• ارسال کننده: علی یزدی مقدم
  • تاریخ انتشار: 2014 / 12 / 31

5 كاري كه افراد موفق هرگز انجام نمي دهند

ميليون ها عامل هستند كه در موفقيت شما نقش بازي مي كنند: رفتار، مهارت هاي روابط عمومي، مهارت هاي رهبري و گوش دادن به افراد، ميزان قبول مسئوليت و… فقط تعدادي انگشت شمار از عوامل و مهارت هايي هستند كه در موفقيت شما تاثير گذارند. اما يكي از مهمترين آنها كه بسياري درباره آن نمي دانند توانايي كنترل احساسات و عواطف و آرام ماندن زير فشار است. اين سخن را تراويس بردبري مدير ارشد تلنت اسمارت مي گويد.

 موفقیت

در مقاله اي كه اخيراً در صفحه خود در وب سايت لينكدين منتشر كرده بود گفته بود كنترل احساسات و عواطف بيشتر به اين مي پردازد كه هنگامي كه دلتان مي خواهد كاري را انجام دهيد دست نگه داريد و آن كار را انجام ندهيد.

او از طريق شركت خود تلنت اسمارت ميليون ها نفر را مورد بررسي و آزمايش قرار داد و به اين واقعيت دست يافت كه «افرادي كه در رده هاي بالاي يك سازمان كار مي كنند و بالاترين كاريي را دارند افرادي هستند كه هوش احساسي قدرتمندي دارند» و با اين تحقيق مشخص نمود كه افراد موفق چه كارهايي انجام مي دهند و چه كارهايي انجام نمي دهند. موفق ها خود را آرام نگه مي دارند تا همه چيز را تحت كنترل داشته باشند و در این کار مهارت خاصی دارند.

او 9 رفتار را كه به صورت ناخودگاه افراد را از دست يافتن به موفقيت باز مي دارد مشخص كرده است و در اينجا چند تايي از آنها را كه به نظر من مهمتر و جالب تر است براي شما بيان مي كنم.

آنها در گذشته زندگي نمي كنند

افرادي كه داراي هوش احساسي قوي هستند مي دانند كه موفقيت به توانايي آنها در بلند شدن در هنگام شكست خوردن بستگي دارد. و همچنين مي دانند كه نمي توانند موفق باشند اگر در گذشته زندگي كنند. او مي گويد: هر چيزي كه ارزش بدست آوردن دارد بايد برايش ريسك كنيد، و نمي توانيد اجازه دهيد كه اشتباهات گذشته شما را متوقف كند و تصور كنيد كه توانايي موفقيت را نداريد.

وقتي كه در گذشته زندگي مي كنيد اين چيزي است كه اتفاق مي افتد و تقريباً غير ممكن است به سمت پيشرفت و موفقيت حركت كنيد.

با مشكلات متوقف نمي شوند يا تمايل خود را به كار از دست نمي دهند.

بردبري مي گويد وضعيت عاطفي شما  مشخص مي كند كه توجه و تمركزتان بر چيست. « وقتي كه بر مشكلات تمركز مي كنيد، احساسات منفي و استرس را در خود نهادينه مي كنيد، كه سبب كاهش كارايي شما مي شود. و زماني كه توجه خود را بر كارهايي براي بهتر كردن فرايندها و عملكرد خود متمركز مي كنيد آنگاه احساسي از موثر بودن و مفيد بودن خواهيد داشت كه احساساتي فوق العاده در شما ايجاد مي كنند و كارايي شما از حالت عادي بيشتر خواهد بود.»

او مي گويد: افرادي كه هوش احساسي قدرتمندي دارند بر راه حل ها تمركز مي كنند. و آنها به ندرت دچار سرخوردگي مي شوند.

چرا؟

بردبري مي گويد وقتي كه رخداد يا مكالمه اي را كه شما را عصباني كرده است مدام به خاطر مي آوريد، براي بدن خود پيامي مي فرستيد كه آماده جنگ يا دفاع باشد. وقتي كه خطري نزديك است اين واكنش براي نجات از آن اجتناب ناپذير است، اما وقتي كه يك مشكل يا تهديد تبديل به يك ترس طولاني مدت مي شود فرد را تحت استرس شديدي قرار مي دهد كه بدن شما را آشفته مي كند و اگر طولاني شود حتی مي تواند سلامتي شما را به خطر بيندازد.

افرادي كه هوش احساسي قدرتمندي دارند مي دانند كه استرس و احساسات منفي بر موفقيت آنها تاثير بدی مي گذارد بنابراين به هر قيمتي كه شده اين استرس و مشكلات را پشت سر مي گذارند یا آنرا حل می کنند یا قبولش می کنند و نمي گذارند آنها را سرخورده كند.

آنها به دنبال بي نقص بودن نيستند

افراد موفق بدنبال اين نيستند كه در نظر ديگران بي عيب و نقص به نظر برسند چون مي دانند همچين چيزي غير ممكن است. فراموش نكنيد كه انسان جايز الخطا است. بردبري مي گويد وقتي كه هدف شما بي عيب و نقص بودن است، احساس خود سرزنشي خواهيد داشت و خود را براي شكست ها و اشتباهاتتان سرزنش خواهيد كرد وقت خود را به تاسف خوردن درباره كارهايي كه بايد انجام مي داديد و انجام نداده ايد و كارهايي كه بايد به گونه اي متفاوت انجام مي داديد مي گذرانيد.

خود را با افراد منفي احاطه نمي كنند

افراد منفي يا آنها كه مدام در حال غر زدن هستند سم هستند!

او اضافه مي كند: آنها بيشتر در مشكلات و شكست هاي خود غرق هستند تا راه حل هاي آنها. این افراد به دنبال کسانی مي گردند تا با آنها همدردي كنند و برايشان ناله كنند و غر بزنند و خود را سبك كنند.

بربري مي گويد انسان ها به صورت غريزي احساس مي كنند بايد به اين افراد شاكي و غرغرو گوش دهند چون نمي خواهند شخصي بي ادب يا بي احساس شناخته شوند. بردبري مي گويد اما رابطه اي نامرئي بين گوش فرا دادن به شكايت ها و غر شنيدن ها و غرق شدن در ميان احساسات منفي وجود دارد.

او مي گويد شما مي توانيد خود را از كشيده شدن در چنين مردابي نجات دهيد و مي توانيد اين كار را با فاصله گرفتن از اين افراد و محدود كردن روابط خود با آنها ايجاد نماييد. فكر كنيد اگر كسي در حال سيگار كشيدن باشد آيا حاضريد تمام بعد از ظهر خود را در كنار او بگذرانيد و از دودي كه از ريه هاي او خارج مي شود استنشاق كنيد؟ البته كه از او فاصله مي گيريد، و بايد همين كار را با اشخاص منفي انجام دهيد.

آنها  هميشه به هر كسي بله نمي گويند

تحقيقات نشان مي دهد كه هر چقدر نه گفتن براي شما سخت تر باشد استرس بيشتري را تحمل خواهيد كرد، احتمال ابتلا به افسردگي و دلسرد شدن در شما بيشتر است. نه گفتن بدون شك براي بيشتر مردم يكي از بزرگترين چالش ها است. اين كلمه اي قدرتمند است كه هنگام استفاده از آن نبايد دچار ترس و دودلي شويد.

وقتي كه به نه گفتن نياز باشد افراد موفق معمولاً دست دست نمي كنند و بدون درنگ و رك پاسخ مي دهند و از جمله هايي مانند فكر نمي كنم بتونم اين كار رو انجام بدم استفاده نمي كنند.

نه گفتن به يك تقاضاي نادرست مي تواند شما را در جهت رسيدن به موفقيتي كه در انتظار شماست كمك كند تا فرصت هاي بيشتري بدست آوريد.

نوشته:ژاكلين اسميت (بزينس اينسايدر)

ترجمه: علي يزدي مقدم

مطالب مرتبط:

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها:



نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

لطفا جای خالی را پر کنید







صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید