• ارسال کننده: میترا نامجو
  • تاریخ انتشار: 2018 / 02 / 13

چگونه بزرگ فکر کنیم؟

امروزه همه ما می شنویم که برای پیشرفت کردن باید بزرگ فکر کرد و شعارها و حرف های زیادی در این مورد می شنویم یا در شبکه های اجتماعی برایمان ارسال می شود. شاید شما هم مانند من تلاش کرده اید تا بزرگ فکر کنید اما در نهایت احساس کرده اید که این قانون، آن طور که باید کار نمی کند! من در این مقاله می خواهم راز استفاده از این قانون مهم موفقیت را برای شما بازگو کنم!

قانون ریاضی بزرگ فکر کردن

شاید فکر کنید ریاصیات چه ربطی به بزرگ فکر کردن دارد ولی ریاضیات نقش مهمی در بزرگ فکر کردن شما دارد. اجازه دهید با مثال موضوع را روشن کنم. من در گذشته این گونه فکر می کردم، خوب عدد بعد از 1 چیست؟

چگونه بزرگ فکر کنیم؟

اگر 1 میلیون تومان در ماه درآمد داشتم می خواستم بدانم چگونه آنرا به 1/5 میلیون در ماه برسانم یا 200 هزار تومان را به 250 هزار تومان برسانم و غیره. اما بعد از مدتی فکر کردم اگر 200 هزار تومان بدست آورده ام می توانم 400 هزار تومان را هم بدست آورم. می توان یک میلیون را به 2 میلیون رساند؟ البته که می توان.

2 میلیون چطور آیا می توان 2 میلیون را به 4 میلیون تومان رساند؟ البته. 4 میلیون به 8 میلیون چطور؟ چرا که نه البته که می توانید این بازی تمامی ندارد و زمانی پایان می یابد که از ضرب کردن دست بردارید.

در ریاضیات عدد نهایی وجود ندارد بنابراین به کمک ریاضیات می توان بزرگ فکر کرد. من در گذشته با جمع کردن اعداد خود را محدود می کردم در حالی که با ضرب کردن می توان به اعداد بزرگتری رسید.

هر میلیاردری در گذشته غیر ممکن به نظر می رسید به چنین ثروتی دست یابد. شما هم در آینده می توانید یکی از همان میلیاردرها باشید این ها فقط اعداد هستند چرا از آنها می ترسید. بزرگ فکر کردن یعنی اینکه از اعداد بزرگ نترسید و خود را محدود نکنید به همین سادگی. پس تفاوت آنها که بزرگ فکر می کنند و آنها که کوچک فکر می کنند در این است که آنها که بزرگ فکر می کنند اعداد را در هم ضرب می کنند و آنها که کوچک فکر می کنند در حقیقت اعداد را با هم جمع می کنند!

تفاوت ضرب و جمع کردن

10=2+2+2+2+2

32=2*2*2*2*2

بزرگ فکر کردن را باید از وضعیت موجود شروع کنند به گونه ای که مرحله به مرحله پیش بروید و از اعداد نترسید آنها فقط اعداد هستند و قابل دست یافتنی.

قانون اعتماد به نفس برای بزرگ فکر کردن

حقیقت این است که افکار منفی بزرگترین دشمن پیشرفت و موفقیت هر کسی است و اعتماد به نفس از پیروزی های کوچک شکل می گیرد. وقتی در کار یا زندگی خود پیروزی های کوچکی را یکی پس از دیگری بدست می آورید کم کم به این باور می رسید که می توانید به پیروزی های بزرگتر هم دست یابید. اما پیروزی های بزرگ یک شبه رخ نمی دهند. در حقیقت یک پیروزی بزرگ از چندین پیروزی کوچکتر تشکیل شده است که یکی بعد از دیگری و بدون توقف رخ داده است. پس برای خود اهداف کوچک زمان بندی شده تعیین کنید که شما را مرحله به مرحله به جلو پیش براند و با هر موفقیت منتظر نمایند برای موفقیت کوچک بعدی تلاش کنید تا به آن پیروزی بزرگ دست پیدا کنید.

و یک تمرین برای تقویت اعتماد به نفس این است که بزرگترین رویای خود را برای چند نفر اندک از دوستان و آشنایان که افرادی مثبت نگر هستند تعریف کنید. و تلاش کنید آنها را حتی به اندازه 10 – 20 درصد قانع کنید که کار شما جواب می دهد و رویای شما در آینده دست یافتنی خواهد بود.

زندگی انسان های بزرگ را مطالعه کنید

اگر می خواهید تاجر بزرگی شوید خیلی خوب است که زندگی و افکار دیل کارنگی را مطالعه کنید اما به این بسنده نکنید ببینید چه چیزی الهام بخش او بوده است چه کسی او را به این درجه استادی رسانده است؟

درباره ی او هم مطالعه کنید. اگر می خواهید مانند میکل جردن باشید خواندن زندگی نامه و روش های موفقیت او بسیار مفید خواهد بود. اما درباره اینکه مربی تاثیر گذار او که بوده است هم تحقیق کنید روی انسان های موفق به خصوص در زمینه کاری خود عمیق شوید!

ذهن خود را به پول محدود نکنید تا واقعا بزرگ فکر کنید.

همه مشکلات دنیای ما می توانند توسط افرادی که روحیه کارآفرینی دارند حل شوند. مشکل سرطان، مشکل بیکاری، مشکل حمل و نقل، مشکل آلودگی هوا و … اگر بسیاری از این مشکلات را داریم به این معنی است که به کار آفرین ها به اندازه کافی میدان داده نشده است.

هر مشکل جامعه می تواند منبع عظیمی از ثروت برای شما بیافریند اشکالی ندارد به پول فکر کنید اما وقتی واقعا می توانید بزرگ فکر کنید و انرژی های زیادی را از جامعه به سوی خود جذب کنید که اثر مثبت بزرگی بر جامعه بگذارید.

قانون تخیل برای بزرگ فکر کردن

همه چیز از ذهن شروع می شود هرکس هر چیزی دارد و به هر جا رسیده است روزی آن را در خیال خود تصور کرده است و آن را بدست آورده است. به خصوص اگر تصاویر ذهنی خود را با همکاران و تیم کاری خود در میان بگذارید و از قدرت تخیل خود استفاده کنید، ایده های فوق العاده پخته ای بدست خواهید آورد فکر کنید چه می شد اگر می توانستید محصول خود را به بزرگترین توزیع کننده ها بفروشید، وب سایت خود را بین المللی کنید، اپلیکیشنی جدید طراحی کنید و … این تصاویر ذهنی در کنار هم تبدیل به واقعیتی ارزشمند و پولساز خواهند شد.

قانون بررسی ظرفیت طرح و ایده برای بزرگ فکر کردن!

باید همه پتانسیل ها و بازارهای موجود را مورد بررسی قرار دهید. شهرهای مختلف می توانند مشتری شما باشند؟ بازار تهران برای محصول شما چقدر درآمد خواهد داشت؟ 3 میلیارد؟ اصفهان چطور؟ 1/5 میلیارد؟ مشهد چطور؟ شیراز و ….

هر کدام یک بازار بزرگ هستند تمام این ظرفیت ها را بررسی کنید و ببینید چگونه می توانید به آنها دست یابید.

راههای مختلف را مورد آزمایش قرار دهید تا از درستی تخمین های خود اطمینان حاصل کنید. «مارک زاکربرگ» بزرگ فکر نمی کرد اما او دوستی به نام «شان بارکر» داشت که او را از بازار میلیاردی آگاه کرد و آنها برای این بازار تلاش کردند و فیس بوک دنیا را تکان داد!

همیشه باید روی بالا بردن ظرفیت کسب و کار خود فکر کنید و راه های مختلف رسیدن به آن را امتحان کنید.

چرا شما بزرگ نباشید؟

از خود بپرسید دلایل منطقی که مانع بزرگ فکر کردن شما هستند را بشمارید:

  • من فروختن بلد نیستم! _ شما می توانید مهارت های فروش را بیاموزید و تمرین کنید!
  • من در مورد این محصول به اندازه کافی نمی دانم _ می توانید درباره آن تحقیق کنید و یاد بگیرید!
  • اوضاع بازار خوب نیست _ اوضاع بازار برای همه خوب نیست روز خوب فرا می رسد برای آن روز آماده شده اید؟
  • سرمایه ندارم – هیچ کس از روز اول سرمایه دار به دنیا نمی آید بزرگان سرمایه گذاری ابتدا پول درآوردن را آموخته اند و خوب هم آموخته اند!

و هر دلیلی که باشد راه حلی هم برای آن وجود دارد کافی است تنبلی را کنار بگذارید و برای رفع آن سد یا مشکل اقدام کنید.

از خود بپرسید چرا شما آن انسان فوق موفق نباشید؟

همین طور قابلیت ها و توانایی های خود را بشمارید آنها را کنار هم بگذارید و ناگهان بوم! راه جدیدی در ذهن شما خلق خواهد شد چرا آن را امتحان نکنید؟

برای بزرگ فکر کردن خود را با افراد مثبت نگر احاطه کنید

شما در کنار بزرگان، بزرگ خواهید شد! همان قدر که منفی نگرها سم موفقیت شما هستند، آنها که با دید مثبت شما را تشویق می کنند، هوای تازه ای هستند که باید در ریه های شما جاری شوند.

شما همانند دوستان و همنشینان خود خواهید شد پس اگر می خواهید موفق باشید همنشینان و دوستان خود را با دقت بیشتری انتخاب کنید.

به راههای غیر معمول فکر کنید!

آنها که بزرگ فکر می کنند برای دست یافتن به اهداف خود راههایی را انتخاب می کنند که دیگران را متعجب می کنند. راههایی که خلاقانه و جسورانه هستند ولی به آنها کمک می کنند موفقیت های کوچک را یکی یکی بسازند و پیروزی بزرگ را بدست آورند!

بزرگ فکر کنید! بزرگ باشید!

علی یزدی مقدم

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها:



نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

لطفا جای خالی را پر کنید







صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید