• ارسال کننده: علی یزدی مقدم
  • تاریخ انتشار: 2013 / 09 / 13

تمیز کردن کیبرد

tamizkarikey

در این مقاله روش تمیز کاری و نظافت کیبرد یک کامپیوتر شخصی ارائه می گردد توجه داشته باشید که نباید برای تمیز کاری کیبرد لپ تاپ از این روش استفاده کنید.

گرد و غبار، کثافت و باکتری!

کیبرد کامپیوتر یکی از کثیف ترین جاها در اتاق یا دفتر کار است و حتی در بیشتر مواقع روی کیبرد باکتری بیشتری از  سنگ دستشویی وجود دارد. با نظافت کیبرد می توانید از شر باکتری های خطرناک خلاص شوید. همچنین جرم و گرد و غبار یا حتی مو می تواند سبب بد کار کردن کیبرد شود.

دستور العمل

قبل از تمیز کاری کیبرد ابتدا کامپیوتر را خاموش کنید و سپس سوکت کیبرد را از کامپیوتر خود جدا کنید در غیر اینصورت امکان صدمه دیدن کامپیوتر شما وجود دارد.

بسیاری برای تمیزکاری کیبرد آنرا وارونه می کنند خوب تکان می دهند تا گرد و غبار و آشغالی اگر وجود دارد خارج شود. یک راه موثرتر برای تمیزکاری استفاده از دمنده یا کمپرسور باد همراه با وارونه کردن آن است. اگر کمپرسور باد شما نازل باریکی داشته باشد می توانید آنرا بین کلید ها حرکت دهید تا ذرات خارجی راحتتر خارج شوند. اگر کیبرد شما قطعه ای که لق شده است نداشته باشد حتی می توانید از یک جاروبرقی استفاده کنید.

اگر کیبرد بسیار کثیف شده و بد کار می کند یا نیاز به یک نظافت اساسی دارد آنگاه احتمالا باید کیبرد را باز کنید تا گرد و خاک ، ذرات خارجی و موها را خارج کنید. یک ماده تمیز کننده مانند الکل را روی یک پارچه نرم که پرز نمی دهد بپاشید و با آن پارچه کلید ها را تمیز کنید. هیچگاه مستقیما مایع تمیز کننده را روی کیبرد اسپری نکنید یا روی کیبرد نریزید.

چیزی روی کیبرد ریخته است و نفوذ کرده است چه کنم؟

بسیار پیش می آید که هنگام نوشیدن آب، نوشابه، شیر یا هر چیز دیگری مقداری از آن روی کیبرد می ریزد در صورتیکه بدانید در چنین شرایطی چه کنید می توانید از مشکلات بیشتر جلوگیری کنید.

دستور العمل

وقتی که مایعی روی کیبرد ریخت باید کامپیوتر را بلافاصله خاموش کنید. ولی بهتر است آن را فورا از برق بکشید و منتظر خاموش شدن یا شات دان شدن کامپیوتر نشوید. سپس کیبرد را از کامپیوتر جدا کنید آنرا وارونه کنید و به این ترتیب از نفوذ بیشتر آن به داخل کیبرد جلوگیری کنید و در همین وضعیت وارونگی آنرا تکان دهید. سپس کی برد را تا جایی که ممکن است تمیز کنید همه شکاف ها را با یک تکه پارچه تمیز کنید. حال دوباره کی برد را برگردانید بهتر است دو طرف آنرا روی دو جعبه کوچک قرار دهید طوری که هوا بهتر جریان پیدا کند بگذارید کیبرد حداقل یک شب در همین وضعیت بماند تا کاملا خشک شود. پس از اینکه کیبرد کاملا خشک شد دوباره آنرا تمیز کنید تا آثار نوشیدنی از روی آن پاک شود.

حال کیبرد را به کامپیوتر متصل کنید و آنرا امتحان کنید تک تک کلید ها را چک کنید اگر هنوز کلیدی هست که کار نمی کند باید آنرا از کامپیوتر جدا کنید کیبرد را باز کنید و آن کلید را خارج کنید زیر کلید و محل اتصال آن با مدار الکترونیکی را تمیز کنید.

اگر اوضاع بدتر از آنی بود که فکر می کردید و هنوز هم مواد اضافی به کیبرد چسبیده و جدا نمی شود می تواند آنرا بشویید. ولی باز هم باید یک شب صبر کنید تا خشک شود البته بعد از شستشو حتما آنرا با سشوار خشک کنید.

اما اگر هیچکدام از راههای گفته شده مشکل شما را حل نکرد بهتر است کم کم به فکر یک کیبرد جدید باشید!

علی یزدی مقدم

مطالب مرتبط:

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها:



 

در یاد بگیر دات کام مشترک شوید و آخرین مطالب را در ایمیل خود دریافت نمایید

  1. verygood

نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.




بستن تبلیغات

تبلیغات اینترنتی در یاد بگیر دات کام



صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید