• ارسال کننده: سمیه مظفری
  • تاریخ انتشار: 2019 / 03 / 11

نحوه تمیز کردن گیاهان آپارتمانی و خانگی

همان طور که گرد و خاک را از وسایل منزل مثل مبلمان و ظروف می زدایید بایستی گیاهان خانگی را نیز از گرد و خاک پاک کنید چرا که این کار سبب می شود گیاهان از بیماری در امان باشند و سالم بمانند. در عین حال که زیباتر و درخشان تر نیز خواهند بود.

گیاهان، مانند همه موجودات زنده، نیاز به مراقبت صحیح دارند تا توانایی و زیبایی خود را به نمایش گذارند. بنابراین تنها آبیاری گیاه کافی نیست بلکه نیاز به تمیزی و پاکسازی دوره ای و منظم دارند. با شستشوی منظم گیاه، از ورود آفت ها به گیاه جلوگیری می کنید.

حذف گرد و غبار از گیاهان برگ پهن

گیاهانی مثل بنفشه آفریقایی که برگ های پهنی دارند را با قلم موی نرم نقاشی، مسواک نرم، پیپ پاک کن یا با برگ های دور انداختنی گیاه تمیز کنید و گرد و غبار را از آن ها بزدایید.

از پایه برگ تا نوک آن ضربه آهسته ای بزنید تا خاک و ذرات باقی مانده از روی برگ جدا شود. همین طور می توانید گیاهان برگ پهن و بزرگ را با پارچه ی مرطوب یا پنبه ی مرطوب تمیز کنید. کف یک دست را زیر برگ بگیرید و با دست دیگر به کمک پنبه یا پارچه مرطوب برگ را تمیز کنید این کار از شکستگی و فشارِ زیادی بر برگ و گیاه جلوگیری می کند.

برای براق کردن و جلا دادن به گیاه هرگز از روغن یا پولیش استفاده نکیند چون این کار سبب می شود روغن در منافذ آن نفوذ کند و آن ها را مسدود کند بنابراین تنفس گیاه دچار اختلال می شود.

 نحوه تمیز کردن گیاهان پهن برگ آپارتمانی

حذف برگ و غنچه های خشک شده

غنچه و شکوفه های خشک شده را از گیاه جدا کنید تا گیاه سالم بماند و به شکوفایی بیشتر تحریک شود. برگ ها، شکوفه ها و گل های خشک شده که بر روی خاک می افتند را بردارید تا از رشد آفت و بیماری جلوگیری شود. همین طور مرتبا برگ هایی که زرد و خشک می شوند را بچینید.

سرخس ها نوع خاصی از گیاهان هستند که گاهی در برگ های سبز سرخس، لکه های سیاه یا لکه های قرمز متمایل به قهوه ای دیده می شود که در این موارد باید ساقه اصلی این برگ های لکه دار را قطع کرد. همچنین ساقه های بدون برگ و رشته ای را کوتاه یا قطع کنید.

نحوه مراقبت از سرخس

از دوش حمام برای شستن گیاهان استفاده کنید

گیاهان خانگی را اغلب با آب ولرم بشویید تا گرد و خاک و حشرات موذی از روی آن ها پاک شود. از آب سرد استفاده نکنید؛ ممکن است برگ ها را لکه دار کند. گیاهان آپارتمانی کوچک را می توانید در سینک ظرفشویی بشویید ولی گیاهان بزرگ تر را باید به حمام ببرید. قبل از این که گیاه را در مقابل آفتاب قرار دهید اجازه دهید خشک شود.

شستن گیاهان آپارتمانی در حمام

یکی دیگر از روش های ساده برای تمیز کردن گیاهان کوچک آپارتمانی و خانگی خصوصا گیاهان برگ پهن این است که می توانید یک دست خود را زیر برگ بگذارید تا نشکند سپس آب ولرم را بر روی برگ اسپری کنید و برگ را به حالت شیبدار و عمودی قرار دهید تا آب و خاک از روی آن خارج شود. همان طور که گفته شد قبل از قرار گیری گیاه در معرض نور خورشید اجازه دهید گیاه به مرور و در معرض هوای اتاق خشک شود.

ترجمه: سمیه مظفری

 

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها: - - -



  1. خیلی مطلب خوبی بود .

نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

لطفا جای خالی را پر کنید







صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید