• ارسال کننده: سمیه مظفری
  • تاریخ انتشار: 2015 / 05 / 03

براي عكاسي چه لباسي بپوشيم؟

راهنمايي براي عكاسان و مشتري ها!

افراد زيادي را مي شناسم كه هنگام عكس گرفتن براي اينكه لباس مناسبي انتخاب كنند واقعا به مشكل مي خورند و سر در گم مي شوند و در انتها هم لباس مناسبي انتخاب نمي كنند. البته بعضي مواقع اين كار واقعا سخت مي شود اما واقعا نيازي به اين همه استرس نيست! در اينجا مطالب و نكاتي ارائه مي شود كه هم براي عكاسان و هم براي كساني كه مي خواهند عكس خوبي از خود بگيرند مفيد است. در گذشته عكس هایی مرسوم بود كه همه مشابه يكديگر مي پوشيدند يا همه سفيد پوش بودند يا همه جين بر تن داشتند يا لباس هاي شكار و… ولي اين ها همه مربوط به گذشته است. در يك عكس خانوادگي وقت خوبي است كه خود را به بهترين شكل به نمايش بگذاريد بهترين چهره، رنگ هايي كه خود نمايي مي كنند و…

لباس مناسب برای عکاسی

نكاتي براي عكاسان:
با مشتري خود صحبت كنيد

به خصوص اگر بتوانيد يك جلسه قبل از عكاسي داشته باشيد به همراه يك برگه كاغذ يا فرمي از پيش آماده شده كه از آنها درباره اين كه چه احساسي دارند، دوست دارند چگونه به نظر برسند يا حتي مي توانيد بپرسيد چه مدل لباس هايي را دوست دارند درباره علايق خريد آنها صحبت كنيد عكس هايي كه پسنديده اند و عكس هايي كه دوست نداشته اند حتي مي توانيد از آنها بخواهيد عكس هاي مورد علاقه خود را به شما نشان دهند. همين طور از آنها بپرسيد عكاسي در چه فضايي را دوست دارند (فضاي آزاد، در دشتي سر سبز، آپارتماني لوكس در ميان يك فروشگاه بزرگ و….)

در دسترس باشيد و به نظرات و ديدگاه هاي آنها گوش فرا دهيد

من هر از چند گاهي پيام ها و ايميل هايي دريافت مي كنم كه بسيار جالب هستند و حتي به كمك آنها توانسته ام عكس هاي زيبايي بگيرم. اين نظرات و ديدگاه ها واقعا مرا هيجان زده مي كند چون هر كسي يك فكر جديد و منحصر به فرد دارد فقط بايد آن را با اصول عكاسي بياميزيد تا يك عكس منحصر به فرد براي يك انسان منحصر به فرد داشته باشيد. حتي ممكن است برخي از خواسته هاي مشتريان امكان پذير نباشد كه در  اين صورت بايد رك و راست با او در ميان بگذاريد. نگران نباشيد آنها از شما قدرداني خواهند كرد.

اگر وب سايت اينترنتي داريد از آن بهره ببريد

وقتي كه مشتري شما طرحي خاص را مد نظر دارد مي توانيد از عكس هاي مشابه طرح او را در وب سايت يا وبلاگ خود قرار دهيد و نمونه اي واقعي را برايش به نمايش بگذاريد تا ببينيد آيا او واقعا چنين چيزي مي خواهد؟ اين كار تاثير بسيار مثبتي در مشتري شما خواهد داشت تا اينكه نمونه عكس را در وب سايت ديگري به او نشان دهيد.

چند عدد لباس از حراجي ها تهيه كنيد

از حراجي ها مي توانيد لباس هاي مناسبي براي عكاسي تهيه كنيد و چند تايي در آتليه خود داشته باشيد تا در صورت نياز مشتريان شما امكاني براي تعويض لباس داشته باشند به خصوص براي كودكان مي توانيد لباس هاي متنوعي با قيمت مناسب تهيه كنيد. به اين ترتيب زماني كه مشتري شما فرصت كافي براي تهيه لباس مناسب را نداشته است با ديدن اين لباس ها متوجه مي شود كه هنوز براي داشتن يك عكس خاطره انگير فرصت دارد و با استرس كمتري در مقابل دوربين مي ايستد.

نكته هايي براي مشتريان و عكاسان!
سعي كنيد از نور فلورسنت يا مهتابي استفاده نكنيد

لامپ فلورسنت منبع خوبي براي عكاسي نيست و طيف رنگ را بر صورت، گردن و موها خراب مي كند. برخي مواقع درخشنده تر از حد معمول هستند. من هميشه نسخه اي از رنگ هاي پايه را توصيه مي كنم. زرد خردلي، قرمز خرمايي رنگ، فرمز آجري، آبي به رنگ اقيانوس و.. نمونه هايي از اين نوع رنگ ها هستند.

هنگام عكاسي در مناطق سر سبز، از پوشيدن لباس هايي كه مقدار زيادي رنگ سبز در خود دارند خودداري كنيد.

رنگ سبز به عنوان چاشني رنگ خوبي است اما به خاطر داشته باشيد كه مي خواهيد در ميان چمن و شاخ و برگ درختان و گياهان سر سبز برجسته تر به نظر برسيد.

لباسي را انتخاب كنيد كه واقعا دوستش داريد.

حتي وقتي كه مي خواهيد يك عكس خانوادگي بگيريد بهتر است بهترين لباس خود را بپوشيد به خصوص لباس هاي نو جلوه بهتري دارند و اگر بتوانيد لباس خود را عوض كنيد و با چند پوشش مختلف در عكس حضور پيدا كنيد شانس خود را براي داشتن يك عكس فوق العاده از ميان آنها بيشتر كرده ايد.

لباسي انتخاب كنيد كه با پوشيدن آن احساس خوبي داشته باشيد!

اين نكته به خصوص بايد مد نظر پدر و مادرها باشد. اگر در پوشش خود احساس راحتي نكنيد در عكس به خوبي مشخص خواهد بود. اگر لباسي داريد كه با آن احساس راحتي مي كنيد بهتر است از آن استفاده كنيد. اگر با كفش پاشنه دار احساس راحتي نمي كنيد مي توانيد پوتين هايي با پاشته هاي كوتاه يا سندل به پا كنيد.

پوشش لايه لايه!

لايه هاي مختلف پوشش شما، بعد و عمق را به عكس اضافه مي كند. در تابستان هستيد؟ خوب كمربند، گردنبند، دستمال گردن و… مي تواند اين كار را براي شما انجام دهد. در پاييز و زمستان هم از بلوز و ژاكت، كت ها، شال گردن، كمربند و… مي توانيد استفاده كنيد.

لباس هايي كه سايز تن شما باشند خريداري كنيد.

به خصوص كودكان چون رشد مي كنند يا لباس هايشان براي آنها كوچك شده است يا اين كه پدر و مادر لباس هاي بزرگتري مي خرند تا فرزند آنها بتواند مدت بيشتري از اين لباس ها استفاده كند كمتر پيش مي آيد كه پوشاك آنها كاملا اندازه و فيت بدنشان باشد. اما به خاطر داشته باشيد كه لباسي كه بزرگ است با شانه هاي افتاده و آستين هاي نامرتب به راحتي عكس شما را خراب مي كند. بهترين كاري كه مي توانيد انجام دهيد اين است كه لباس هاي مخصوص عكاسی براي خود بخريد كه كاملا فيت بدن شما باشند و البته كمي هم راحت باشد. پوشاك مناسب و شايسته اي تهيه كنيد. حتي مي توانيد از ژاكت هايي با يك سايز كوچكتر استفاده كنيد. همچنين لباس شما بايد در اطراف كمر و باسن ها شكل مناسبي داشته باشد تا در عكس خوب به نظر برسيد.

هماهنگي بله انطباق نه!

همه مي دانند كه شما يك خانواده هستيد. ما به عنوان عكاس از شما به صورت دسته جمعي عكس مي گيريم و پوشيدن كفش و جوراب و لباس هاي يك شكل و يك رنگ خيلي جالب نيست و در نهايت عكس زيبايي نخواهد شد. لباس هايی هماهنگ و متناسب است كه مي تواند به عكس شما جلوه بيشتري بدهد.

من معمولا از لباس هاي كه از سه رنگ اصلي تشكيل شده اند استفاده مي كنم و از يك رنگ هم به عنوان چاشني استفاده مي كنم.

lebas2
به خاطر نوزادان تنوع رنگ را كم كنيد

بسيار پيش مي آيد كه به مشتريان خودم توصيه مي كنم لباس هاي ساده به نوزادان و شيرخواران بپوشانند. شما كه نمي خواهيد لباس هاي نوزاد در برابر صورت كوچك او خودنمايي كند و بهتر است از رنگ هايي مانند خاكستري، سياه يا سفيد براي پوشش آنها استفاده كنيد می توانید خواهر بزرگترش را هم در كنار او قرار دهيد.

رنگ صورتي هم براي اينكه چيزي به عكس بيفزاييد انتخاب خوبي خواهد بود و آن قدر هم قوي نيست كه صورت نوزاد را تحت تاثير قوي دهد.

پوشاك را متناسب با وضعيت انتخاب نماييد

علاوه بر اين كه بايد براي شرايط جوي و تغييرات آن آماده باشيد و لباس مناسب همراه خود داشته باشيد بايد با توجه به محيط، لباس مناسب داشته باشيد به عنوان مثال كت شلوار رسمي براي عكاسي در منطقه جنگلي مناسب نيست و ست جين يا اسپرت همراه با پوتين يا کفش اسپرت مناسب تر هستند. يا اگر مي خواهيد از خانواده اي در خانه خود عكس بگيريد نيازي نيست لباس شب بپوشند لباس هاي مرتب ولي عادي كه مشخص باشد لباس خانه است براي عكاسي مناسب است در اين نوع عكس ها نيازي نيست رنگ لباس افراد را با يكديگر هماهنگ كنيد. مهم اين است كه همه چيز تا حد امكان طبيعي جلوه كند.

ترجمه: علي يزدي مقدم

مطالب مرتبط:

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها: - -



نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

لطفا جای خالی را پر کنید







صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید