• ارسال کننده: علی یزدی مقدم
  • تاریخ انتشار: 2019 / 02 / 18

وياگرا چيست؟ حقايقي درباره وياگرا! اثرات جانبي آن

ویاگرا نام تجاری داروی سیلدنافیل سیترات است. این دارو برای درمان اختلال نعوظ (ED) در مردان استفاده می شود. ED به این معناست که شما نمی توانید نعوظ داشته باشید و یا مدت زمانی آن را نگه دارید. ویاگرا در دسته داروهای مهار کننده فسفودی استراز (PDE) براي مردان است که سبب افزايش جريان خون در اندام جنسي مي شود و به عمل نعوظ كمك مي كند و براي كساني كه با اين عمل مشكل دارند مي تواند يكي از گزينه هاي درماني (البته با نظر پزشك معالج) باشد.

حقایقی درباره ویاگرا، اثرات جانبی

اداره غذا و دارو (FDA) ویاگرا را در سال 1998 تأیید کرد. این دارو هم چنین تحت نام Revatio برای درمان بزرگسالان مبتلا به فشار خون بالا در ریه فروخته می شود. Revatio به منظور بهبود توانایی های ورزشی و کاهش سرعت تغییرات در افراد مبتلا به این بیماری داده می شود.

علاوه بر این، ویاگرا برای سایر شرایط پزشکی از قبیل بیماری رینود (شرایطی که انگشتان دست و پا سرد و بی حس می شود) و سرطان پروستات به کار می رود.

اين دارو در بازار مانند يك محصول تقويت كننده به فروش مي رود و برخي فروشندگان سود جو طوري آن را تبليغ مي كنند كه افراد فكر نمي كنند اين دارو براي درمان يك ضعف جنسي مصرف مي شود.

وياگرا قرص كوچكي است كه هر زمان از روز مي تواند مصرف شود. بعضي ها فكر مي كنند اين قرص باعث تحريك آن ها مي شود. ولي اين گونه نيست و فقط براي نعوظ به شما كمك مي كند. اگر مشكلات عصبي داريد كه در روابط زناشويي شما اختلال ایجاد كرده است، وياگرا درمان مشكل شما نيست. ديگر اين كه اين دارو يك درمان موقتي است و براي مشكل شما شفا بخش نيست. و اگر چنين مشكلي داريد هر بار كه مي خواهيد رابطه داشته باشيد به آن احتياج خواهيد داشت.

شرايط استفاده از ویاگرا

متخصصان معتقدند ویاگرا بايد با نظر پزشك مصرف شود هر چند اين روزها حتي در اينترنت و بازار هم به سادگي قابل دسترسي است، همين طور بايد از شرايط مصرف، احتياط هاي لازم و تداخل دارويي آن اطلاع داشته باشيد چه بسا سبب عوارض منفي در سلامت مصرف كننده آن شود. و اگر تحت درمان هستيد اگر داروهاي ديگري مصرف مي كنيد و اگر از هر بيماري رنج مي بريد قبل از مصرف ویاگرا بهتر است با پزشك معالج خود مشورت كنيد.

مانند تمام درمان هاي دارويي بسيار مهم است كه هر بار فقط به اندازه تجويز شده مصرف كنيد. هيچ گاه بيش از مقدار دوز تجويز شده را در هر نوبت مصرف نكنيد.

وياگرا 2 دقيقه پس از مصرف تا يك ساعت و نيم به شرط آن كه فرد كاملاً تحريك شده باشد مؤثر است. مصرف بيشتر اين دارو در سرعت عملكرد آن تأثيري ندارد و البته براي سلامتي فرد بسيار خطرناك است.

ویاگرا به عنوان یک قرص 25، 50 یا 100 میلی گرم به صورت خوراکی مصرف می شود. معمولا، دوز توصیه شده 50 میلی گرم در حدود یک ساعت قبل از فعالیت جنسی است. اما شما می توانید ویاگرا را از 30 دقیقه تا چهار ساعت قبل از داشتن رابطه جنسی مصرف کنید.

معمولا این دارو نباید بیش از یک بار در روز استفاده شود.

شما می توانید ویاگرا را با غذا یا بدون آن مصرف کنید، اما اگر آن را با یک وعده غذایی پر چرب مصرف کنید، ممکن است دارو دیرتر تاثیر کند.

شما مي توانيد وياگرا را با بعضي داروها مصرف كنيد اما بايد ميزان مصرف خود را پايين تر بياوريد. اگر در حال حاضر از داروهاي اریترومایسین، کتوکونازول، ایتراکونازول، ریتوناویر يا ساکوییناویر استفاده مي كنيد بهتر است از دوز پايين وياگرا مثلاً 25 ميلي گرم مصرف كنيد.

اگر در سلامت كامل به سر مي بريد و هيچ دارويي مصرف نمي كنيد در اين صورت 50 ميلي گرم كه براي بيشتر مردان كافي است مي تواند مشكل شما را كاملاً حل كند. اگر يك قرص 50 ميلي گرمي استفاده كرديد و مشكل شما حل نشد آن گاه مي توانيد از دوز 100 ميلي گرم استفاده كنيد البته براي نوبت بعد.

همانند بسياري از داروهاي ديگر بعضي ها به وياگرا حساسيت دارند. اگر هنگام مصرف اين دارو با عوارضي مانند حساسيت روبرو شديد بايد با پزشك خود تماس بگيريد ممكن است اين عوارض شديد باشد در اين صورت خود را به اورژانس برسانيد.

وياگرا براي كساني كه این بیماری ها را دارند، خطرناک است و نباید مصرف شود: ناراحتي هاي قلبي، زخم معده، مشكلات تنفسي، كساني كه سكته كرده اند يا دچار حمله قلبي شده اند و افرادي كه فشار خون بالا دارند.

بدانيد كه وياگرا از شما در برابر هيچ كدام از بيماري هايي كه از طريق رابطه جنسي منتقل مي شوند حفاظت نمي كند.

يك درمان مشخص روي افراد مختلف نتايج متفاوتي دارد. هيچ كس نمي تواند بگويد يك دارو چه اثري روي همه بيماران خواهد داشت. اگر هنگامي كه از وياگرا استفاده مي كنيد احساس خوبي نداريد يا اذيت مي شويد ممكن است به كمك هاي اورژانسي نياز داشته باشيد به خصوص اگر در ناحيه سينه احساس درد داشتيد، احساس تنگي نفس يا واكنشي حساسيتي داشتيد بايد آن را جدي بگيريد و به سرعت خود را به پزشك برسانيد.

حمله قلبي، سكته و مرگ ناگهاني از عوارضي بوده كه گريبان بعضي از مصرف كنندگان وياگرا را گرفته است، اين مشكلات خطرناك اغلب به اين دليل بوده است كه شخص مصرف كننده اين دارو، بيماري قلبي يا عروقي داشته و خود از آن بي اطلاع بوده است.

اگر شما هم كوچكترين شكي درباره اين بيماري ها داريد قبل از مصرف اين دارو بهتر است يك تست ورزش بدهيد.

اما برتري وياگرا كه موجب رواج آن شده اين است كه اين درمان موقتي براي هر 8 نفر از 10 نفر جواب مثبت داده است و توانسته مشكل آنها را حل كند.

هشدار

مصرف ویاگرا با برخی داروها تداخل دارد و اثر آن ها را از بین می برد. به ویژه، ویاگرا نباید همزمان با داروهای نیترات دار مثل نیتروگلیسیرین، ایزوسوربید دینیترات، ایزوسوربید مونونیترات، آمیل نیترات و یا نیتریت “پاپرها” استفاده شود که این داروها برای درمان درد قفسه سینه یا مشکلات قلبی استفاده می شود.

مصرف ویاگرا با یک داروی نیترات دار باعث کاهش ناگهانی و خطرناک فشار خون می شود.

هم چنین اگر از داروهای پر فشاری ریوی استفاده می کنید نباید ویاگرا مصرف می کنید.

قبل از شروع مصرف ویاگرا، اگر هر یک از مشکلات زیر را دارید، به پزشک اطلاع دهید:

• بیماری قلبی، حمله قلبی، نارسایی قلبی یا مشکلات ریتم قلب

• فشار خون بالا یا پایین

•کلسترول بالا

•سکته مغزی

• بیماری کلیوی یا کبدی

•دیابت

• اختلالات خونی از قبیل مولتی پِل میلوما، لوسمی یا کم خونی سلول داسی شکل

• مشکل انعقاد خون مانند هموفیلی

• مشکلات گردش خون

• انسداد در رگهای ریه ها

• ورم رنگیزه ای شبکیه

• زخم معده

• تغییر شکل آلت تناسلی مانند بیماری پیرونی

• آلرژی به داروها

اگر دچار نعوظ شدید که چندین ساعت طول کشید، اگر سیگار می کشید یا اگر اخیرا بدنتان کم آب شده است، به پزشک خود بگویید.

ویاگرا می تواند جریان خون را در عصب بینایی چشم شما کاهش دهد که ممکن است باعث از دست رفتن ناگهانی دید شود اکثر افرادی که این عارضه را تجربه می کنند نیز دارای بیماری قلبی، فشار خون بالا، کلسترول بالا، دیابت یا مشکلات خاص چشم هستند. سیگاری بودن و داشتن سن بیش از 50 سال، خطر ابتلا به مشکلات بینایی را افزایش می دهد.

اگر از دست دادن ناگهانی بینایی را تجربه کردید، مصرف ویاگرا را متوقف کنید و از اورژانس کمک بگیرید.

هم چنین اگر در حین فعالیت جنسی، دچار درد سینه، تهوع و یا سرگیجه شدید سریعا به پزشک اورژانس مراجعه کنید.

ویاگرا نباید توسط افراد زیر 18 سال استفاده شود، مگر این که پزشک غیر از این را تجویز کند.

قبل از هر نوع جراحی، حتی دندانپزشکی، پزشک را از مصرف ویاگرا مطلع کنید.

عوارض جانبي ویاگرا چه هستند؟

وياگرا دارويي است كه فقط وقتي فرد از نظر جنسي كاملاً تحريك شده است به نعوظ  او كمك مي كند و در غير اين صورت پاسخ گو نيست.

بعضي مردان زماني كه وياگرا مصرف مي كنند احساس گيجي مي كنند دليل اين امر تغييرات فشار خوني است كه اين دارو سبب آن مي شود. و اگر اين احساس باز هم تكرار شد ممكن است شما بيماري فشار خون داشته باشيد و از آن بي خبر باشيد در اين صورت بايد حتماً با پزشك خود تماس بگيريد.

در صورت بروز هر یک از علائم در بخش هشدار دهنده و موارد زیر، سریعا به پزشک مراجعه کنید:

تغییرات ناگهانی دید، تاری دید و یا از دست دادن بینایی

نعوظی که دردناک است یا بیش از چهار ساعت طول می کشد. هنگام استفاده از وياگرا ممكن است نعوظ شما سه تا چهار ساعت طول بكشد و پس از ارضاء به حالت عادي بازگرديد اگر از اين دارو استفاده كرديد و نعوظ شما بيش از 5 ساعت طول كشيد ممكن است به درمان ديگري احتياج پيدا كنيد و البته باز هم بايد به پزشك مراجعه كنيد و اگر اين مشكل را رفع نكنيد احتمال دارد ناتواني بلند مدت براي شما پيش آيد.

علائم حمله قلبی، مانند درد قفسه سینه که به فک و شانه گسترش می یابد، تعریق یا حالت تهوع، شاید یک بیماری قلبی پنهان دارید

ضربان نامنظم قلب

تنگی نفس

تورم در دست ها، مچ پا یا پاها

زنگ زدن در گوش ها یا کاهش شنوایی ناگهانی

تشنج

سوزش یا خارش در حالی که ادرار می کنید

نشانه های یک واکنش آلرژیک، مانند کهیر، دشواری تنفس، یا تورم صورت، لب ها، زبان یا گلو

عوارض معمول ویاگرا

عوارض معمول وياگرا شامل موارد زیر است که ممکن است یک یا چند عارضه در یک شخص به وجود آید شاید این علایم همیشه تکرار نشوند به خصوص برای كساني كه قبلاً از آن استفاده كرده باشند:

خواب آلودگي یا به سختی خواب افتادن، دل پيچه و اسهال، ناراحتی معده، سوزش سر دل، آبریزش یا گرفتگی بینی، گرفتگي در سينوزيت ها، خون دماغ، بی حسی یا سوزش در دست، بازوها و پاها، درد عضلات یا درد پشت، حساسیت به نور، تغییر دید در رنگ ها (روی اشیا رنگ آبی می بیند یا قادر به تشخیص سبز و آبی نیست)، احساس گرماي شديد، سرگیجه و سردرد.

به خاطر داشته باشيد هيچ كس مانند شما از وضعيت بدنتان خبر ندارد اگر هنگام استفاده از وياگرا احساس فوق العاده اي داريد خوب مي توانيد از آن استفاده كنيد ولي اگر بعد از استفاده از اين قرص ها احساس خوبي نداشتيد بهتر است به فكر سلامتي خود باشيد، حداقل كاري كه مي توانيد انجام دهيد يك تست ورزش زير نظر متخصص قلب و عروق است.

بارداری و مصرف ویاگرا

FDA ویاگرا را برای اختلال عملکرد جنسی در زنان تایید نکرده است، بنابراین شاید به جنین آسیب رساند هر چند هنوز تصور نمی شود که ضرری در حین بارداری داشته باشد. معلوم نیست که ویاگرا می تواند از شیر مادر به کودک منتقل شود. با این حال اگر باردارید و یا قصد بارداری دارید، یا شیر می دهید، در مورد مصرف ویاگرا با پزشک مشورت و بیشتر تامل کنید.

ویاگرا و گریپ فروت

خوردن گریپ فروت یا نوشیدن آب گریپ فروت ممکن است بر روی نحوه عملکرد ویاگرا در بدن تاثیر بگذارد. هنگام مصرف این دارو از مصرف گریپ فروت اجتناب کنید.

ویاگرا و الکل

مصرف ویاگرا در هنگام نوشیدن الکل می تواند عوارض ناخواسته ای ایجاد کند.

چه كسي مي فهمد؟

چه كسي خواهد فهميد كه شما قرص ناتواني جنسي مصرف مي كنيد؟ البته هيچ كس نمي فهمد مگر اينكه خودتان به او بگوييد بهتر است بدانيد اين دارو در كيفيت نعوظ تأثير چنداني ندارد و فقط در صورتي كه براي اين كار ناتواني داريد به آن احتياج خواهيد داشت.

بعضي افراد براي افزايش لذت از اين قرص ها استفاده مي كنند و بعد متوجه مي شوند چنين تأثيري نداشته است. اين قرص ها هيچ كار فوق العاده اي نمي كنند مگر درمان موقتي مشكلي كه درباره آن صحبت شد.

در مقاله دیگری از یاد بگیر دات کام ساخت ویاگرای طبیعی و سالم خانگی آموزش داده شده است. دیدن این فیلم نیز خالی از لطف نیست.

ترجمه: علي يزدي مقدم

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها:



 

در یاد بگیر دات کام مشترک شوید و آخرین مطالب را در ایمیل خود دریافت نمایید

نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.




بستن تبلیغات

تبلیغات اینترنتی در یاد بگیر دات کام



صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید