لاغری و طول عمر بالای زنان ژاپنی

آیا شما می دانید طول عمر زنان ژاپنی چقدر است؟ 84 سال است. بله شما درست خواندید! برای 25 سال گذشته، آنها رکورد زنانی که طولانی ترین زندگی را روی زمین می کنند داشته اند. همچنین گفته شده که اکثریت مردم سالم هستند و به راحتی نمی توانند به آسانی چاق شوند. شگفت انگیز است، نه؟ بنابراین، راز زندگی سالم و طولانی آنها چیست؟ آیا این در ژن هایشان هست و یا رازهای دیگری دارند؟

چرا زنان ژاپنی هرگز چاق نمی شوند و عمر طولانی دارند

در این مقاله نویسنده سعی کرده تا خوانندگان را به آشپزخانه مادرش ببرد تا رازهای زندگی طولانی و سالم آنها را نشان دهد. او راز سلامت عالی خود را در این هفت مورد خلاصه کرده است:

آنها غذاهای ساده، سالم و مغذی میخورند

مردم ژاپن به غذاهای سالم و خانگی اعتقاد دارند. غذای سنتی آنها شامل ماهی کبابی با برنج بخار پز، یک کاسه سوپ میسو، برخی میوه ها و سبزیجات و چای سبز است. آنها ترجیح می دهند به جای خوردن شیرینی به عنوان دسر، میوه های تازه بخورند.

آنها حجم غذای کمی می خورند

اخیرا به رستورن های ژاپنی رفته اید؟ آیا تا به حال به روشی که آنها غذا را سرو می کنند توجه کرده اید؟ مردم ژاپن به سرو غذا اهمیت بیشتری می دهند و به همین دلیل است که از بشقاب ها و کاسه های زیبایی استفاده می کنند.

چیز دیگری که هنگام سرو متوجه خواهید شد اینست که هرگز بشقاب ها را به طور کامل پر نمی کنند. بلکه آنها ترجیح می دهند در بشقاب های کوچک غذا بخورند و غذا به این صورت سرو شود.

هر ظرف سرو یک بشقاب یا کاسه استاندارد جداگانه ای دارد. این باعث می شود که شما از دیدن زیبایی های ظروف در هنگام سرو لذت ببرید و زمانی که معده شما 80% پر شده است، غذا خوردن را متوقف کنید.

غذاهای ژاپنی

آنها مواد غذایی خود را به مدت طولانی نمی پزند

آنها در آشپزی به سبک هایی به شکل آهسته جوشیدن (نیم جوش کردن)، تف دادن، بخار پز، سریع سرخ کردن و یا کباب پز می پزند و در همین مدت کوتاه پخت، فرصت می کنند تا ظروف را آماده کنند.

آنها ترجیح می دهند از روغن هایی که برای سلامت قلب مناسب هستند استفاده کنند و به طور معمول با روش های پخت و پز که شامل قرار گرفتن مواد در دماهای بالا برای مدت طولانی نیستند پیش بروند.

بنابراین آنها غذاهای سبک و تازه را ترجیح می دهند. این سبک به آنها این امکان را می دهد که غذای سبک بخورند و قبل از سیر شدن و پر شدن کامل معده دست از غذا بکشند.

ژاپنی ها نان نمی خورند

مردم ژاپنی برنج را بیش از نان ترجیح می دهند. در واقع، آنها در تمام وعده های روزانه خود به پختن برنج می پردازند و از این طریق مصرف آرد گندم یا نان را به حداقل می رسانند. امروزه بسیاری از مردم به جای برنج سفید از برنج قهوه ای سالم استفاده می کنند.

یک صبحانه سالم دارند

مردم ژاپن صبحانه را مهمترین وعده غذایی روز می دانند. این وعده حتی بزرگترین وعده غذایی روزانه است که شامل یک کاسه سوپ میسو (غنی از پروبیوتیک ها) است که به آنها انرژی زیادی برای انجام کارهای روزانه می دهد.

یا دسر نمی خورند یا خیلی کم مصرف می کنند

آنها مصرف مواد غذایی شیرین را دوست ندارند ولی از تماشای دسرهای زیبا لذت می برند.

رژیم غذایی زنان ژاپنی

آنها نگرش بسیار متفاوت و مثبتی نسبت به غذاها دارند

مردم ژاپن در مورد خوردن تنوعی از غذاها تشویق و تبلیغ می کنند و این ربطی به کم خوردن یا کاهش وزن آنها ندارد. از دوران کودکی آنها آموخته اند، آهسته غذا بخورند و به هر غذای هر چند اندکی احترام بگذارند و شکرگزاری کنند.

جدا از همه اینها، آنها با فعالیت های فیزیکی در شیوه زندگی خود مانند راه رفتن، دوچرخه سواری و پیاده روی یک سبک زندگی سالم را دنبال می کنند.

در زیر اقلام غذایی کلیدی یک رژیم غذایی ژاپنی ذکر شده است:
ماهی

از آنجایی که ماهی غنی از اسیدهای چرب امگا 3 است، مردم ژاپن از ماهی در رژیم های غذایی خود استفاده می کنند و به این ترتیب موفق به حفظ جوانی و سلامتی خود شده اند.

از آنجایی که ژاپن تنها 2 درصد از جمعیت جهان را تشکیل می دهد، آنها حدود 10 درصد کل ماهیهای جهان را مصرف می کنند. حالا شما می توانید تصور کنید که چه مقدار ماهی در رژیم غذایی آنها نقش دارد.

برنج

برنج به عنوان غذای اصلی مردم ژاپن محسوب می شود، زیرا به آنها کمک می کند از چربی ترانس (چربی های غیر اشباع شده) و چربی های اشباع شده و کلسترول جلوگیری کند. امروزه بسیاری از مردم برنج قهوه ای یا برنج بنفش (سیاه) را به برنج سفید ترجیح می دهند.

چای سبز

مردم ژاپن با نوشیدن یک فنجان کوچک چای سبز غذا خوردن را پایان می دهند. از آنجایی که غنی از آنتی اکسیدان ها هستند، چای سبز کمک می کند در برابر بیماری های مزمن از قلب محافظت کند.

سویا

آنها در یک روز مقدار زیادی سویا مصرف می کنند، گاهی اوقات تا 50 گرم در روز مصرف می کنند. در بیشتر غذاهای آنها از سویا استفاده می شود.

میوه ها

ژاپنی ها به جای کیک، کلوچه و بیسکویت، میوه های زیادی می خورند و میوه ها را بهترین گزینه به عنوان دسر می دانند.

سبزیجات

مردم ژاپن سبزیجات کلمی مشخصی را مصرف می کنند (از جمله کلم بروکلی، کلم برگ، کلم پیچ و غیره). مصرف آنها حدود 5 برابر بیشتر از آمریکایی ها است. همچنین آنها مصرف سبزیجات دریایی (جلبک دریایی) را ترجیح می دهند و آنها را به عنوان منبع مهم مواد مغذی مورد توجه قرار می دهند.

همه موارد بالا پاسخ این سوال را می دهد که چرا زنان ژاپنی هرگز اضافه وزن ندارند؟ زندگی طولانی تری دارند؟ و حتی دارای پوست سالم و درخشانی هستند؟

ترجمه: میترا نامجو

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها: -



نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

لطفا جای خالی را پر کنید







صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید