• ارسال کننده: میترا نامجو
  • تاریخ انتشار: 2018 / 03 / 05

نصیحت ریچارد برانسون به کار آفرینان

ریچار برانسون بنیان گذار و رئیس گروه شرکت های ویرجین است که مالک بیش از 400 شرکت در سراسر دنیاست. او نخستین بار در سن 16 سالگی اولین سرمایه گذاری خود را انجام داده او نابغه درسی نبود اما مردیست که بسیاری از نوابغ کسب و کار دنیا به سخنانش گوش فرا می دهند تا کسب وکار خود را رونق بیشتر ببخشند.

در این مقاله بخشی از سخنان او را در یک مصاحبه تلویزیونی برای شما ترجمه کرده ام به امید اینکه مورد استفاده همه شما کارآفرینان عزیز واقع شود:

نصیحت ریچارد برانسون به کار آفرینان

«من فکر می کنم مهمترین چیز برای گرداندن یک کمپانی این است که همیشه به خاطر داشته باشید که یک کمپانی چیست؟ و این چیزی نیست جز یک گروه از افراد! و به شما به عنوان رهبر این گروه باید یک شنونده خیلی خوب، یک انگیزه دهنده خیلی خوب باشید و همچنین باید بتوانید به خوبی از افراد خوب سازمان خود قدردانی کنید.

می دانید مردم با گل ها تفاوت زیادی ندارند اگر به آنها خوب آب دهید و رسیدگی کنید گل های زیبایی خواهید داشت و مردم هم با قدردانی کردن گل می دهند! و این یکی از توانایی های واجب یک رهبر است.

مرز بین شکست و موفقیت

مرز بین شکست و موفقیت بسیار باریک است. بیشتر مردم بدون دانش سرمایه گذاری و مالی یک کسب و کار جدید را آغاز می کنند و بیشتر آنها شکست می خورند که گاه منجر به صدمات جانی و بیماری هم می شود. خوب من سمت خوب این مرز باریک ماندم درست بعد از اینکه یک مامور بانک به دفترم آمد و گفت می خواهیم شرکت هوایی ویرجین را روز دوشنبه ببندیم آن روز جمعه بود و من فقط 2 روز وقت داشتم تا پولی را که از آنها قرض گرفته بودم پس بدهم.

من آن کارمند بانک را از خانه ام بیرون کردم از شرکت های دیگر خواستم تا پول آن بانک را فراهم کنند و بانک خود را عوض کردم و این کار چند بار تکرار شد این اولین درس من بود که یک کار جدید را با احساس آغاز کردم یک خط هوایی، ولی خیلی به سودآوری تامین مالی و این گونه مسائل توجه نداشتم و این درس بزرگی برای من شد از آن پس همه تصمیمات را از دید مالی و سرمایه گذاری سودآور بودن و جنبه های مالی بررسی می کردم و توانستم موفقیت خود را به عنوان یک کارآفرین تضمین کنم.»

در ادامه از او پرسیده شد آیا بعد از شما همه شرکت های ویرجین باز هم همین قدر موفق خواهند بود؟

و او در پاسخ می گوید:

«ویرجین به خوبی به کار خود ادامه خواهد داد، حتی اگر من نباشم. من از خودم استفاده کردم تا برند سازی کنم. و در حدود 300 تا 400 کمپانی در سراسر جهان از گروه ما در حال کار هستند. و چیزی که من به خوبی آموختم توانایی تفویض اختیار بود. افراد فوق العاده و تیم های بسیار قوی داریم که کمپانی های ویرجین را به خوبی اداره می کنند. آنها اختیار و آزادی بالایی برای اداره این کمپانی ها دارند. گویی این شرکت ها متعلق به خود آنهاست به آنها اجازه می دهم اشتباه کنند. و اکنون اگر دقت کنید می بینید که شرکت های ما در بین 20 شرکت برتر دنیا قرار دارند و من فکر می کنم ویرجین باز هم گل می دهد. البته من به بازاریابی برای این شرکت ها کمک می کنم اما می دانم که ویرجین بدون من به خوبی به کار خود ادامه خواهد داد.»

با آرزوی موفقیت

علی یزدی مقدم

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها:









صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید