• ارسال کننده: علی یزدی مقدم
  • تاریخ انتشار: 2015 / 05 / 17

روش ساده ساخت پلاستیک در خانه

از لیوان ها و ظروف یکبار مصرف استایروفوم پلاستیک بسازید

برخی از خوانندگان محترم یاد بگیر دات کام از ما خواسته بودند تا راهی برای تهیه اجسام پلاستیکی یا تعمیر آنها ارائه دهیم به همین دلیل این مقاله را برای شما آماده کرده ایم.  این کار یک سرگرمی جالب و آموزنده برای فرزندان شماست و البته باید در حضور والدین انجام شود تا خطری برای کودکان نداشته باشد.

ظروف یکبار مصرف

و اما تهیه پلاستیک از ظروف یکبارمصرف فوم:

در این روش شما در حقیقت ظروف یکبار مصرف استایروفوم را در تینر رنگ یا استون حل می کنید و به کمک آن یک پلاستیک نیمه سخت تهیه می کنید که قبل از سخت شدن می توانید آنرا به هر شکلی در بیاورید و اما مواد لازم برای شروع کار:

  • استون یا تینر رنگ که به وفور در بازار یافت می شوند.
  • یک ظرف شیشه ای دهن گشاد درب دار با درب پیچی
  • ظروف یکبار مصرف استایروفوم
  • دستکش
  • عینک برای محافظت چشمان شما

استون یا تینر را در ظرف شیشه ای بریزید. برای اینکه به خوبی کار انجام شود باید حداقل دو سه سانتی ته ظرف استون یا تینر وجود داشته باشد.

توجه:

هنگام کار با استون یا تینر حتما دستکش در دست داشته باشید چون برای سلامت شما مضر است. هنگام کار سعی کنید آنرا تنفس نکنید و در محیطی که تهویه هوا به خوبی انجام می شود و هوا در جریان است این کار را انجام دهید و همچنین از شعله و جرقه دوری کنید. انجام این کار را به افراد زیر 15 سال بدون حضور والدین توصیه نمی کنیم.

ظروف یکبار مصرف استایروفوم را در تکه های کوچک خرد کنید و داخل ظرف بریزید سپس در حالیکه دستکش به دست کرده اید آنها را خوب فشار دهید تا در کف ظرف جمع شوند.

روش ساده ساخت خمیر پلاستیک

بعد از اینکه همه تکه های ظروف را ته شیشه فشرده کردید می توانید درب ظرف شیشه ای را ببندید یا اگر ظرف شما درب ندارد می توانید چیزی سنگین مانند چند کتاب را روی آن قرار دهید تا دهانه ظرف را به خوبی ببندد بعد از چند دقیقه مشاهده خواهید کرد که استون تکه های ظروف را حل می کند و ماده ای خمیری حاصل می شود.

هر چه بیشتر صبر کنید خمیر یکنواخت تری خواهید داشت ولی معمولا بعد از 4 تا 5 دقیقه خمیر مناسبی با غلظت مناسب بدست خواهید آورد.

اکنون خمیر پلاستیک شما آماده است می توانید به آن شکل دهید و اینجاست که خلاقیت شما حرف اول را می زند اگر از قبل طرح یا قالبی را آماده کرده باشید حاصل کار شما بهتر و تمیز تر خواهد بود بعد از اینکه شکل و فرم مورد نظر را به آن دادید اجازه دهید تا خشک شود. برای خشک شدن به زمانی در حدود 12 تا 24 ساعت نیاز دارید. خوب همه چیز آماده است اکنون می توانید از مجسمه یا هر چیزی را که با خمیر پلاستیک ساخته اید رنگ کنید و شکلی جذاب و زیبا به آن بدهید.

علی یزدی مقدم

مطالب مرتبط:

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها: - -



  1. چگونه قطعات فلزی بسازیم؟

  2. با چه رنگی؟
    رنگ رو باید توی خمیر بریزیم؟

  3. سلام من قصدزدن كارگاه توليدنايلون خيارسبزوبادمجان رودارم خواهش ميكنم منوراهنمايي كنيددرمورد دستگاه ومواداوليش ومكانش ممنون ازشما

  4. آیا تکه های پلاستیکی رو به جای ظروف یکبار مصرف ریخت تا خمیر آن رو استفاده کنیم؟؟

نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

لطفا جای خالی را پر کنید







صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید