• ارسال کننده: علی یزدی مقدم
  • تاریخ انتشار: 2014 / 02 / 02

عکاسی از مدل ها

akasimodel2

اگر شما عکاسی هستید که از این راه امرار معاش می کنید دیر یا زود این موقعیت برای شما پیش خواهد آمد که از افراد سرشناس یا معروف عکس بگیرید آیا برای چنین لحظه ای آماده هستید آیا می دانید این افراد چه انتظاری از شما دارند؟

قبل از هر چیزی باید برای عکاسی از مدل های تمرین لازم را داشته باشید برای این منظور بهتر است از افراد خوش عکس به عنوان مدل استفاده کنید راستش را بخواهید بیشتر افراد معروف به خصوص هنرپیشه هایی که محبوبیت زیادی پیدا می کنند افراد خوش عکسی هستند نکته دیگر اینکه وقتی افراد خوش عکسی را برای عکاسی به عنوان مدل انتخاب می کنید قسمتی از نقاط ضعف عکاسی خود را پوشانده اید و فرصت های بیشتری درآینده  برای شما ایجاد خواهد شد.

برای اعتماد به نفس بیشتر خود باید یک مدل عکاسی مناسب و صبور داشته باشید چون قرار است از او صد ها و شاید هم هزاران عکس بگیرید از مدل عکاسی خود بخواهید ژست های مختلفی برای شما به نمایش بگذارد، منابع نور و رفلکتور ها را جابجا کنید، با مدل خود مدام صحبت کنید باید محیطی پویا فراهم کنید از همه مهارت های ارتباطی خود استفاده کنید تا می توانید با بذله گویی لبخند را به چهره مدل خود هدیه کنید.

از مدل تمرینی خود اجازه انتشار عکس ها را بگیرید تا بتوانید خود را به عنوان عکاسی قابل مطرح کنید  اگر فکر می کنید مدل تمرینی شما چنین اجازه ای به شما نمی دهد بهتر است مدل دیگری انتخاب کنید چون لازم است بهترین کار های خود را به نمایش بگذارید یا به عنوان نمونه کار آنها را به مشتریان خود نشان دهید.

محل عکاسی بسیار مهم است می توانید در خانه عکس بگیرید یک استودیو عکاسی برای خود بخرید یا یک استودیوی عکاسی اجاره کنید با مدل تمرینی می توانید در خانه کار کنید این برای شروع می تواند خوب باشد اما وقتی که می خواهید به صورت حرفه ای کار خود را شروع کنید باید به خاطر داشته باشید یک استودیو عکاسی حرفه ای علاوه بر اینکه امکانات بیشتری در اختیار شما قرار می دهد تاثیرگذاری بیشتر روی مشتری دارد و یک استودیوی خوب نشان دهنده اعتبار بالای شماست.

ممکن است بخواهید در فضای آزاد عکس بگیرید در این هنگام ازدحام افراد می تواند تبدیل به مشکلی جدی شود بنابراین بهتر است جای خلوتی را انتخاب کنید و در هنگام ازدحام اقدام به عکاسی نکنید. بیشتر عکاسان حرفه ای پشت زمینه ای یکنواخت و محیطی خلوت را انتخاب می کنند و از شاخ برگ درختان و هر پناهی استفاده می کنند و از نور خورشید به همراه یک رفلکتور استفاده می کنند.

همیشه قبل از شروع نقشه عکاسی را بکشید  حتما آنها را روی کاغذ بیاورید موقعیت مدل، نور ها، دوربین و.. همه چیز را مشخص نمایید با مدل خود صحبت کنید نظر او را بپرسید او را برای قرار گرفتن در موقعیت های مختلف آماده کنید. همه کارهایی را که از لحظه آغاز تا پایان عکاسی انجام شود را یادداشت کنید. تا پس از پایان عکاسی چیزی از قلم نیفتاده باشد.

روند عکاسی را در دست بگیرید بسیار مهم است که سریع و با دقت عکس بگیرید و از مدل خود بخواهید از موقعیتی به موقعیت دیگر برود یا ژست خود را عوض کند و شما بدون معطلی اضافی عکس خود را بگیرید نباید مدل خود را خسته کنید نباید او را عصبی کنید از او بخواهید با ریتم حرکت کند و بدون معطلی عکس بگیرید

ممکن است مدل شما به گونه ای که می خواهید حرکت نکند و ژست های اشتباهی بگیرد در این هنگام باید عکاسی را متوقف کنید و  با صبر و حوصله او را راهنمایی کنید طوری با او رفتار نکنید که انگار حرف شما را نمی فهمد همانطور که گفتم نباید احساسات مدل خود را جریحه دار کنید چون این احساسات در عکس شما نمایان خواهد شد. همانطور که قبلا هم گفتم باید فضا را برای عکاسی آماده کنید باید مدام با او صحبت کنید وقتی ژست مناسبی می گیرد او را تشویق کنید.

در پایان باید بگویم برای موفقیت در عکاسی نباید خلاقیت را فراموش کنید گاه بد نیست قوانین عکاسی را زیر پا بگذارید شما که نمی خواهید یک سری عکس های کسل کننده بگیرید که خیلی زود قدیمی خواهند شد یک عکس خوب در ابتدا یک ایده خوب است.

علی یزدی مقدم

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها:



نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

لطفا جای خالی را پر کنید







صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید