• ارسال کننده: میترا نامجو
  • تاریخ انتشار: 2017 / 07 / 01

گلهای آپارتمانی_ از گیاه سرخس بیشتر بدانید

رشد سرخس در خانه

سرخس ها نسبتا آسان رشد می کنند؛ با این حال، هوای خشک و درجه حرارت شدید به رشد آن ها کمک نمی کند. سرخس ها ناز پرورده هستند بنابراین از عواملی مثل هوای خشک و حرارت خیلی زیاد باید دور باشند، و به صورتی نگه داری شوند که در طول سال سرسبزی و شادابی خود را حفظ کنند تا در خانه، منظره زیباتری داشته باشند.

گلهای آپارتمانی_ از گیاه سرخس بیشتر بدانید

نکاتی برای رشد سرخس در داخل خانه

گونه های زیادی از سرخس های گرمسیری و نیمه گرمسیری وجود دارند، اما بسیاری از گونه های دیگر سرخس در شرایط آب و هوایی معتدل رشد می کنند.

این سرخس ها به خوبی در قسمت های خنک خانه رشد می کنند، اما در اتاق های گرم زنده نخواهند ماند. سرخس های گرمسیری بهترین گزینه برای خانه هایی است که حرارت مرکزی دارند.

در زیر به شرایط محیطی برای رشد بهتر سرخس اشاره می شود:

رطوبت

همه سرخس ها رطوبت را دوست دارند و باید محیط مرطوبی را برای آن فراهم کنید. در اتاق نشیمن و اتاق های خانوادگی، گلدان های خود را روی سینی هایی (زیرگلدانی) با سنگریزه های مرطوب یا دانه های ریز رس قرار دهید.

بنابراین سرخس ها دوست دارند به طور منظم با آب شیرین ولرم آبیاری و آبپاشی شوند، یا مگر اینکه رطوبت کل اتاق با استفاده از یک رطوبت سنج، بالا نگه داشته شود.

کود/خاک

همچنین شما نیاز دارید مخلوط خاک خوبی را تهیه کنید. سرخس ها گیاهان جنگلی اند و ریشه های ظریفی دارند که با خاک سبک جنگل، که غنی از خاکبرگ و مواد پوسیده گیاهان اند سازگار هستند.

کمپوست مناسب باید دارای زهکشی درست باشد تا ریشه ها هرگز غرقاب نشوند. یک کمپوست دارای کود گیاهی است یا بهتر است جایگزین آن، پودر فیبردار با مقدار زیادی شن و ماسه باشد.

کمپوست هرگز نباید خشک شود، که این ممکن است به معنای آبیاری هر روز و کم، در یک محیط خشک باشد.

نور

اگر چه بسیاری از سرخس ها در کف جنگل های مرطوب رشد می کنند، این بدان معنا نیست که آنها نیازی به نور ندارند. وضعیت عادی آنها در نور های پراکنده است، و اگر سطح نور در خانه خیلی پایین باشد، موجب رشد ضعیف و زرد شدن برگ ها می شود.

سرخس های خود را در موقعیتی قرار دهید که در نزدیکی پنجره قرار گیرد، که آفتاب صبح های زود و یا غروب به آن بتابد. سرخس ها را از تابش نور آفتاب شدید به ویژه در طول تابستان دور نگه دارید.

نور مستقیم خورشید باعث می شود که برگ های خود را از دست بدهند یا برگ های زردشان خرد (خشک) شوند. شما می توانید سرخس های خود را در نور کم نگه دارید تا زمانی که به طور منظم آنها را در نور روشن قرار دهید.

به سرخس می توان نور مصنوعی داد، اما باید از یک لامپ باغبانی خاص یا نوار فلورسنت استفاده شود چرا که لامپ های معمولی حرارت زیادی تولید می کنند.

نگهداری از گیاه سرخس در خانه

دما

محل رشد سرخس یا زیستگاهی که متعلق به آن است تعیین می کند که چه دمایی مورد نیاز آن است. بیشتر سرخس ها هوای خنک را دوست ندارند. این سرخس ها در مناطق گرمسیری بین 15 تا 21 درجه سانتی گراد را تحمل می کنند.

و این سرخس ها از مناطقی با دمای 10 تا 16 درجه سانتیگراد لذت می برند.

کود

کود دادن به سرخس ها هر دو تا چهار هفته در فصل تابستان، با کود نیتروژن و کود مایع انجام می شود. اما نباید با قدرت زیاد آن را با خاک مخلوط کنید زیرا ممکن است به ریشه آسیب برسانید. فقط می توانید چند قطره کود را به طور مداوم به آب اضافه کرد.

سرخس ها در زمستان به تغذیه نیاز ندارند زیرا آنها استراحت می کنند.

در گلدان بزرگتر گذاشتن

شما می توانید در فصل بهار گلدان سرخس را جابه جا کنید، البته اگر ریشه های آن گلدان را پر کرده باشد. درغیر اینصورت، فقط لایه رویی کمپوست را خرد کرده و آن را با کمپوست تازه جایگزین کنید.

قسمت های آسیب دیده را ببرید تا به رشد جوانه های جدید تشویق شوند.

وقتی که شما می خواهید سرخس را در گلدان بزرگتر بگذارید، آنها را از یکدیگر جدا کنید، و دو تا از آنها را بردارید. همچنین می توانید برای رشد جدید سرخس ها از هاگ های پودری تولید شده در کپسول های کوچک استفاده کنید.

ترجمه: میترا نامجو

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها: - - - - -



در یاد بگیر دات کام مشترک شوید و آخرین مطالب را در ایمیل خود دریافت نمایید

نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

لطفا جای خالی را پر کنید







صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید