• ارسال کننده: سمیه مظفری
  • تاریخ انتشار: 2019 / 05 / 02

راهنمای خرید اسکیت رولر

اغلب از اسکیت برای تناسب اندام، سرگرمی و رقص استفاده می شود. این راهنما به شما در انتخاب بهترین اسکیت و مناسب ترین آن ها به شما کمک خواهد کرد.

اگر شما به دنبال یک جفت اسکیت راحت و ایده ال با ظاهری کلاسیک هستید، بهترین گزینه اسکیت های چهار چرخ هستند. این قبیل اسکیت ها با طراحی مناسب و داشتن کف راحت باعث شده تا یادگیری برای فرد سریع تر انجام شده و هم چنین مناسب تمام سنین می باشد.

اسکیت های چهار چرخ از زمان عرضه در بازار بسیار محبوب و مورد تقاضا بوده به خصوص که آن ها یادآور دوران کودکی بوده و خاطرات خوب گذشته هستند، به همین دلیل اغلب مورد پسند اکثریت قرار می گیرند. هم چنین این اسکیت ها با آن ظاهر قدیمی و کلاسیکشان هنوز هم به روز و زیبا هستند.

برخی اسکیت ها برای استفاده طولانی مدت در طول روز و هم چنین استفاده برای کار و حمل و نقل مناسب بوده در حالی که برخی دیگر تنها برای رقص و تفریح ایده آل می باشند.

    راهنمای خرید اسکیت رولر

چرخ ها

ایجاد تعادل و استفاده از این قبیل اسکیت ها به خاطر داشتن چهار چرخ، بسیار آسان است. اگر شما برای اولین بار قصد خرید اسکیت دارید باید در مرحله اول به نوع چرخ ها و سختی و نرمی آن ها دقت کنید.

میزان سختی و سفتی چرخ ها به وسیله ابزار سختی سنج و در بازه 0 تا 100a اندازه گیری می شود. هر چه میزان سختی چرخ ها به 100 نزدیک تر باشد، چرخ ها سخت تر و سفت تر خواهند بود.

  • سخت تر بودن چرخ ها علی رغم این که باعث طولانی شدن طول عمر آن ها می شود، شوک و ضربات را کمتر جذب می کند.
  • هر چه چرخ ها نرم تر باشند، ضربه ها و شوک ها را بهتر جذب کرده اما در مقابل طول عمر کمتری خواهند داشت.

چرخهای اسکیت رولر

بلبرینگ

حفظ و نحوه نگهداری از بلبرینگ های اسکیت امری بسیار مهم است، چرا که با نگهداری و  مراقبت صحیح از آن ها اسکیت عملکرد بهتری خواهد داشت. به این معنا که:

  • تا حد ممکن از خیس شدن و مرطوب ماندن آن ها جلوگیری شود.
  • مرتب هر گونه خاک و کثیفی از روی آن ها تمیز شود.

اگر شما در استفاده از رولر اسکیت خود به ندرت سرعت خود را بالا برده به حدی که روی بلبرینگ ها و استاندارد های آن تاثیر گذار نباشد، دیگر نیازی به توجه بیش از اندازه به بلبرینگ ها نخواهید داشت.

بلبرینگ در اسکیت رولر

چکمه های نرم و سخت

اسکیت ها از لحاظ نوع چکمه به دو دسته نرم و سخت تقسیم می شوند.

  • اسکیت هایی با چکمه های سخت، بیشتر مناسب فیتنس و تناسب اندام بوده و اغلب برای اسکیت سواری در مسیر های طولانی استفاده می شوند، چرا که این قبیل اسکیت ها ثبات و تعادل بیشتری برای فرد اسکیت سوار فراهم می آورند. به علاوه این دسته از اسکیت ها این مزیت را داشته که پارچه و الیاف به کار رفته در داخل آن ها اگر پاره شوند، قابلیت تعویض و ترمیم دارند.
  • اسکیت هایی با چکمه های نرم نیز انتخاب هایی ایده آل برای افرادی است که به دنبال اجرای حرکات نمایشی و مانور حین رقص هستند. این اسکیت ها سبک تر بوده و هم چنین امکان تهویه هوا در داخل بوت را برای فرد فراهم می آورند.

چکمه های سفت و نرم اسکیت رولر

اندازه
  • به راهنمای مربوط به اندازه اسکیت در داخل بروشور آن را دقت کنید.
  • حساب سر انگشتی: همیشه اسکیت هایی را انتخاب کنید که یک سایز بزرگ تر از کفش هایتان باشد مگر این که خلاف این قاعده در دفترچه راهنمای اسکیت به وضوح ذکر شده باشد.

انتخاب اسکیتی کاملا اندازه پا معمولا انتخابی نامناسب است. به طور کلی آن چه در انتخاب سایز مناسب اهمیت دارد این است که بدانید کفش اسکیت قالبی خشک و غیر قابل انعطاف داشته و بهتر است اندازه آن برای پا نه کاملا اندازه و نه خیلی بزرگ باشد. برای برخی این جمله به این معناست که سایز ایده ال شان همان سایز کفش پایشان است اما برای برخی دیگر انتخاب اسکیتی کمی بزرگ تر از کفش هایشان انتخابی ایده ال تر خواهد بود. هم چنین به خاطر داشته باشید که راهنمای سایز اسکیت را حتما پیش از خرید مطالعه کرده چرا که برخی مدل های خاص دارای سایز هایی کاملا کوچک بوده و در انتخاب این کفش ها شما باید از سایز های خیلی بزرگ تر از سایز کفش خود استفاده کنید.

ترک و تیغه

در قسمت زیرین اسکیت معمولا یک ترک و یک تیغه تعبیه شده است. اکثرا ترک اسکیت از جنس پلاستیک بوده که این باعث می شود خود اسکیت وزن سبک تری داشته باشد. و تیغه اسکیت نیز از جنس آلومینیوم است که این خود وزن تیغه را سنگین تر کرده اما در کنار آن باعث دوام و قدرت بیشتر آن می شود.

در طراحی اسکیت های چهار چرخ از بالشتک هایی در کف آن ها استفاده شده که می توان آن ها را مطابق با میل خود تعویض کرد. این بالشتک ها تعیین کننده میزان سرعت اسکیت هستند.

  • هر چه این بالشتک ها نرم تر باشند، اسکیت سریع تر خواهد بود.
  • هر چه بالشتک ها سخت تر و سفت تر باشند، اسکیت از لحاظ سوگیری پایدار تر خواهد بود.
ترمز پنجه

از دیگر ویژگی های منحصر به فرد اسکیت های چهار چرخ، علاوه بر چهار چرخ آن ها، ترمز پنجه است.  با استفاده از ترمز پنجه می شود اسکیت را متوقف کرده و یا سرعت آن را تنظیم کرد.

ترمز پنجه از جمله قطعات اسکیت است که قابلیت تعویض داشته اما باید تعویض پیش از این که ترمز پنجه کاملا خراب شده و بشکند، تعویض شود. در غیر این صورت، تعویض آن بسیار دشوار خواهد بود، و در صورتی که امکان تعویض وجود نداشت بهتر است کلا آن را از اسکیت جدا کنید.

ترمز پنجه در اسکیت رولر

نکات ایمنی و مراقبتی از اسکیت

تاکید ما همیشه بر استفاده از تجهیزات معتبر و ایمن است. علاوه بر معتبر بودن خود اسکیت، توصیه می کنیم حین اسکیت سواری از کلاه ایمنی برای محافظت از پشت سر استفاده کنید. هم چنین به این دلیل که حین سقوط و برخورد ها هر فردی برای محافظت از خود در وهله اول از دستانش استفاده کمک می گیرد، توصیه می کنیم به هیچ عنوان لزوم استفاده از مچ بند های ایمنی را نادیده نگیرید. علی رغم تمام دلایل احتمالی به یاد داشته باشید که استفاده از وسایل جانبی ایمنی مثل کلاه ایمنی، مچ بند، زانو بند و پد زانو، تنها باعث شده که شما کاملا احساس امینت و ایمنی کرده و با اطمینان و سرعت بیشتری اسکیت سواری را خواهید آموخت.

ترجمه: آتنا هوایی

 

 

 

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها:



نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

لطفا جای خالی را پر کنید







صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید