• ارسال کننده: سمیه مظفری
  • تاریخ انتشار: 2018 / 05 / 07

راهنمای خرید سشوار: آنچه بهترین سشوارها دارند

همه می دانند که سشوار کردن مو در خشک کردن، حالت دادن و زیبایی مو بسیار کاربرد دارد و وجود سشوار در هر خانه ای ضروری شمرده می شود. بنابراین مطالعه این مقاله شما را در خرید سشوار بهتر، کاربردی تر و بادوام تر راهنمایی می کند.

در مقاله قبلی یاد بگیر دات کام با عنوان “اشتباهاتی که هنگام سشوار زدن انجام می دهید” به نکات کاربردی و اشتباهات رایج در این زمینه که باعث می شود از سشوار موهایتان ناراضی باشید، اشاره شد.

در این مقاله به چند نکته مهم اشاره می شود که قبل از خرید سشوار باید آنها را بدانید. مواردی که اشاره و توضیح داده می شود شامل: زمان خشک کنندگی کوتاه، تنظیمات مختلف حرارتی، داشتن ویژگی باد خنک، خوش دست بودن سشوار، ویژگی ها و خصیصه های مناسب و کاربردی و آنچه که پیش از خرید سشوار باید بدانید.

نکاتی که قبل از خرید سشوار باید بدانید

  • زمان خشک کنندگی کوتاه

متخصصین بر این باور هستند که بهترین سشوارها، جریان هوای قوی تری ایجاد می کنند، از این رو بجای اینکه با اِعمال حرارت طولانی مدت، مو ها را بسوزانند، این سشوار ها قادرند در مدت زمان کمتری موهای شما را خشک کنند.

با این وجود، آنها روی این مساله که موتور سشوار باید تا چه حد قدرتمند باشد، تا به این حد ایده آل از زمان و حرارت برسد، اختلاف نظر دارند. رایان ریچمن، متخصص مد، اظهار می کند که سشواری با قدرت 1300 تا 1875 وات کاملا مناسب مصرف خانگی بوده، در حالی که متخصص مد، کریستین اس معتقد است که قدرت موتور سشوار بهتر است در حدود 1800 تا 2000 وات باشد.

  • تنظیمات مختلف حرارتی

تقریبا همه سشوار ها حداقل دو حالت گرما دهی دارند. با این وجود، برخی سشوار های ارزان قیمت به طور کل تنها دو حالت دارند: گرمای زیاد با سرعت بالا و گرمای اندک با سرعت پایین.

ولی گرما و سرعت جریان باد بهترین سشوار ها را می توان به طور جداگانه برای کارایی بهتر تنظیم کرد.

  • داشتن ویژگی باد خنک

تنظیم کلید سشوار روی باد خنک برای زمانی که موها تقریبا خشک هستند، موها را براق کرده و حالت مو را ماندگار تر می کند. به علاوه باد خنک برای ثابت کردن فر مو نیز کاربردی است.

  • خوش دست بودن سشوار

با استفاده از سشوار سبک، دست هایتان حین خشک کردن مو ها و آرایش آنها، کمتر خسته می شود. با این وجود، سبکی سشوار مهمترین ملاک برای خرید آن نیست. براساس مطالعات، معمولا برای خرید سشوار سبک تر باید هزینه بیشتری پرداخت چرا که این قبیل سشوار ها به خوبی طراحی و تنظیم شده و راحت در دست جای می گیرند. به علاوه سشواری با دسته منحنی راحتتر در دست قرار می گیرد.

  • ویژگی ها و خصیصه های مناسب و کاربردی

بهتر است کلید های سشوار جایی از بدنه تعبیه شده باشند که به راحتی در دسترس قرار بگیرند و در عین حال جایی باشند که توسط دستگاه داغ نشوند.

اینکه در پشت سشوار یک فیلتر قابل جابجایی باشد بسیار کاربردی است زیرا در این صورت برای تمیز کردن آن فقط کافی است فیلتر را تعویض یا تمیز کنید.

از دیگر ویژگیهایی که احتمالا همه آنرا دوست دارند، سشوار هایی با سیم قرقره دار است، که راحت سیم آنها جمع می شود، البته طبق بررسی های ما، معمولا مکانیزم این قبیل سشوار ها چندان هم قابل اطمینان نیست.

آنچه که پیش از خرید سشوار باید بدانید
نوع و جنس موهایتان چیست؟

موهای مختلف برای خشک شدن به میزان حرارت های مختلفی احتیاج دارند. موهای زبر و ضخیم برای خشک شدن به گرمای بیشتری نیاز داشته در حالی که موهای صاف و نازک به گرمای کمتری احتیاج دارند.

سشوار هایی با قدرت پایین و یا آن دسته از سشوار ها که دارای تنظیمات حرارت پایین موثر هستند، انتخاب های مناسبی برای موهای فر و یا پف دادن چتری و موها هستند، در این حالت با صرفه جویی در زمان، دیگر موهایتان نمی سوزد. همچنین برای موهای فر، باد خنک هم کاربردی است، علی رغم اینکه موها را خود فر کرده باشید و یا به صورت طبیعی فر باشند با استفاده از باد خنک سشوار می توانید فرها را در جای خود تثبیت کنید.

انواع مو

چه میزان آلودگی صوتی را می توانید تحمل کنید؟

شاید تصور کنید که هر چه سشوار قوی تر باشد صدای تولیدی آن نیز بیشتر است، اما در حقیقت، سشوار های حرفه ای قدرتمند نسبت به سشوار های ارزان قیمت صدای کمتری تولید می کنند. در نظر بگیرید که آستانه تحمل شما و اطرافیان (همسر، هم اتاقی، افرادی که با شما به باشگاه می آیند) برای صدای سشوار چقدر است.

میزان قدرت بازو و دستانتان را در نظر بگیرید

شاید این مساله به نظر احمقانه برسد، اما هر چه بالا تنه شما قوی تری باشد، نیاز به سشوار های سبک، کمتر احساس می شود. در مقابل، اگر موهای حجیم و بلندی دارید، وزن سشوار بسیار مهم خواهد بود چرا که در این صورت برای مدت بیشتری سشوار را در دست گرفته و دست هایتان را به کار می بندید.

آیا قصد دارید سشوار را با خود به سفر ببرید؟

اگر زیاد به سفر می روید، یک سشوار کوچک و سبک -به ویژه انواع تا شوی آنها-  فضای کمتری از چمدانتان را اشغال کرده و آن را سنگین نمی کند. با این وجود، بر اساس آمار ها، مشخص شده که انواع  مسافرتی سشوار به اندازه سشوار های معمولی و سایز بزرگ کارایی ندارند، از اینرو توصیه ما این است که اگر می خواهید از سشوار هم در سفر و هم در خانه استفاده کنید، انواع مسافرتی آن را نخرید. در صورتی که در مقصد خود نیاز به آداپتور دارید تنها کافی است برای سشوار خود آداپتور تهیه کنید.

سشوار خانگی و سفری

می خواهید سشوارتان چه قطعات جانبی داشته باشد؟

یک دیفیوزر-که گرما را در محدوده ای گسترده تر پخش می کند- از الزامی ترین قطعات لازم به ویژه برای موهای فر است تا از وز شدن آنها و به هم پیچیدنشان جلوگیری شود. در واقع، بر اساس مصاحبه های انجام شده با دو متخصص در مجله هافینگتن پست، حتی برای موهای فر و موج های کم نیز داشتن دیفیوزر  برای زیبایی بخشیدن به آنها بسیار مفید است.

در مقابل لوله های متمرکز کننده، جریان هوا را روی یک نقطه متمرکز کرده که این بیشتر مناسب موهای لخت و صاف است. معمولا نازل های متمرکز کننده روی خود سشوار عرضه می شود. اگر روی خود سشوار دیفیوزر نباشد می توان آن را به صورت جدا خریداری نمود، برای خرید آن تنها چیزی که باید بدانید، قطر دهانه سشوار است.

راهنمای استفاده از هر سشواری که خریداری می کنید را حتما مطالعه کنید. طی انجام بررسی ها، شکایت های متعددی در زمینه خرابی های سشوار و گاهی جرقه و آتش گرفتن آنها شده است. درست است که برخی از این اتفاقات و خرابی ها بر اثر خطا و خرابی سشوار هستند، اما بیشتر آنها به علت استفاده ناصحیح مصرف کنندگان است. برای مثال، برخی ادعا می کنند که وقتی سشوار در حالت خاموش و به پریز وصل است و از آن استفاده نمی کنند ، جرقه زده و آتش می گیرد، و این در حالی است که در برگه راهنما قید شده که بلافاصله پس از استفاده از سشوار باید آن را از پریز کشید. در نهایت توصیه ما این است که تمام مفاد راهنمای محصول را مطالعه کرده و حتما رعایت کنید.

شرایط وارانتی یا ضمانت نامه را حتما مطالعه کنید.

گارانتی را تعویض و وارانتی را تعمیر می‌نامند. گارانتی را برای یک دوره کوتاه و وارانتی را دوره بلندتری می‌نامند. گارانتی برای خدمات کاربرد دارد و وارانتی برای محصولات و کالاها.

در صورتی که برای خرید سشواری که می خواهید سالیان سال از آن استفاده کنید، مبلغ هنگفتی هزینه می کنید، منطقی تر است که محصول مورد نظر وارانتی معقول و کامل تری داشته باشد. با این وجود، درج این جمله، ” وارانتی محدود 4 ساله”، به تنهایی برای خرید محصول کافی نیست.

گزارش های بسیاری از مشکلات پیش بینی نشده در رابطه با سشوار ارائه شده که وارانتی، آنها را پشتیبانی نمی کند. برای مثال، تعدادی از مصرف کنندگان که با سشوار های خود به مشکل برخورده اند، اظهار داشته اند که وارانتی محصول مورد نظرشان، هزینه های ارسال و حمل و نقل محصول را تقبل نکرده و در واقع هزینه های ارسال آنها برابر با خرید و جایگزین کردن خود سشوار است.

حرف آخر:

پیش از صرف هزینه برای خرید سشوار، حتما همه بند های وارانتی را مطالعه کنید، در این صورت و پس از مطالعه متن وارانتی، نسبت به خرید خود اطلاع کافی بدست خواهید آورد. درصورت مطالعه کامل متن وارانتی در می یابید که وارانتی محصول مورد نظر شما شامل چه مواردی شده، برای مثال مواردی همچون خرید محصول از فروشنگان غیر مجاز، مشکل در قطع سشوار از پریز، و یا شکستن سیم سشوار حین جمع کردن آن.

امیدواریم این راهنما برای خرید سشوار مورداستفاده و توجه شما قرار گرفته باشد.

ترجمه: آتنا هوایی

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها:



نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

لطفا جای خالی را پر کنید







صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید