• ارسال کننده: سمیه مظفری
  • تاریخ انتشار: 2018 / 05 / 27

12 روش اصلاح صورت یا شِیو که هر مردی باید بداند

برخلاف بسیاری از زنان که برای اصلاح صورت و حذف موهای زاید به آرایشگاه مراجعه می کنند، بیشتر مردان برای شِیو و اصلاح صورت خود تبحر دارند و مستقل عمل می کنند.

بسیاری از مردان هر روز صورت خود را اصلاح می کنند. آنها معتقدند اصلاح روزانه، انرژی کمی برای حذف موها می طلبد و سبب آسایش و اصلاح بهتر پوست می شود.

مراحل شیو یا اصلاح صورت مردان

با نکات ساده ای که در این مقاله ذکر می شود اصلاح را در لیست کارهای صبحگاهی خود بگنجانید و صبح خود را شاداب تر و زیباتر آغاز کنید:

اقدامات قبل از اصلاح

بسیاری از مردان از خمیر، فوم و کف های موجود در بازار قبل از اصلاح استفاده می کنند چرا که اگر این کف را قبل از شیو، به صورت خود نمالند احتمال دارد قسمت هایی از صورت را زخمی کنند یا برای اصلاح زمان و زحمت بیشتری صرف شود و یا قسمتهایی از ته ریش یا مو بر روی صورت باقی بماند. بنابراین برای جلوگیری از هر گونه خراش و آزردگی صورت از خمیر یا کف های قبل از اصلاح استفاده کنید.

1- دوش آب گرم بگیرید

بسیاری از ما تمایل داریم در صبحگاه دوش آب گرم بگیریم چون سبب هوشیاری ما در ابتدای صبح می شود، بخار آب حمام نیز بعد از اصلاح صورت روزانه بسیار عالی است. بخار آب سبب باز شدن منافذ پوستی می شود و تمدد اعصاب و نرمی پوست را به همراه دارد. لغزیدن آرام تیغ ریش تراشی بر روی صورت سبب پراندن خواب و پشت کردن به تنبلی صبحگاهی می شود!

2- ریشتان را نرم کنید

در حالی که دوش می گیرید، از کانتیشنر یا نرم کننده های مو بر روی ریش خود بمالید و آن را با نوک انگشتان ماساژ دهید. اجازه دهید نرم کننده یکی دو دقیقه بر روی صورت بماند تا باعث نرمی پوست صورت شود.

3- از روغن قبل از اصلاح استفاده کنید

اگر نمی خواهید دوش بگیرید، برای نرم کردن پوست و ریش خود از روغن قبل از اصلاح استفاده کنید، این کار سبب حفظ رطوبت پوست می شود. به علاوه روغن سبب روان سازی حرکت تیغ بر روی صورت می شود و از زخم شدگی، سوزش، خراش و تحریک جلوگیری می کند.

به جای روغن های مخصوص اصلاح، می توانید از روغن زیتون کهنه، روغن نارگیل، کانولا یا هر روغن دیگری استفاده کنید.

استفاده از روغن قبل از اصلاح یا شیو صورت

اقدامات حین اصلاح صورت

4- استفاده از تیغ های تیز

از هر نوع تیغی استفاده می کنید مهم این است که تیز باشد. برخی تیغها تا 3 ماه نیز به خوبی مو را از صورت می زدایند در حالی که برخی در عرض یک هفته یا کمتر کُند می شوند. پس بسنجید با توجه به بودجه خود و کیفیت و مدت عملکرد خوب تیغ، کدام مارک و جنس بهتر است.

5- کِرِم اصلاح با کیفیت بالا به کار برید

برخی کرم ها از مواد طبیعی ساخته شده اند و علاوه بر بهبود عملکرد اصلاح، سبب تغذیه پوست نیز می شوند. در غیر اینصورت از کف صابون استفاده کنید.

6- از حرکات کوتاه در اصلاح استفاده کنید

این تصور غلطی است که برخی معتقدند بهتر است با حرکات بلند، ادامه دار و با فشار و ضربه، موی بالای گونه تا زیر گردن را تراشید. در حالی که با حرکات کوتاه بهتر می توانید فشار رو به پایین را کنترل کنید و آزردگی و خراش کمتری پیش آید.

7- ابتدا در جهت رویش مو، حرکت کنید

مستقیما در جهت رویش مو، اصلاح کنید. این عمل کمک می کند که انبوهی از مو برداشته شود و کمترین تحریک و آزردگی پیش آید.

8- سپس در تمام جهات و مخالف رویش مو حرکت کنید

پس از اینکه اصلاح اولیه در جهت رویش موها انجام دادید، مجددا کرم اصلاح را بمالید و تیغ را کاملا تمیز کنید. سپس در تمامی جهت ها در محل ریش حرکت کنید، اصلاح بر خلاف جهت رویش مو سبب می شود چند ساعت بیشتر بدون مو و ریش سپری کنید.

اقدامات پس از اصلاح صورت

بخش سخت کار به انتها رسیده است، تنها چند گام دیگر باقی مانده است.

9- صورتتان را با آب سرد بشویید

هر کرم یا روغن قبل اصلاحی را که استفاده کردید، با آب سرد پاک کنید. این کار باعث بسته شدن منافذ و سفت شدن پوست صورت شما می شود.

10- از یک تکه زاج یا آلوم استفاده کنید

زاج یا آلوم ترکیب شیمیایی خاصی است که از سولفات مضاعف آلومینیوم و پتاسیم به دست می آید و از عطاری ها می توان تهیه کرد. زاج را خیس کنید و به آرامی بر روی صورت تازه اصلاح شده، بمالید تا احساس بهتری پیدا کنید و اگر خراشی ایجاد شده، در همان لحظه پُر و بسته می شود. زاج ضدعفونی کننده ملایمی است که خراشها را فورا می بندد و پوست را خنک و شاداب می کند.

زاج بعد از اصلاح صورت مردان

11- از تونر استفاده کنید

در لوازم آرایشی تونرهایی موجود هستند که نوعی لوسیون یا شستشو دهنده به خصوص برای پوست صورت می باشند. تونر را روی پوست بپاشید یا اسپری کنید سپس با یک پنبه، چربی های اضافی روی پوست را بردارید.

12- مرطوب کننده بمالید

اگر احساس می کنید پوست شما پس از اصلاح خشک است، حتما از یک مرطوب کننده استفاده کنید بهتر است که دارای محافظ SPF نیز باشد. با نوک انگشتان آن را به آرامی بر صورت بمالید.

ترجمه: سمیه مظفری

 

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها:



نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

لطفا جای خالی را پر کنید







صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید