• ارسال کننده: سمیه مظفری
  • تاریخ انتشار: 2015 / 05 / 14

لباس مناسب زنان بالای 60 سال

در این مقاله قصد داریم در مورد مد و پوشیدن لباس برای زنان بالای 60 سال صحبت کنیم. یکی از بزرگترین خواسته های زنان سالمند، پوشیدن لباس هایی است که برای آن ها مناسب باشد.

تصور غلطی که در فرهنگ ما وجود دارد این است که زنان بالای 60 سال زیبایی و جذابیت خود را از دست داده اند. اما بیشتر افراد خوش لباس و شیکی که من دیده ام زنان بالای 60 سال بوده اند.

  lebas603

زنان بالای 60 سال خوش لباس تر از زمان جوانی شان شده اند زیرا اعتماد به نفس قوی تری دارند و می دانند چه لباس هایی برایشان خوب و مناسب است. وقتی صحبت از مد و خوش لباسی برای افراد بالای 60 سال به میان می آید چند نکته ی ظریف هست که باید در نظر بگیریم:

نمایش تلویزیونی به نام “چه لباس هایی را نباید بپوشیم” در آمریکا بر سر صحنه آمده است که با حضور متخصصان حوزه ی لباس و مد اجرا می شود. یکی از جالب ترین و جذاب ترین قسمت نمایش تلویزیونی این است که افراد شرکت کننده در آن سعی می کنند طوری لباس بپوشند که جوان تر از سنشان به نظر برسند. اما این اشتباه بزرگی است. وقتی افراد سعی می کنند از لباس هایی که برای افراد جوان تر مناسب هست استفاده کنند، خود را پیرتر از چیزی که هستند نمایش می دهند. اگر شما دامن کوتاه یا کفش های پاشنه بلندی بپوشید که مناسب افراد جوان است باعث می شوید سنتان بیشتر از چیزی که هستید به نظر برسد. اما وقتی از لباس های مناسب سن خود استفاده کنید اثرات آن جالب خواهد بود و باعث می شود سنتان جوان تر از چیزی که هستید دیده شود.

لباس مناسب زنان بالای 60 سال

یکی از مزایای سالمند بودن این است که شما تجربه ی زیادی دارید و در مورد مدها و تمایلات زودگذر همه چیز را می دانید. حالا که در سن 60 سالگی خود هستید آزادی عملی دارید که می توانید از میان مد و استایل های کلاسیک به خوبی و درستی و به گونه ای که مناسب سن شما باشد انتخاب کنید.

هرگز خود را تسلیم مدهای به روز نکنید. بیشتر تمایلات و مدهایی که به بازار می آیند بیشتر برای افراد جوان طراحی شده اند. اگر چیزی برای شما خوب و مناسب نبود از آن بگذرید. یک گفته ی قدیمی وجود دارد که برای شغلی که می خواهید لباس بپوشید. این گفته بدین معنی است که در محیط کاری خود به گونه ای لباس بپوشید که حس احترام و قابل قبول بودن را به دیگران انتقال دهید.

لباس مناسب زنان بالای 60 سال

یکی دیگر از مسائلی که در مورد زنان بالای سال وجود دارد این است که امروزه مدل های به روز بیشتری نسبت به گذشته وجود دارد. افراد بالای سال 60 سال امروزه از طرف رسانه ها به حاشیه رانده شده و نادیده گرفته شده اند اما در این میان زنانی وجود دارند که نمونه و مظهر مد هستند. به عنوان مثال لوران باکال (Lauren Bacall) ستاره ی 88 ساله است که در این سن بسیار زیبا و جذاب به نظر می رسد.

در مورد روسری های چند رنگ بسیار هوشیار باشید. روسری های چند رنگ، شلوغ به نظر می رسند. این روسری ها توجه افراد را از صورت به نواحی پایین بدن معطوف می کنند و مانع دیده شدن چشم ها و یا صورت زیبای شما می شوند. این گونه روسری ها به خصوص زمانی بسیار بد خواهند بود که با ژاکت ها و یا لباس های چند رنگ ست شوند.

lebas604

روسری خود را  محکم دور گردن گره نزنید. این کار نه تنها لازم نیست بلکه به زیبایی شما آسیب می رساند. اگر دوست دارید از روسری در دور گردن خود استفاده کنید بهتر است آن را روی شانه های خود بیندازید.

از پیراهن های چرمی بیشتر استفاده کنید.

lebas602

از شلوارهای ریونی و پنبه ای که سیاه رنگ باشند استفاده کنید.

ترجمه: زهرا کامران ور

مطالب مرتبط:

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها: - - - - -



نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

لطفا جای خالی را پر کنید







صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید